Dźwiękowy Systemu Ostrzegawczy gotowy

Zakończył się montaż ostatnich głośników Dźwiękowego Systemu Ostrzegawczego w hali odlotów Terminalu 2 i pirsie północnym. System jest już skompletowany i gotowy do testów. W piątek pierwszego lutego pracownicy firmy Noma 2 montującej system zainstalowali ostatnie dodatkowe głośniki. - Prace montażowe zostały zakończone. Zostały one przeprowadzone w ekspresowym tempie. To utwierdza nas w przekonaniu, że Terminal 2 będzie gotowy do obsługi pasażerów przed datą objęcia lotniskowych przejść granicznych wymogami Traktatu z Schengen, czyli przed końcem marca. W najbliższym czasie zostaną przeprowadzone testy Dźwiękowego Systemu Ostrzegawczego z udziałem przedstawicieli Centrum Naukowo Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej i Instytutu Techniki Budowlanej - powiedział Andrzej Warchoł, zastępca dyrektora biura rozbudowy Portu Lotniczego Warszawa im. F. Chopina. Te dwie instytucje kilka tygodni wcześniej przygotowały wytyczne do projektu Dźwiękowego Systemu Ostrzegawczego. Na ich podstawie firma Noma 2 przedstawiła projekt i wykonała wszystkie niezbędne prace. Przygotowanie wytycznych do projektowania zostało poprzedzone wielokrotnymi badaniami akustycznymi, przeprowadzonymi przez zespół ekspertów pod przewodnictwem profesora Mirosława Kosiorka, kierownika Zakładu Badań Ogniowych w Instytucie Techniki Budowlanej. W ostatniej fazie prac montażowych trwały też testy wewnętrzne zmodyfikowanego systemu, przeprowadzane przez przedstawicieli firmy wykonawczej, przy udziale reprezentantów Portów Lotniczych. Ich wyniki są pozytywne. W przyszłym tygodniu odbędą się testy systemu z udziałem ekspertów z Centrum Naukowo Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej i Instytutu Techniki Budowlanej. Umowa na montaż systemu została podpisana 27 grudnia. Prace montażowe trwały od 7 stycznia do 1 lutego. W niespełna 4 tygodnie pracownicy firmy Noma 2 ułożyli ponad 7 km dodatkowego okablowania i zamontowali 127 dodatkowych głośników tubowych. Ponadto do systemu włączono wzmacniacze współpracujące z nowymi, mocniejszymi głośnikami. Dźwiękowy System Ostrzegania jest jednym z kluczowych czynników, uniemożliwiających uzyskanie pozwolenia na użytkowanie hali odlotów Terminalu 2 i pirsu północnego. Inspektorzy Państwowej Straży Pożarnej sześciokrotnie przystępowali do odbioru obiektu. Dotychczas wydawali negatywne opinie, a jednym z najpoważniejszych zastrzeżeń był nieprawidłowo funkcjonujący Dźwiękowy System Ostrzegawczy. Inspekcje Straży Pożarnej wykazały, że komunikaty o zagrożeniu pożarowym emitowane przez system są zagłuszane przez wentylatory uruchamiane w momencie ogłoszenia alarmu pożarowego. Po raz pierwszy Państwowa Straż Pożarna przystąpiła do odbioru obiektu 24 kwietnia 2007 roku. Od tamtej pory do października 2007 roku, Konsorcjum Ferrovial-Budimex-Estudio Lamela, ówczesny generalny wykonawca Terminalu 2, nie zdołało zaproponować i wykonać takich zmian w systemie, które spowodowałyby, że poprawiony system DSO spełniałby wymogi przepisów i został pozytywnie zaopiniowany przez Państwową Straż Pożarną. Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze w znacznie krótszym okresie zdołało doprowadzić do poprawienia systemu. W tym czasie Porty nawiązały współpracę z instytucjami, które przeprowadziły badania akustyczne i na ich podstawie przygotowały wytyczne do projektowania. Na bazie tych wytycznych firma Noma 2 stworzyła stosowny projekt, który później zrealizowała. To wszystko zajęło nieco ponad 3 miesiące.
03/02/2008 09:59  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
bagi 2008-02-04 00:34   
bagi - Profil bagi
no ciekawe czy skoncza... no ale w koncu milo slyszec, ze cos jest zrobione, a nie NIE ZROBIONE!!
aynis 2008-02-03 10:01   
aynis - Profil aynis
Zakończył się montaż ostatnich głośników Dźwiękowego Systemu Ostrzegawczego w hali odlotów Terminalu 2 i pirsie północnym. System jest już skompletowany i gotowy do testów.

