×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Już zaraz wystartuje Boeing 787 Dreamliner


z newsweeka: Już we wtorek w powietrze wzbije się w swój pierwszy, próbny lot Boeing 787 Dreamliner – ekologiczna odpowiedź amerykańskiego konsorcjum na Airbusa A380. Lot nowego Boeinga, bez pasażerów, zaplanowany jest na godzinę 19 naszego czasu, w Seattle. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie realizacji tych zamierzeń, a ostatnie przygotowania przebiegać będą pomyślnie, samolot wystartuje z terenów należących do Boeinga, a wyląduje na lotnisku pasażerskim w Paine Field w stanie Waszyngton. Boeing pomyślnie zakończył analizę tzw. testów statycznych maszyny, koniecznych do zatwierdzenia instalacji wzmocnień środkowej części kadłuba modelu 787 Dreamliner. Podczas testów skrzydła zostały poddane maksymalnemu obciążeniu, jakie może wystąpić w trakcie eksploatacji samolotu. W czerwcu Boeing poinformował, że potrzebne są dodatkowe wzmocnienia centropłata, czyli środkowej części kadłuba w miejscu, w którym łączą się z nim skrzydła samolotu. W listopadzie zamontowano nowe instalacje wzmacniające centropłat. — Teraz, po zakończonych testach statycznych i funkcjonalnych, skupiamy się już na pierwszym locie — mówi Scott Fancher, dyrektor generalny programu Boeing 787. Najmłodsze dziecko Boeinga, Dreamliner, ma być przykładem bardziej ekologicznego, cichego i oszczędnego samolotu niż produkowane do tej pory. Będzie spalał 20 procent mniej paliwa niż samoloty, które zastąpi. Aby zredukować spalanie, konstrukcja 787 zrobiona jest w dużej części z włókna węglowego, co czyni maszynę lżejszą. Oznacza to również zdecydowanie mniejsze wydzielanie CO2. Dreamliner będzie także emitował 60 procent mniej hałasu. Samoloty te będą mogły przewieźć od 210 do 330 pasażerów na odległość ponad 15,5 tys. km. Jak podaje Boeing, od czasu, gdy w kwietniu 2004 roku został uruchomiony program 787, 55 klientów z całego świata zamówiło 840 tego typu Boeingów. Projekt 787 Dreamliner jest opóźniony o ponad dwa lata, a jego finalizacja była wielokrotnie przekładana. Pierwotnie 787 miał zostać oblatany latem 2007 r. i przekazany pierwszemu odbiorcy - japońskim liniom lotniczym w maju 2008. Opóźnienie wynikało z potrzeby modyfikacji m.in. bocznej części kadłuba. LOT złożył pierwsze zamówienia na Dreamlinera w 2005 roku. Dostawy miały się rozpocząć w 2008 roku. Według ostatnich zapowiedzi, samolot ma się znaleźć we flocie polskiego przewoźnika pod koniec 2010 roku.

11/12/2009 13:42,  
<>

gość_9fc95 - Profil
gość_9fc95
  

  
z newsweeka:
Już we wtorek w powietrze wzbije się w swój pierwszy, próbny lot Boeing 787 Dreamliner – ekologiczna odpowiedź amerykańskiego konsorcjum na Airbusa A380.

Lot nowego Boeinga, bez pasażerów, zaplanowany jest na godzinę 19 naszego czasu, w Seattle. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie realizacji tych zamierzeń, a ostatnie przygotowania przebiegać będą pomyślnie, samolot wystartuje z terenów należących do Boeinga, a wyląduje na lotnisku pasażerskim w Paine Field w stanie Waszyngton.

Boeing pomyślnie zakończył analizę tzw. testów statycznych maszyny, koniecznych do zatwierdzenia instalacji wzmocnień środkowej części kadłuba modelu 787 Dreamliner. Podczas testów skrzydła zostały poddane maksymalnemu obciążeniu, jakie może wystąpić w trakcie eksploatacji samolotu. W czerwcu Boeing poinformował, że potrzebne są dodatkowe wzmocnienia centropłata, czyli środkowej części kadłuba w miejscu, w którym łączą się z nim skrzydła samolotu. W listopadzie zamontowano nowe instalacje wzmacniające centropłat. — Teraz, po zakończonych testach statycznych i funkcjonalnych, skupiamy się już na pierwszym locie — mówi Scott Fancher, dyrektor generalny programu Boeing 787.
Najmłodsze dziecko Boeinga, Dreamliner, ma być przykładem bardziej ekologicznego, cichego i oszczędnego samolotu niż produkowane do tej pory. Będzie spalał 20 procent mniej paliwa niż samoloty, które zastąpi. Aby zredukować spalanie, konstrukcja 787 zrobiona jest w dużej części z włókna węglowego, co czyni maszynę lżejszą. Oznacza to również zdecydowanie mniejsze wydzielanie CO2. Dreamliner będzie także emitował 60 procent mniej hałasu. Samoloty te będą mogły przewieźć od 210 do 330 pasażerów na odległość ponad 15,5 tys. km.

Jak podaje Boeing, od czasu, gdy w kwietniu 2004 roku został uruchomiony program 787, 55 klientów z całego świata zamówiło 840 tego typu Boeingów. Projekt 787 Dreamliner jest opóźniony o ponad dwa lata, a jego finalizacja była wielokrotnie przekładana. Pierwotnie 787 miał zostać oblatany latem 2007 r. i przekazany pierwszemu odbiorcy - japońskim liniom lotniczym w maju 2008. Opóźnienie wynikało z potrzeby modyfikacji m.in. bocznej części kadłuba.

LOT złożył pierwsze zamówienia na Dreamlinera w 2005 roku. Dostawy miały się rozpocząć w 2008 roku. Według ostatnich zapowiedzi, samolot ma się znaleźć we flocie polskiego przewoźnika pod koniec 2010 roku.
11/12/2009 13:42  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie