Nowy terminal w Londynie kością niezgody

Ledwie umilkły fanfary towarzyszące otwarciu nowego terminalu na londyńskim lotnisku Heathrow, a w Izbie Gmin już rozpoczęła się dyskusja, kto powinien nim zarządzać. Posłowie uważają bowiem, że obecny gospodarz - British Airport Authority - jest zbyt potężny i dominuje nad rynkiem, co jest niekorzystne z punktu widzenia klientów linii lotniczych. British Airport Authority jest własnością hiszpańskiej firmy Ferrovial. Zarządza ona londyńskimi portami lotniczymi Heathrow, Gatwick i Stansted oraz lotniskami w Glasgow, Edynburgu, Aberdeen i Southampton. Obsługuje rocznie około 150 milionów pasażerów, a teraz - po otwarciu piątego terminalu na Heathrow - będzie obsługiwać o 30 milionów więcej. Ta dominująca pozycja jest w opinii członków parlamentarnej komisji transportu niekorzystna dla pasażerów, którzy nie mając wyboru muszą godzić się z monopolistycznym dyktatem British Airport Authority i narzucanymi im opłatami. Dlatego posłowie z komisji transportu Izby Gmin proponują podzielenie potężnej firmy na kilka mniejszych, które będą ze sobą konkurowały.
15/03/2008 13:48  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
humbak 2008-03-15 13:58   
humbak - Profil humbak
Ale czy jesli British Airport Authority jest firma prywatna nalezaca do Ferrovial, to czy poslowie moga cos mieszac w jej strukturze?
tomekk-81 2008-03-15 13:52   
tomekk-81 - Profil tomekk-81
Ja też mogę dostawać trochę zysków z opłat... i sprawa rozwiązana. :]
aynis 2008-03-15 13:49   
aynis - Profil aynis
Ledwie umilkły fanfary towarzyszące otwarciu nowego terminalu na londyńskim lotnisku Heathrow, a w Izbie Gmin już rozpoczęła się dyskusja, kto powinien nim zarządzać. Posłowie uważają bowiem, że obecny gospodarz - British Airport Authority - jest zbyt potężny i dominuje nad rynkiem, co jest niekorzystne z punktu widzenia klientów linii lotniczych.

British Airport Authority jest własnością hiszpańskiej firmy Ferrovial. Zarządza ona londyńskimi portami lotniczymi Heathrow, Gatwick i Stansted oraz lotniskami w Glasgow, Edynburgu, Aberdeen i Southampton. Obsługuje rocznie około 150 milionów pasażerów, a teraz - po otwarciu piątego terminalu na Heathrow - będzie obsługiwać o 30 milionów więcej.






Ta dominująca pozycja jest w opinii członków parlamentarnej komisji transportu niekorzystna dla pasażerów, którzy nie mając wyboru muszą godzić się z monopolistycznym dyktatem British Airport Authority i narzucanymi im opłatami. Dlatego posłowie z komisji transportu Izby Gmin proponują podzielenie potężnej firmy na kilka mniejszych, które będą ze sobą konkurowały.
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama