pamiętajcie tylko o jednym fkacie. A380 był to projekt tworzony od zero, czyli de fecto dużo droższy aniżeli nowsza wersja B747. Jeżeli Airbus musi sprzedać ponad 400 sztuk do zysku to w przypadku Beinga wystarczy ze 100 sztuk.
usuniety
2012-11-12 10:15
mietek: tylko problem w tym, że najnowszego Boeinga 747-8 nikt nie chce zbytnio kupować, bo wszystkie linie (poza wyjątkami) wolą Boeinga 777-300 ER który jest absolutnym liderem w swojej klasie.
Póki co wszystko wskazuje na to, ze boeing miał racje w swojej strategii.
gosc_25a05
2012-11-11 23:48
Może zwyczajnie Hong Kong Airlines chcą mieć bardziej uniwersalną maszynę. Taka krowa, jak A380, może lądować tylko na niektórych, specjalnie przygotowanych portach lotniczych, a 747-8 na sporej większości głównych lotnisk... Nie mówiąc o tym, że Boeinga prościej zapełnić niż A380...
Można powiedzieć, że A380 padł ofiarą swojej wielkości...
gosc_94c85
2012-11-11 09:25
Ujemny cash flow w pierwszych 9 miesiącach 2012 to 3 miliardy dolarów. Wciąż mają 11 miliardów na koncie i przy backlogu na sumę 550 miliardów w części cywilnej i wojskowej pewnie nic im się nie stanie. Ale a380 wciąż nie jest rentowny i ponosi dodatkowe koszty - w związku z ostatnimi zmianami skrzydeł plus jest duża niepewność co do terminowosci a350. Na dodatek widać ze Boeing sprzedaje i dostarcza ostatnio wiecej i ma bardziej interesujące produkty. Mój zdaniem przyszłość a380 nie jest wesoła - jest niewiele linii które są w stanie ten samolot zapełnić i w dłuższej perspektywie oraz przedluzajacym sie kryzysie rozwiązania takie jak a330, 787, czy wreszcie obecna wersja i zmodernizowana 777 będą bardziej ekonomiczne w użytkowaniu.
usuniety
2012-11-10 22:30
Po drugie, Airbusowi żyłka płynności finansowej nie pęknie po odwołaniu zamówienia na 10 A380, bo i tak krocie zarabiają ale na sprzedaży serii A320.
usuniety
2012-11-10 22:29
252 Airbusy A380 zamówione z czego 1/3 produkcji leci dla Emirates.
piotrek737
2012-11-10 21:29
Stan na ten miesiąc zamówione 252 Airbusy A380, 36 opcji i 90 już dostarczonych więc do tych 420 jeszcze troszkę jest ;)
usuniety
2012-11-10 21:12
Kiedyś się mówiło, że żeby program A380 się zwrócił na "0", muszą sprzedać ponad 420 sztuk A380. Czy się coś zmieniło? Nie wiem.
gosc_c303d
2012-11-10 20:56
EU sobie w stopę strzela przy każej okazji:)
czy a380 kiedykolwiek wyjdzie na plus?