W piątek pierwszego lutego pracownicy firmy Noma 2 montującej system zainstalowali ostatnie dodatkowe głośniki.

- Prace montażowe zostały zakończone. Zostały one przeprowadzone w ekspresowym tempie. To utwierdza nas w przekonaniu, że Terminal 2 będzie gotowy do obsługi pasażerów przed datą objęcia lotniskowych przejść granicznych wymogami Traktatu z Schengen, czyli przed końcem marca. W najbliższym czasie zostaną przeprowadzone testy Dźwiękowego Systemu Ostrzegawczego z udziałem przedstawicieli Centrum Naukowo Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej i Instytutu Techniki Budowlanej - powiedział Andrzej Warchoł, zastępca dyrektora biura rozbudowy Portu Lotniczego Warszawa im. F. Chopina.

Te dwie instytucje kilka tygodni wcześniej przygotowały wytyczne do projektu Dźwiękowego Systemu Ostrzegawczego. Na ich podstawie firma Noma 2 przedstawiła projekt i wykonała wszystkie niezbędne prace.

Przygotowanie wytycznych do projektowania zostało poprzedzone wielokrotnymi badaniami akustycznymi, przeprowadzonymi przez zespół ekspertów pod przewodnictwem profesora Mirosława Kosiorka, kierownika Zakładu Badań Ogniowych w Instytucie Techniki Budowlanej.

W ostatniej fazie prac montażowych trwały też testy wewnętrzne zmodyfikowanego systemu, przeprowadzane przez przedstawicieli firmy wykonawczej, przy udziale reprezentantów Portów Lotniczych. Ich wyniki są pozytywne. W przyszłym tygodniu odbędą się testy systemu z udziałem ekspertów z Centrum Naukowo Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej i Instytutu Techniki Budowlanej.

Umowa na montaż systemu została podpisana 27 grudnia. Prace montażowe trwały od 7 stycznia do 1 lutego. W niespełna 4 tygodnie pracownicy firmy Noma 2 ułożyli ponad 7 km dodatkowego okablowania i zamontowali 127 dodatkowych głośników tubowych. Ponadto do systemu włączono wzmacniacze współpracujące z nowymi, mocniejszymi głośnikami.

Dźwiękowy System Ostrzegania jest jednym z kluczowych czynników, uniemożliwiających uzyskanie pozwolenia na użytkowanie hali odlotów Terminalu 2 i pirsu północnego. Inspektorzy Państwowej Straży Pożarnej sześciokrotnie przystępowali do odbioru obiektu. Dotychczas wydawali negatywne opinie, a jednym z najpoważniejszych zastrzeżeń był nieprawidłowo funkcjonujący Dźwiękowy System Ostrzegawczy. Inspekcje Straży Pożarnej wykazały, że komunikaty o zagrożeniu pożarowym emitowane przez system są zagłuszane przez wentylatory uruchamiane w momencie ogłoszenia alarmu pożarowego.

Po raz pierwszy Państwowa Straż Pożarna przystąpiła do odbioru obiektu 24 kwietnia 2007 roku. Od tamtej pory do października 2007 roku, Konsorcjum Ferrovial-Budimex-Estudio Lamela, ówczesny generalny wykonawca Terminalu 2, nie zdołało zaproponować i wykonać takich zmian w systemie, które spowodowałyby, że poprawiony system DSO spełniałby wymogi przepisów i został pozytywnie zaopiniowany przez Państwową Straż Pożarną.

Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze w znacznie krótszym okresie zdołało doprowadzić do poprawienia systemu. W tym czasie Porty nawiązały współpracę z instytucjami, które przeprowadziły badania akustyczne i na ich podstawie przygotowały wytyczne do projektowania. Na bazie tych wytycznych firma Noma 2 stworzyła stosowny projekt, który później zrealizowała. To wszystko zajęło nieco ponad 3 miesiące.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy