Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
kubab222, na skróty. Na początek są dwa problemy. Teren nie należy ani do lotniska ani do miasta Bydgoszcz, tylko do gm. Biale Blota. Bo rozbudowa czy budowa nowego terminala w tym miejscu jest tylko możliwa w jednym kierunku, czyli zachodnim. Dwa, nawet nowy terminal nie gwarantuje nowych połączeń, gdyż jak pisałem poprzednio " na piękne oczy" itd.
usuniety
2011-06-19 21:47
Kero : linia kolejowa do BZG ma powstać do 2015 roku. i jak słyszałem jest to przesądzone. 4tech: Nowy terminal powinien powstać przy istniejącym z wielu powodów. Niech postawią funkcjonalny terminal i dobudują płytę postojową. Jak BZG będzie miał duży terminal przewoźnicy z własnej inicjatywy będą otwierali połączenia. Tego terminala co jest nie trzeba rozbudowywać. Jak będzie nowy ten będzie służył jako krajowy.
kero, jeżeli " specjalistami" od bydgoskiego lotniska bedą ludzie pokroju Hartwicha/Całbeckiego to nic pod tym względem się nie zmieni. Przecież nie kto inny jak Calbecki stwierdził ze na loty dla reszty Polski dopłacać do BZG nie będzie. W tym samym czasie forsował opcje lotniska w Toruniu, tylko że w W-wie dano mu " gumowy młotek" aby wibił to sobie z głowy;) zreszta chyba nie muszę przedstawiać "historii lotniska"? Wojciechowski jaki był taki był ale przynajmniej miał większą wiedzę niż obecni "do kupy wzięci", miał chęci i miał wizję nie miał tylko pieniędzy a na "piękne oczy" nikt nie będzie z BZG latał. Dziś efekt jest taki ze nikt z FR nie chce rozmawic z Hartwichem i spółką, Moraczewski g.... może bo jest na garnuszku Calbeckiego. I kółko się zamyka:) Pociag na lotnisko? I tak i nie.jezeli byłoby to technicznie możliwe ( a raczej jest) to modernizacja odnogi torów z Trzcinca do bocznicy na składzie paliw i budowa odcinka do portu ma sens z zaznaczeniem ze pociągi musiały by jeździć nie tylko na BZG GŁ ale tez do Torunia, Włocławka czy nawet w kierunki Piły.tylko po to aby ściągnąć potencjalnych paxow. Utopia, prawda? Nowe kierunki. Przecież Moraczewski z Calbeckim do spółki z Hartwichem rok temu "trąbili o nowych -8 kierunkach" i co wyszło? Jak zwykle g..... Ponad pól roku zajęło im sciagniecie ( za opłata) LOT-u ( szczerze po jakiego grzyba to nie wiem) lepiej te pieniądze byłoby przeznaczyć dla LH na loty do FRA/MUC. Reasumujac, lotnisko ma się rozwijać a zarządzać nim maja ludzie którzy wiedza co chcą osiągnąć, wiedza jaka dysponują "kasą" i wtedy mozno myśleć o rozwoju.
Zdecydowanie optuję za rozbudową istniejącego terminala gdyż infrastruktura drogowa do niego jest kompletna.
Zdecydowanie też nie popieram budowy specjalnej linii kolejowej do BZG gdyż to ogromne koszt a pożytek żaden. Pasażerowie chcący korzystać z PKP i tak musieliby się na B-szcz Gł. przesiadać a autobus z dworca PKP na lotnisko jeździ więc po co nowe tory za gigantyczną kasę? To chyba spuścizna po Dombrowiczu podobna do tramwaju do PKP.
A o tym, że za wiele mają do powiedzenia w sprawach lotniska politycy to wiadomo wszem i wobec. Dzielenie kasy to ich ulubione zajęcie, Zasadność podziałów to rzecz gustów:-)
Zatem popierajmy nasze lotnisko a sami na tym skorzystamy.
kero, alez my się nie sprzeczamy tylko dyskutujemy w bardzo kulturalny sposób;) co do meritum Twojego ostatniego postu, to powiem tak: bez odciecia od polityki nie będzie rozwoju lotniska. Myśle ze zrozumiesz o co mi chodzi:) a BZG to " moje" lotnisko;) masz propozycje odnośnie "nowego" terminala? Można jeszcze rozbudować obecnie istniejący w kierunku " lasu" a raczej wew. drogi tech. na lotnisku do wysokości hangary nr 30;)
4tech widzę, że temat masz "oblatany" i zgadzam się z tym co piszesz. Niekoniecznie z nową lokalizacją terminala. Ale czy Twoja argumentacja ma oznaczać, że BZG ma przestać się rozwijać? Oczywiście, że nie. Aby jednak zdobyło nowe kierunki potrzebni są ludzie, którzy nie tylko znają się na biznesie lotniczo-turystycznym ale tacy, którzy potrafią przekonać kogo trzeba aby ten rozwój umożliwił.
Nikt chyba nie sądzi, że lotnisko to wyłącznie lokalna sprawa.
Dalej ilość kierunków jakie proponujesz to taka gruba rura raczej utopia aby wystartowało to naraz. Docelowo zgadzam się z nimi. Tyle, że to wszystko znowu zmierza w kierunku zarządzających samo nic się nie zrobi.
O co się sprzeczamy?
kero, chodzi o to aby te" 600 tyś" paxow latajacych z innych lotnisk ściągnąć do BZG. Aby tak się stało to musi być szersza oferta lotów, atrakcyjne kierunki, mało dubli z POZ czy GDN i o wiele większa oferta czarterow. Inaczej zawsze będzie źle. Musi być możliwość bezpośredniego lotu na FRA lub MUC, z " pracowniczych" kierunków powinien dojść BRS i/lub Szkocja, minimum po dwa kierunki w Hiszpanii, Włoszech, po 1 Francja i Portugalia,Dania, być może coś na Balkany. Skandynawie należy odpuścić bo tu nie przeboje się GDN. I teraz porównaj to z oferta POZ czy GDN. Ile masz możliwości? Wszystko jest spiźnione o minimum 3-5 lat. /// kubab222, DK poszerzyć? Najpierw to je trzeba przywrócić do stanu uzywalnosci, zmienić profil ścieżek szybkiego zjazdu. Najlepszym rozwiązaniem byłoby budowa nowego terminala od ulicy Szubińskiej i wykorzystanie po modernizacji/ przebudowie "krótkiego pasa" jako płaszczyzny postoju. Ze wzgl. na wojsko ta koncepcja odpada, można tez wybudować terminal od strony ul.Brzozowej w rejonie obecnych działek miedzy stara wieża kontroli lotów a podejściem od Kujawskiej. Po wyburzeniu schronohangarow jako plaszczyzne można wykorzystać istniejącą CPPS ( po rozbudowie) możliwości jest sporo ale z tymi 14 x B757 to trochę przesadziles;))
Na chwilę obecną 1,5 mln to dużo i nie do "oblatania" od zaraz. Ale dobry gospodarz nie inwestuje na teraz tylko na przyszłość.
I zy ktoś chce czy nie to lotnisko w Bydgoszczy istnieje i istnieć będzie. Inna rzecz to w w jakiej skali jest wykorzystywane a to już kwestia odpowiedniej kadry tak UM Bydgoszcz jak i Zarządu Portu.
No i stolica oczywiście nie pomaga rozwiązać problemu granic administracyjnych miasta, które to w znaczący sposób uderzają w samo lotnisko. Dlaczego nie pomaga? O tym w poprzednich postach.
Odebraliby sobie:-)
usuniety
2011-06-19 18:54
Szkoda, że w Toruniu nie ma lotniska:( Dla mnie przydałoby się. Albo niech BZG się zacznie rozwijać i otworzą pasażerskie w Toruniu lub niech BZG zamkną i w Toruniu otworzą. Jak w trójmieście będą dwa to tu też można.
usuniety
2011-06-19 18:37
Ja też wolę BZG, gdyż wolę jechać 1 godz. do Bydgoszczy niż 3 godz. do Poznania, Gdańska czy Warszawy. Narazie widzę takie światełko w tunelu, bo może RYR, WZZ lub EZY otworzy nowe połączenia za 8 milionów. Narazie trzeba tylko czekać. Uważam, że w BZG powinien powstać nowy terminal na 1,5 mln ludzi rocznie, a ten co teraz jest powinni pszekształcić w krajowy i drogi kołowania powinny zostać poszerzone i powinna być płyta postojowa na 14 B757. Z centrum na lotnisko można się dostać w parę minut i to jest atutem BZG (powinno się go wykorzystać). Ma też powstać kolejka na lotnisko. Dziwi mnie to, że na EURO chcą zbudować prowizoryczny terminal na końcu pasa. Jak obcokrajowcy to zobaczą to wyśmieją Polskę i jej mieszkańców. Szkoda, że mało czarterów tym roku ale może Kanary wypalą (oby). Mam pytanie: Czy uważacie, że nowy terminal o przpustowości 1,5 mln osób jest potrzebny BZG?
4tech napisał: W promieniu 160 km masz dwa lotniska (POZ i GDN) które maja nieporownywalna siatkę połączeń do BZG."
To prawda ale nie bardzo rozumiem za czym to ma przemawiać. Ja twierdzę, że BZG powinno się rozwijać abym nie musiał się tłuc do Poznania ani Gdańska. A wyobraź sobie, że nie dysponuję własnym autem (nie sądzę, że tylko ja) wiec nie trudno sobie wyobrazić jak rosną koszty i czas dotarcia do celu korzystając w w/w lotnisk.
To oczywiste, że rozwój BZG odbiera kasę pozostałym więc opór będzie nieustanny. Dokładając do tego nasze niemrawe lokalne władze to mamy jak mamy.
Jedyna nadzieja w tym, że władze się zmieniają. Po za tym nawet dysponując własnym autem to podróże nim po kraju nie wypadają komfortowo ani tanio prawda?
kubab222, warminsko-mazurskie piszesz, a jaka ofertę ma dla mieszkańców tego regionu lotnisko BZG?taka sam jak dla tubylcow. Owszem są przypadki ( znam osobiście) ze paxy z tegoż regionu latają do do BZG ale są to "wyjątki" a większość kata do GDN. BZG nawet nie jest porządnie skomunikowana z Elblagiem czy Olsztynem. Zdarzają się "kwiatki" czyli podrozni z Koszalina, Szczecinka częściej z Piły ale jak mówią są to wyjątki a nie reguła.
usuniety
2011-06-19 17:10
Tomcat_bzg: Kiedy zamawiałeś wycieczkę? Turcja zawsze jest oblegana przez turystów ale inne kierunki nie. Ja leciałem rok temu do Turcji wolałem z BZG ale czartery jeszcze nie latały bo był 30 kwietnia. Leciałem z Poznania z TUI i miejsca w samolocie były prawie wszystkie zajęte.
Jak ktoś mieszka w Bydgoszczy to się nie opłaca z innych lotnisk latać do AYT (przynajmniej od czerwca do sierpnia).W tym roku tylko właśnie AYT jest 3x tygodniowo. Ja jestem mieszkańcem Kujawsko - pomorskiego i chciałbym latać z BZG ale widać jakie ma połączenia czerterowe i regularne.
tomcat_bzg
2011-06-19 16:15
Nie rozstrzygałem jakie są opłaty. Wiem, że są jednymi z najniższych w PL. Odnosiłem się jedynie do wypowiedzi jednego z przedmówców. Rozumiem, że chodziło raczej o to, że za wylot z BZG trzeba dopłacic biuru podróży w stosunku do ceny z Warszawy. Otóż generalną praktyką touroperatorów jest pobieranie dopłat za wyloty z lotnisk lokalnych, w różnej zresztą wysokości. I nie sądzę, żeby to miało coś wspólnego z opłatą lotniskową...A z BZG nawet kilka lat z rzędu chciałem poleciec do Turcji: NIGDY nie było już wolnych miejsc. Proponowano mi wylot z Poznania właśnie bo tam jeszcze miejsca były. No to zrezygnowałem, bo jak mam już się gdzieś tłuc to wybiorę miejsce docelowe i hotel sam a nie to co mi akurat podsuwa touroperator. Entuzjastą wyjazdów zorganizowanych nie jestem a jedynym magnesem był dla mnie właśnie wylot z BZG
usuniety
2011-06-19 16:09
BZG powinno zbierać ludność Warmińsko - mazurskiego. Na razie znów nic nie słychać o tym przetargu. Rzeczywiście na wiki piszą czasami bzdury.Na przykład kiedyś, że w BZG do EURO ma być postawiony nowy terminal.
kero, region kuj-pom liczy sobie 2.070.000 ludków;) a nie "prawie" 2,5 mln.co robi pewna różnicę:) Bydgoszcz samatez się wyludnia, chociaż większość jej mieszkańców emigruje do okolicznych gmin; Osielsko, Biale Blota. Wg. danych z UM Bydgoszcz oraz U.Marszałka w 2010 roku z podróży lotniczych skorzystało trochę ponad 800.000 mieszkańców regionu z czego 200 pare :) tys z lotniska BZG. Problem BZG to nie problem potencjału a problem położenia. W promieniu 160 km masz dwa lotniska (POZ i GDN) które maja nieporownywalna siatkę połączeń do BZG. Mieszkańcy północnej części regionu korzystają z lotniska w GDN zachodnia cześć i Torun wybiera POZ południe woli WAW. Własnie tak rozkłada da się "potok" pasażerów z kuj-pom. Oczywiscie jest to wynik "slabiutkiej" ofert lotów z BZG. Nie zapomnij tez ze BZG jest lotniskiem docelowym dla paxow z innych części Polski. Gdy to wszystko nalazysz na siebie wyjdzie mizerny obraz rzeczywistości bydgoskiego lotniska. ///Kubab222 nie zawsze na wiki są sprawdzone i potwierdzone informacje. Także proszę bierz poprawkę na wiadomości z wiki.//// tomcat_bzg o ile pamietam to opłaty w BZG są jednym z niższych w PL, chyba 32-36 PLN od paxa. Oczywiście stawki w przypadku czarterow są negocjowane w zależności od ruchu jaki ma być generowany.
usuniety
2011-06-19 15:07
błąd matematyczny, czyli za cztery os. będzie ok. 240zł.
usuniety
2011-06-19 15:06
Chodzi mi, że samochodem lepiej z okolic Torunia. W BZG tani jest parking podobno ale samochód w Poznaniu to jak mam rodzinę to mogę zostawić u niej, a w WAW chyba z biura TUI to parking za darmo (przynajmniej w tamtym roku tak było). Opłaty są droższe o jakieś 60 zł od WAW i 50 zł od POZ (na cztery os. będzie ok. 180zł.)
usuniety
2011-06-19 14:52
Cało rodziną natomiast jak ktoś na wakacje leci to z WAW lepiej z biura TUI.
tomcat_bzg
2011-06-19 14:06
O ile droższe są te opłaty lotniskowe w BZG w stosunku do WAW czy POZ? Bo jeśli nawet o parędziesiąt złotych to zapewne więcej bilet kolejowy do WAW czy POZ kosztuje. Albo benzyny i potem parkingu w wymienionych...