×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Telefon komórkowy zamiast karty pokładowej


Telefony komórkowe już niedługo zastąpią karty pokładowe – podaje New York Times.Coraz dynamiczniej rozwijający się rynek usług mobilnych zaczyna również wkraczać na pole lotnictwa. Linie lotnicze już niedługo będą mogły porozumiewać się z pasażerem bezpośrednio, za pomocą wiadomości tekstowych. W planach takie opcje jak zmiana miejsca w samolocie, informacje dotyczące odbioru bagażu czy przebukowywanie biletów. Kluczową kwestią jest zastąpienie papierowych kart pokładowych kodami 2D w naszych telefonach. Takie rozwiązanie ustrzeże nas przed stanie w kolejkach i na pewno sprawi, że wizyta na lotnisku nie będzie oznaczała nieustannego czekania. Odciążeni zostaną również pracownicy linii lotniczych - ich głównym zadaniem przestanie być bowiem obsługa klienta. System jest na razie testowany przez amerykańskie linie lotnicze Continental i dotyczy lotów startujących z lotniska w Houston. Podobny system eliminujacy papierowe karty pokładowe testują również Air Canada, Japan Airlines, Scandinavian Airlines i Spanair – wyjaśnia New York Times.

20/03/2008 17:55,  
<>

gość_94fec - Profil
gość_94fec
  

  
No fajna rzecz, ale linie lotnicze już od dawana używają wiadomości tekstowych. Np. LH za każdym razem gdy lecę i się zmieni Gate lub samolot się opóźni jestem o tym przez SMSa informowany :-) Nowa rzecz by była ze SMS by zastąpił kartę pokładową :-) Pamiętam że kiedyś DBA wprowadziło coś takiego próbnie na trasie HAJ-MUC, ale za bardzo się nie przebiło u pasażerów.
20/03/2008 20:21  

  
Telefony komórkowe już niedługo zastąpią karty pokładowe – podaje New York Times.Coraz dynamiczniej rozwijający się rynek usług mobilnych zaczyna również wkraczać na pole lotnictwa. Linie lotnicze już niedługo będą mogły porozumiewać się z pasażerem bezpośrednio, za pomocą wiadomości tekstowych. W planach takie opcje jak zmiana miejsca w samolocie, informacje dotyczące odbioru bagażu czy przebukowywanie biletów. Kluczową kwestią jest zastąpienie papierowych kart pokładowych kodami 2D w naszych telefonach.

Takie rozwiązanie ustrzeże nas przed stanie w kolejkach i na pewno sprawi, że wizyta na lotnisku nie będzie oznaczała nieustannego czekania. Odciążeni zostaną również pracownicy linii lotniczych - ich głównym zadaniem przestanie być bowiem obsługa klienta.

System jest na razie testowany przez amerykańskie linie lotnicze Continental i dotyczy lotów startujących z lotniska w Houston. Podobny system eliminujacy papierowe karty pokładowe testują również Air Canada, Japan Airlines, Scandinavian Airlines i Spanair – wyjaśnia New York Times.
20/03/2008 17:56  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie