gosc_e77b2
2012-06-18 22:15
a tak na marginesie, widzieliscie czym przylecieli do Warszawy rosyjscy bogacze?
zobacz link
gosc_f172a
2012-06-16 14:52
Rok temu Ukraińcy z Aerosvitu otwierali połączenie Kraków - Kijów, potem na jesieni dali nawet większy samolot i dali przysłowiowej d... zwijając polaczenie z dnia na dzień, zostawiając grupy z rezerwacjami w świat via Kijów na lodzie. Teraz nawet Euro ich nie zmobilizowało do odwieszenia połaczenia. Więc będą dużo gadac tak jak nasi za komuny... Nic z tego nie będzie tylko rozbudzone wyobraźnia nadzieje.
abcd1234
2012-06-16 08:28
Cieszę się że wreszcie przewoźnik ze wschodu wybrał Warszawę , a nie chociaż by Pragę. Jeśli wierzyć Wikipedii to rejsy rozpoczną się jeszcze w tym mesiącu
No właśnie nie ma tam nic o monodesygnacji... a z tym ministrem, to nie do końca tak jest. Jakkolwiek istotnie jest powiązanie pomiędzy VV a rządem i oligarchią. Między innymi z tego powodu WU miał problemy z wejściem i podwójną przeprowadzką IEV->KBP->IEV. Moim zdaniem, ta druga przeprowadzka wyszła im na dobre. Chociaż byłem jednym z pierwszych paxów, którzy polecieli z IEV po przeprowadzce WU w zeszłym roku i... wrażenie było piorunujące (pod każdym względem)...
Natomiast z tego co wiem, to twardo przygotowują się do wejścia (ograniczonego oczywiście) Ryanaira :-)
b747400er
2012-06-15 22:28
Flypax: o ile mi wiadomo, to umowa polsko-ukrainska zaklada monodesygnacje, wiec chyba ani Onyx ani WU zgody dostac nie moga. WU nie moze wspolpracowac z W6 wedle umowy, poniewaz W6 nie jest przewoznikiem polskim, a umowa stanowi, ze przewoznik ukrainski musi sie dogadac z przewoznikiem polskim (a nie z UE). Ukraincy od lat nie zgadzaja sie na zadne zmiany umowy. Ostatnio czytalem, ze jeden z ministrow jest wlascicielem ktoregos z przewoznikow i dlatego liberalizacja rynku lotniczego na Ukrainie i miedzy Ukraina i innymi panstwami nie nastapi szybko.
(pod warunkiem, że WMI i IEV i SIP zostana dopisane do umowy jako mozliwe do obsługi destynacje.. ;-) )
b747400 - niby tak, ale jest jedno ale... zgodnie z no objection moga na przykład latać do Modlina, wobec braku innego przewoźnika mogącego operować na tej trasie (i zainteresowanego tym projektem) mogą dostac zgodę na obsługę SIP-WMI, podobnie będzie z Wizz Airem na trasie WMI-IEV, już wkrótce... ;-)
b747400er
2012-06-15 22:00
Ale AirOnix musi najpierw dostac zgode na wykonywanie tych polaczen, chyba, ze to beda czartery. Jesli na tej trasie nie bedzie zadnego porozumienia (niekoniecznie code share, moze byc SPA lub inna umowa handlowa) z polskim przewoznikiem desygnowanym (LOT) to nie dostana zgody na latanie. Mozliwe, ze LOT korzystajac z sytuacji poprosi o dostep do kolejnego miasta na Ukraine (np. DOK lub HRK). Podobnie bylo, gdy VV dostal zgode na rejsy do KRK, wtedy LO dostal DOK.
Byłoby super choć LWO, do którego można łatwo dolecieć z KRK, WRO i WAW, nie mówiąc o możliwość dojazdu drogą lądową również jest atrakcyjny dla Polaków. Z tego, co kojarzę to po wycofaniu się WU z tej trasy nikt nie latał bezpośrednio LWO-SIP.