Turkish jednak nie kupi LOT-u?

Turkish jednak nie kupi LOT-u? Turkish Airlines, jeszcze niedawno faworyt do zakupu LOT-u, nie jest już zainteresowany polskimi liniami - informuje "Rzeczpospolita". Według dziennika tureckich inwestorów odstraszyły unijne przepisy. Zgodnie z prawem, które obowiązuje w Unii Europejskiej, inwestorzy spoza terenu wspólnoty nie mogą posiadać kontrolnego pakietu akcji w liniach lotniczych. Bruksela może...
01/06/2012 21:55   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
usuniety 2012-06-13 23:33   
usuniety - Profil usuniety
@komandor, najwyrażniej chyba nie mają kłopotów, skoro TK jest w trakcie ,,considerowania,, pomiędzy 787 vs.A350 i B747-8 vs. A380. Linia się cały czas rozwija...
humbak 2012-06-07 22:28   
humbak - Profil humbak
ALe przecież o tym wiadomo było od samego początku. A nawet wiele lat temu. Że przepisy unijne są takie, a nie inne. To kto się urwał z choinki? Turkish?
mecenas 2012-06-05 22:33   
mecenas - Profil mecenas
Mysle, ze BA po przejeciu BD ma dosc slotow na LHR...
japko69 2012-06-04 07:20   
japko69 - Profil japko69
Madej - co do iłów, to LHR nie był jedyną destynacją w europie. Kilkukrotnie leciałem Iłem do Moskwy, i nie była to podmianka.
komandor 2012-06-04 07:03   
komandor - Profil komandor
a ja gdzieś czytałem że Turkish ma jakieś problemy wewnętrzne i są poważnie zadłużeni i tak na prawdę to sami potrzebują pomocy. Myślę że Chińczycy mogliby wykorzystać Lot do szerszej ekspansji na kierunki wschodnioeuropejskie omijając Huby a poza tym na pewno dysponują nieograniczoną gotówką
domin85m 2012-06-03 20:31   
domin85m - Profil domin85m
shorty: (co do pytania o kierunki studiów dot. zarządania liniami lotniczymi) sprawdź sobie Aviation Management, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, Rzeszów
mietek 2012-06-03 20:10   
mietek - Profil mietek
Szkoda, że TK nie jest zainteresowane LO, o ile to prawda, bo to chyba miałoby największy sens. A swoją drogą LO podobno zarabia na trasach europejskich, a jak przyleca B787 to może zacznie i zarabiać na dalekich tak więc nie ma co krakać, że LO upadnie.
mietek 2012-06-03 20:09   
mietek - Profil mietek
madej: daj już spokój z tym Malevem i slotami na LHR. BA nie jest zainteresowane LO, więc już nie musisz nas ostrzegać.
4tech 2012-06-03 20:08   
4tech - Profil 4tech
Madeju, to się po prostu zbiegło w czasie. A sloty od Maleva chciał odkupić Virgin jednak nie dysponował wolnymi slotami na LGW ( chyba nawet w tym czasie jeszcze nie latał z LGW ale pewien tego nie jestem). Czasami tak jest że pewne uwarunkowania determinują działania a Malev już wredy miał nóż na gardle...
flybe 2012-06-03 20:03   
flybe - Profil flybe
I nazwano " liderem" pytanie do admina.... czemu znika część postu? Dobra koniec historii z IŁami. Przyczyną katastrof były błędy konstrukcyjne a także bardzo duże aby nie powiedzieć " mordercze" zaniedbania ze strony władz LOT-u za wiedzą władz PRL-u. Tyle w temacie.
madej 2012-06-03 20:03   
madej - Profil madej
No i na moje pytanie nie padła odpowiedź. Dlaczego MA wyniósł się z LHR w momencie wejście do OW. Akurat w tym momencie zabrakło mu kasy i akurat w tym momencie postanowil sie przeniesc na LGW. Cóż za zbieg okoliczności, prawda?
flybe 2012-06-03 20:00   
flybe - Profil flybe
Stosowana była praktyka, że na trzy silniki w początkowej fazie eksploatacji dodawano czwarty, który miał przebieg znacznie ponad dopuszczalne normy fabryczne
flybe 2012-06-03 19:55   
flybe - Profil flybe
Ech... wycina posty;p
flybe 2012-06-03 19:54   
flybe - Profil flybe
flybe 2012-06-03 19:51   
flybe - Profil flybe
Przy tego typu dyskusji zawsze wychodzi to że większość biorących w niej udział nie ma o niczym pojęcia... Kilka cytatów archiwum IPN i GKBWL odnośnie nieskazitelności LOT-u i ówczesnych władz PRL.." Dyrekcja LOT uznała więc, że resurs silników może wynosić nie 5 tys. godzin, lecz nawet dwa razy więcej. Poinformowano biuro konstrukcyjne Siergieja Iljuszyna, że w Polsce przeprowadzono badania, które wykazały, iż znakomite silniki iłów wytrzymają 8,6 tys. godzin lotu bez remontu. Radzieccy konstruktorzy przysłali odpowiedź, że jeśli Polacy chcą, to niech tyle latają, ale producent nadal będzie brał odpowiedzialność jedynie za 5 tys. godzin lotu." inny cytata " W pewnym momencie PLL LOT nie dysponował już wystarczającą liczbą w pełni sprawnych silników do iłów. Jak sobie z tym poradzono?
mateuszm 2012-06-03 19:05   
mateuszm - Profil mateuszm
Wróćmy do tematu. Koniec z radzieckimi samolotami, British Airways, oneworld etc.
Tylko Turkish i LOT.
irkolo 2012-06-03 18:55   
irkolo - Profil irkolo
gosc_e3eb4: poczytaj posty w załączonym linku - przyczyny tych katastrof są bardziej skomplikowane
zobacz link
madej 2012-06-03 18:48   
madej - Profil madej
gosc: owszem latał była to jedyna europejska destynacja obslugiwana przez iły 62.
gosc_e3eb4 2012-06-03 18:24   
gosc_e3eb4 - Profil gosc_e3eb4
1. Lot nigdy nie latał do LHR na Ił-62. Co najwyżej na jakieś podmiany.
2. Za OBYDWIE katastrofy odpowiadał producent silników: w pierwszym przypadku to była wada wykonawcza, w drugim konstrukcyjna. Wszystkie przedłużenia resursów odbywały się pod kontrolą i za wiedzą oraz zgodą biura konstrukcyjnego Iliuszyna
3. Nie wychodzą na jaw żadne utajnione fragmenty protokołów komisji obciążające LOT winą za którąś z tych katastrof. Ale nie łatwo było udowodnić winę Rosjan, bo nie chcieli współpracować.
madej 2012-06-03 18:20   
madej - Profil madej
Na LHR lataly ILy62/Tu134/Tu154.
Swoją drogą tak jak tu co niektórzy piszą że Malev się sam wyrzucił z LHR, to dziwnym trafem wyrzucił się z tego lotniska akurat w czasie kiedy stał się członkiem OW. Wcześniej jakoś nie było o tym mowy. Czy MA wyrzuciłby sie z LHR gdyby został członkiem SA czy ST. Niestety ja to łącze z wejściem do OW i silną presją BA, dlatego jest przestroga dla LOTu.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy