Program Miles-and-More

Jak wiadomo pasażerowie LOTu zbierają punkty lojalnościowe w programie "Miles-and-More" administrowanym przez Lufthansę. Jednak warunki uczestnictwa dla pasażerów niemieckiej i polskiej różnią się od siebie. LOT dyskryminuje swoich członków programu w porównaniu z Lufthansą. Najważniejsza różnica to uniemożliwienie polskim członkom programu dokonywanie opłat lotniskowych przy pomocy mil zgromadzonych na koncie. Oznacza to, że zbieranie mil w celu nabycia bezpłatnego premiowego biletu nie ma żadnego sensu. Przyjrzyjcie się Państwo sami. Wybieram np. połączenie Lufthansą do jednego z włoskich miast. Jeśli skorzystam z opcji zakupu na 2 tygodnie przed wylotem zapłacę 15 tys. mil plus opłaty lotniskowe, ok. 800 złotych. Pasażer Lufthansy ma prawo opłacić te opłaty milami (18000), polski nie. W tej sytuacji kupowanie biletu za mile nie ma sensu bo pełnopłatny bilet można znaleźć w cenie opłat lotniskowych. W wypadku bezpośrednich przelotów Lotem te relacje cenowe też są zaburzone. Sam LOT sprzedaje często w ofercie promocyjnej bilety w cenie podobnej do opłat lotniskowych jakimi obciążany jest pasażer programu premialnego. Dla mnie to skandal i kolejna manipulacja LOTu kosztem pasażerów. Wstąpiłem do programu lojalnościowego nie dla wątpliwej jakości nagród, ale dla bezpłatnych biletów w interesujących mnie kierunkach. Jednak ta funkcjonalność programu w wydaniu LOTu została zlikwidowana. Kontaktowałem się w tej sprawie z szefową polskiej części programu, p. Gniadek. Byłem zdumiony arogancją jej odpowiedzi. Zamierzam w tej sprawie napisać do Lufthansy, by zaprotestować przeciw dyskryminacji polskich uczestników programu.
02/07/2016 23:42  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Wrubel 2016-07-05 22:18   
Wrubel - Profil Wrubel
@spooks ja kupowalem nie jeden raz bilety za mile, zwykle z Warszawy, koszt opłat lotniskowych zależy od portu przesiadkowego, jeśli lecę np. do Florencji, to zależy on od tego czy przesiadam się w Zurychu, czy Frankfurcie, zwykle Szwajcaria jest droższa od Niemiec. Ja korzystałem z biletów za mile na trasach europejskich, więc nie wiem jak to wygląda na trasach np. przez Atlantyk, albo do Azji. Takie oplaty "przesiadkowe" wynoszą zwykle od 750 do 1000 złotych, w wypadku bezpośrednej podróży Lotem to koszt ok. 300-400 Pln. I chętnie uiściłbym je milami, brak takiej możliwości uważam za dyskryminację polskich pasażerów.
spooks 2016-07-05 10:21   
spooks - Profil spooks
Czytam te Wasze komentarze i po prostu nie wierzę. Czy ktoś z Was chociaż raz rezerwował bilet-nagrodę za mile? Nie jest prawdą jak pisze @Wrubel że opłaty lotniskowe trzeba płacić 4 razy - o ile w ramach jednej rezerwacji masz połączenie z przesiadką np. KRK-FRA-BRU-FRA-KRK. Każda rezerwacja ma swój indywidualny, inny koszt. I nie ma tu jasnej struktury kosztów że jak rezerwujemy połączenie-nagrodę bezpośrednie to płacimy X, a jak z przesiadką to podwójną czy też poczwórną kwotę X. Po drugie jak słusznie zauważył @gość_1d1fe akurat LOT w porównaniu do LH (gdy rezerwujemy nagrodę-przelot LOTem) ma zdecydowanie niższe opłaty lotniskowe niż LH. To że nie można płacić milami (18tys) za podatki chyba żadną nowością nie jest, zmiana dokonana została w zeszłym roku. Po trzecie, jak wspomniał @ArturMUC, od września szykuje się podwyżka dla biletów-nagród. Na trasach europejskich trzeba będzie wydać (za bilet-nagrodę) 35 zamiast obecnych 30tys. Przy okazji tej zmiany LH obiecała obniżenie opłat lotniskowych, które trzeba ponieść - co z tego będzie życie pokaże, bo jak zauważył autor wątku obecnie taka nagroda w ogóle atrakcyjna nie jest jako że opłaty te często są zbliżone do standardowej ceny biletu.
Po czwarte moim zdaniem Lot jest dość łaskawy przynajmniej dla FTL'ów gdyż daje im możliwość zabrania bagażu w ramach rezerwacji zakupionej w najniższej taryfie (bez bagażu) i jest to MEGA różnica w porównaniu do LH, która FTL'om ten przywilej zabrała. Obecnie to chyba największy plus tego programu na korzyść Lotu w porównaniu z LH.
I po piąte, biletów-nagród jest zdecydowanie więcej niż to co widzicie na stronie programu M&M, tylko trzeba je rezerwować przez infolinię. Tyczy się to innych linii ze Star Alliance, które nie są członkami M&M. Jako przykład-ciekawostkę powiem że opłaty lotniskowe w Avianca to jakieś grosze w porównaniu ze zwykłą ceną biletu (no ale to nie Europa).
Wrubel 2016-07-04 15:48   
Wrubel - Profil Wrubel
@gość_a7f75 Miałem podobną wymianę korespondencji z LOTem, z panią Gniadek szefową programu MilesandMore, miałem nawet wątpliwą przyjemność porozmawiania z osobiście, bo to jest taka mała urzędowa kłamczuszka, za to jej płacą pensję. Co to znaczy, że było znikome zainteresowanie korzystaniem z wnoszenia opłat lotniskowych milami...? Ja mam wrażenie, że musiało być odwrotnie i LOT ponosił z tego tytułu koszta, które postanowił obciąć. Pasażerowie polscy są dyskryminowani, oczywiście pasażerowie niemieccy mogą wnosić opłaty lotniskowe milami, mam też znajomych w Niemczech i o to pytałem. Opłaty lotniskowe robią się od razu drastycznie wyższe, gdy latamy z przesiadką, bo trzeba je płacić 4 razy, stąd takie koszta w wypadku podróży do Ameryki, LOTem bezpośredniom, Lufthansą z przesiadką. Taka sytuacja wyklucza korzystanie z biletów przesiadkowych na terenie Europy, do stolic europejskich polecimy LOTem z Warszawy, ale do centrów regionalnych, Florencji, Neapolu, Bilbao, Tuluzy, Marsylii, Lipska trzeba się przesiadać, więc w rezultacie opłaty lotniskowe kosztują tyle bilet kupiony po poełnej cenie. To prawda, M&M zapowiada zmiany, zmniejszenie opłat lotniskowych, zwiększenie opłaty milami za sam bilet, w tej sytuacji dla polskich pasażerów niekorzystne i dyskryminacyjne. W tej sytuacji mam ochote powalczyć z LOTem i nie uważam, żebym byl zupełnie bez szans. Pozdrowienia dla wszystkich. Jestem tu nowy.
Affinitor 2016-07-03 22:56   
Affinitor - Profil Affinitor
ArturMUC: w niektórych krajach mozna, w większości, w tym w Niemczech nie mozna płacić milami za podatki. Nie muszę szperać w necie, bo mam niemieckich znajomych, którzy narzekali i narzekają na to ile wlezie. Jak trochę poszperasz w internecie to na niemieckich forach znajdziesz wystarczajaco dużo informacji.
ArturMUC 2016-07-03 22:00   
ArturMUC - Profil ArturMUC
Drogi Affinitorze, niestety nie masz racji. Milami mozna placic za podatki i oplaty lotniskowe za polaczenia po Europie. Poki co 18 tys., ale juz wkrotce (terminu nie pamietam), oplaty te maja byc obnizone do 15 tys., ale podniesione beda liczby mil koniecznych do wymiany za bilet. Trzeba poszperac w necie, to na pewno znajdziecie te informacje i dokladne liczby. Uczestnicy programu MM z DE dostali te informacje juz pare miesiecy temu.
Nie zmienia to faktu, ze dla uzytkownikow z PL obslugiwanych przez Lot, to pogorszenie oferty...
gość_1d1fe 2016-07-03 21:28   
gość_1d1fe - Profil gość_1d1fe
Ale za mile LH latac sie nie opłaca, a LOTem juz tak, bo opłaty lotniskowe są kilkukrotnie niższe (patrz w lotach do USA dopłata w LO to ok 500 zł, w LH ponad 1300 zł). Wiec Twoje Pismo powinno miec odwrotny charakter
gość_a7f75 2016-07-03 18:36   
gość_a7f75 - Profil gość_a7f75
LOT mi kiedyś odpisał, że podjęto taką decyzję biznesową bo zainteresowanie ofertą wnoszenia opłat siłami było znikome szkoda utrzymywać taką ofertę. Lufthansa w tej sprawie odsyła do swojego partnera regionalnego czyli ....LOT wskazując LOT jako podmiot który zabrał swoim najwierniejszym Klientom możliwość całkowicie darmowych przelotów w postaci biletów nagród Miles&More. Podłoże jest proste - mile zdobyte w LOT wykorzystujemy w innych liniach głównie w Lufthansie bo z portów regionalnych LOTem nie da się nigdzie polecieć a siatka LOTu przez WAW jest mało interesująca. Z Krakowa i Katowic mamy połączenia LH na cały świat przez FRA i MUC. Kto będzie latał LOTem ?
Affinitor 2016-07-03 18:28   
Affinitor - Profil Affinitor
Wrubel: bzdury piszesz, Niemcy tez nie mogą płacić milami za opłaty i podatki. Nie ma to nic wspólnego z Lotem. Poza tym od roku M&M nie jest już zarządzany przez Lufthanse, wiec możesz pisać na Berdyczów...
Wrubel 2016-07-03 18:14   
Wrubel - Profil Wrubel
@gość_0c1ad ja nie podejrzewam o manpipulację Lufthansy, to sprawka LOTu. Ciekawe, jakie paragrafy polskiego prawa wymuszają takie postępowanie LOTu?
gość_0c1ad 2016-07-03 12:06   
gość_0c1ad - Profil gość_0c1ad
@wrubel - zmień adres korespondencyjny na włoski w menu ustawien konta. Bedziesz wtedy 'obywatelem wloskim' i oplaty niebeda sie naliczac
gość_0c1ad 2016-07-03 12:05   
gość_0c1ad - Profil gość_0c1ad
@Wrubel to nie jest celowe dzialanie lufthansy, takie są wymogi polskiego prawa...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy