Hong Kong Airlines anulują A380?

Hong Kong Airlines anulują A380? Linie Hong Kong Airlines prawdopodobnie anulują zamówienie 10 Airbusów A380, których zamówienie zostało sfinalizowane w styczniu tego roku. Informację tę potwierdził wczoraj (9.11) prezes przewoźnika.- Prowadzimy rozmowy z Airbusem, które dotyczą anulowania zamówienia maszyn A380. Głównym powodem są słabe warunki rynkowe. Po prostu zwyczajnie nie zapełnimy tych samolotów -...
10/11/2012 20:43   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
john45 2012-11-12 12:12   
john45 - Profil john45
pamiętajcie tylko o jednym fkacie. A380 był to projekt tworzony od zero, czyli de fecto dużo droższy aniżeli nowsza wersja B747. Jeżeli Airbus musi sprzedać ponad 400 sztuk do zysku to w przypadku Beinga wystarczy ze 100 sztuk.
john45 2012-11-12 12:12   
john45 - Profil john45
o ile nie mniej
usuniety 2012-11-12 10:15   
usuniety - Profil usuniety
mietek: tylko problem w tym, że najnowszego Boeinga 747-8 nikt nie chce zbytnio kupować, bo wszystkie linie (poza wyjątkami) wolą Boeinga 777-300 ER który jest absolutnym liderem w swojej klasie.
mietek 2012-11-12 09:55   
mietek - Profil mietek
Póki co wszystko wskazuje na to, ze boeing miał racje w swojej strategii.
gosc_25a05 2012-11-11 23:48   
gosc_25a05 - Profil gosc_25a05
Może zwyczajnie Hong Kong Airlines chcą mieć bardziej uniwersalną maszynę. Taka krowa, jak A380, może lądować tylko na niektórych, specjalnie przygotowanych portach lotniczych, a 747-8 na sporej większości głównych lotnisk... Nie mówiąc o tym, że Boeinga prościej zapełnić niż A380...
Można powiedzieć, że A380 padł ofiarą swojej wielkości...
gosc_94c85 2012-11-11 09:25   
gosc_94c85 - Profil gosc_94c85
Ujemny cash flow w pierwszych 9 miesiącach 2012 to 3 miliardy dolarów. Wciąż mają 11 miliardów na koncie i przy backlogu na sumę 550 miliardów w części cywilnej i wojskowej pewnie nic im się nie stanie. Ale a380 wciąż nie jest rentowny i ponosi dodatkowe koszty - w związku z ostatnimi zmianami skrzydeł plus jest duża niepewność co do terminowosci a350. Na dodatek widać ze Boeing sprzedaje i dostarcza ostatnio wiecej i ma bardziej interesujące produkty. Mój zdaniem przyszłość a380 nie jest wesoła - jest niewiele linii które są w stanie ten samolot zapełnić i w dłuższej perspektywie oraz przedluzajacym sie kryzysie rozwiązania takie jak a330, 787, czy wreszcie obecna wersja i zmodernizowana 777 będą bardziej ekonomiczne w użytkowaniu.
usuniety 2012-11-10 22:30   
usuniety - Profil usuniety
Po drugie, Airbusowi żyłka płynności finansowej nie pęknie po odwołaniu zamówienia na 10 A380, bo i tak krocie zarabiają ale na sprzedaży serii A320.
usuniety 2012-11-10 22:29   
usuniety - Profil usuniety
252 Airbusy A380 zamówione z czego 1/3 produkcji leci dla Emirates.
piotrek737 2012-11-10 21:29   
piotrek737 - Profil piotrek737
Stan na ten miesiąc zamówione 252 Airbusy A380, 36 opcji i 90 już dostarczonych więc do tych 420 jeszcze troszkę jest ;)
usuniety 2012-11-10 21:12   
usuniety - Profil usuniety
Kiedyś się mówiło, że żeby program A380 się zwrócił na "0", muszą sprzedać ponad 420 sztuk A380. Czy się coś zmieniło? Nie wiem.
gosc_c303d 2012-11-10 20:56   
gosc_c303d - Profil gosc_c303d
EU sobie w stopę strzela przy każej okazji:)

czy a380 kiedykolwiek wyjdzie na plus?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy