×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


20-lecie Boeinga 777


Może trudno w to uwierzyć, ale dziś, 9 kwietnia, obchodzimy 20-te urodziny Boeinga 777. Dokładnie dwadzieścia lat temu ten model został zaprezentowany po raz pierwszy (WA 001) w czerwono-biało-niebieskich barwach w fabryce w Everett. Prezentacja w sobotę, 9 kwietnia 1994 roku, odbyła się piętnaście razy i nowy samolot obejrzało 100 tysięcy widzów, głównie pracowników Boeinga, ich rodzin i najbliższych. Prezentacjom towarzyszyła muzyka z filmów Stevena Spielberga. Dziś Boeing 777 jest bardzo popularną maszyną na całym świecie, ale w roku 1994 tej wielkości samolot dwusilnikowy był sensacją. Dłuższy od modeli A330-300 i MD-11, najbliższej konkurencji, samolot charakteryzował się dużą powierzchnią skrzydeł oraz największymi silnikami w historii lotnictwa cywilnego. Dwadzieścia lat temu Boeing miał tylko 147 potwierdzonych zamówień na model 777, ale producent wiązał ogromną nadzieję na globalny sukces tego typu (obecnie zostało zamówionych 1548 egzemplarzy). W roku 1994 wiadomo było, że kolejne wersje maszyny pojawią sie w ofercie, modele 777-200ER oraz 777-300, a następnie dzięki silnikom General Electric GE90-115B modele 777-200LR oraz 777-300ER. Ostatni model będzie platformą do opracowania przyszłych wersji B777-8X i -9X. Boeing oferował opcje składanych końcówek skrzydeł w modelach 777 (American Airlines były zainteresowane taką opcją, aby samoloty mogły wykorzystywać stanowiska postojowe DC-10 w Dallas/Fort Worth), ale ostatecznie żaden przewoźnik nie zamówił maszyn z tą opcją. Składane końcówki skrzydeł będą standardem w modelach B777-X.

09/04/2014 20:05,  
<>

gość_5bab6 - Profil
gość_5bab6
  

  
9 kwietnia minęło też 47 lat od pierwszego lotu Boeinga 737 :) Dokładnie 9 kwietnia 1967 r. w powietrze wzbił się pierwszy B737-100 o rejestracji N73700. Pierwsza maszyna tego typu trafiła 10 lutego 1968 r. do Lufthansy.
zobacz link
19/04/2014 00:13  

  
Pamiętam, że Alan Mulally (dyrektor programu 777) mówił o zainteresowaniu linii lotniczych większą i nowocześniejszą wersją B767, która w konfiguracji dwusilnikowej mogłaby pokonywać Pacyfik. Tak właśnie rozpoczęły się prace nad B777, a United Airlines (i nie tylko) nie mogły się doczekać premiery nowego modelu.
10/04/2014 01:20  

  
Program B777 przyczynił się do zabicia konkurencji w postaci Arbuza A340 i częściowego zabicia programu B747.
09/04/2014 20:43  

  
Boeing 777 (WA 001) podczas oficjalnej prezentacji 9 kwietnia 1994 roku:
zobacz link
09/04/2014 20:07  

  
Może trudno w to uwierzyć, ale dziś, 9 kwietnia, obchodzimy 20-te urodziny Boeinga 777. Dokładnie dwadzieścia lat temu ten model został zaprezentowany po raz pierwszy (WA 001) w czerwono-biało-niebieskich barwach w fabryce w Everett. Prezentacja w sobotę, 9 kwietnia 1994 roku, odbyła się piętnaście razy i nowy samolot obejrzało 100 tysięcy widzów, głównie pracowników Boeinga, ich rodzin i najbliższych. Prezentacjom towarzyszyła muzyka z filmów Stevena Spielberga. Dziś Boeing 777 jest bardzo popularną maszyną na całym świecie, ale w roku 1994 tej wielkości samolot dwusilnikowy był sensacją. Dłuższy od modeli A330-300 i MD-11, najbliższej konkurencji, samolot charakteryzował się dużą powierzchnią skrzydeł oraz największymi silnikami w historii lotnictwa cywilnego. Dwadzieścia lat temu Boeing miał tylko 147 potwierdzonych zamówień na model 777, ale producent wiązał ogromną nadzieję na globalny sukces tego typu (obecnie zostało zamówionych 1548 egzemplarzy). W roku 1994 wiadomo było, że kolejne wersje maszyny pojawią sie w ofercie, modele 777-200ER oraz 777-300, a następnie dzięki silnikom General Electric GE90-115B modele 777-200LR oraz 777-300ER. Ostatni model będzie platformą do opracowania przyszłych wersji B777-8X i -9X. Boeing oferował opcje składanych końcówek skrzydeł w modelach 777 (American Airlines były zainteresowane taką opcją, aby samoloty mogły wykorzystywać stanowiska postojowe DC-10 w Dallas/Fort Worth), ale ostatecznie żaden przewoźnik nie zamówił maszyn z tą opcją. Składane końcówki skrzydeł będą standardem w modelach B777-X.
09/04/2014 20:05  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie