Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Mysle ze porownanie bylo w sensie wygladu i z tym sie akurat zgadzam, Wiekszosc lotnisk na swiecie jest nieciekawa architektonicznie . Szczegolnie te rozbudowywane lub modernizowane. Zupelnie inaczej sie rzecz ma gdy buduje sie nowe lotnisko od postaw, majac tuz obok stare i z gwarancja okreslonej ilosci pasazerow a nie z planami ich przewiezienia dopiero. Przyklad - nowe lotnisko El Venizelos w Atenach wybudowane od podstaw przed olimpiada.
Hehehe.. nie ma to jak Pyrzowice od razu porównywać do ... Heathrow.... Ubawiłem się... Może wziąć na taśmę jakieś równorzędne lotniska, jak chociażby Karlsruhe-Baden, czy Gerona lub Paris Beauvais. Heathrwo to można porównywać z Frankfurtem, Monachium, Rzymem lub Madrytem.
Rekawy jak najszybciej. To znacznie poprawia komfort dla podroznych i skraca czasy operacyjne linii. Dlaczego wiec Wizz mialby byc tym nie zainteresowany skoro ma czas postoju na lotnisku 30 minut a moglby go skrocic do 20 u ?
gosc_Eeeen
2005-09-02 13:38
Senator, bez przesady chlopie! Powiedz no mi czy duże europejskie lotniska w kazdym przypadku sa szczytem mozliwosci architektonicznych? Spojrzmy na takie Heathrow. Dopero T5 bedzie mial jakas ciekawa bryle, reszta to wielkie budynki z rekawami. Albo Leeds (okolo2,5mln paxow rocznie) - odpowiednik Katowic na wyspach. Stara budka zostala obudowana nowymi modulami i dobudowano kondygnacje, salony VIP itp. i nikt nie narzeka. lotnisko obsluguje jednoczesnie low costy i linie tradycyjne. I ludzie sa zadowoleni, interes sie kreci. Moim zdaniem zamiast wystawnej bryly lepsza jest funkcjonalnosc i powierzchnia handlowa. W "starej Europie" porty lotnicze to centra handlowe. mam nadzieje ze rozdzielenie ruchu w pionie i poziomie w Katowicach da mozliwosc wydzielenia o wiele wiekszej powierzchni handlowej pod wynajem. Estetyka moglaby sie poprawic, ale nieznacznie - jezeli wiaze sie to z ogromnymi kosztami. Co do rekawow. Najpierw przewoznicy musza chcec z nich korzystac. W takim Krakowie na przyklad jedynie BA wyrazilo zainteresowanie korzystania z tego typu urzadzen. W Katowicach byc moze sklonilaby sie Lufa i czarterowcy, ale juz nie jestem pewien czy Wizz. Na poczatek 1 lub 2 wystarczy. Budynek zaprojektowany jest w ten sposob, ze tunel transferowy po stronie air side bedzie mozna przedluzac i rozbudowywac. Nic nie szkodzi postawic teraz terminal a rekawy pozniej. Takie jest moje zdanie.
W sumie i tak lepiej zeby byla to funcjonalna IKEA niz wcale mialoby nie byc. Na budowe wydadza glownie swoja kase stad wstrzemiezliwosc w wydatkach... Z drugiej strony tak krawiec kraje jak mu materii ... Poki co to jedynie 1 mln pasazwerow w tym roku bedzie. Porownawczo , tanie lotnisko Skavsta pod Sztokholmem jest typowa IKEA a beda mieli niedlugo 5 mln pasazerow. Planuja jednak robudowe , wlacznie z polaczeniem szybkim pociagiem z centrum Sztokholmu w 38 minut.
gosc_Senat
2005-09-02 10:28
Tak to on. Projekt koncepcyjny tego nowego terminala jest niestety bardzo skromny i zaprojektowany oszczednosciowo. GTL wychodzi z zalozenia, ze lotnisko ma byc tylko funkcjonalne i dalo przyzwolenie na brak poprawy estetyki, ktorej poprawa wymagalaby drozszych materialow wykonczeniowych. Niestety Pyrzowice juz zawsze pozostana siermiezne jesli chodzi o architekture i beda na szarym koncu najbrzydszym lotniskiem w Polsce. Jaki Pan taki kram. Rozpoczeto rozbudowe parkingu a nie terminala.
Troszke wiecej szczegółów na temat terminala : Nowa część ma być dwukondygnacyjna , ma posiadać rękawy, dodatkowo 4 piętrowy budynek ze sklepami i restauracjami oraz 'olbrzymi' taras widokowy ...
Senator : czy Pan projektant ze Sosnowca nazywa się Krystian Kajzerbrecht ( główny projektant portu ) ??
Rozbudowa portu już się zaczeła !!
Wczoraj wysiadałem w Pyrzowicach i roboty ziemne w toku... Teren z lewej strony parkingu całkiem rozkopany, dużo koparek i wywrotek.
Senator : mam nadzieje że zrobią coś ładniejszego niż teraz jest mimo wszystko. Oby nie zapomnieli o rękawach i połączyli to lotnisko koleją w końcu !
gosc_ToJa
2005-09-01 10:42
Poczytaj troche na stronach GTL lub PASAŻER to się dowiesz ile zamierzają wydać. To są pieniącze na przygotowanie projektu i prace ziemne.
hej
gosc_Senat
2005-09-01 10:33
Rozbudowe portu ma projektowac ten sam architekt, ktory zaprojektowal ta budke w Pyrzowicach a wizualizacja na stronie GTL-u nie jest tym co ma powstac. Ze zgroza mysle jakiego kolejnego bezokiennego potwora zaprojektuje ten Pan z Sosnowca. Ale na koniec powie, ze jest funkcjonalny a ze szkaradny to nic nie szkodzi.
gosc_hej
2005-09-01 10:10
na co jest te 4 miliony, nie rozumiem. Co mozna zrobic za 4 miliony? W Krakowie potrzeba 200mln a w KAtowicach 4mln. Potem wszyscy beda mowic ze port lotniczy wyglada jak supermarket
marqoos_pl
2005-09-01 09:15
Hm... Niedługo, to Katowice mogą być największym i chyba najładniejszym portem lotniczym w Polsce. Gratulacje! Aż dziwne, że "udało sie odblokować pieniądze" dla Katowic. I to w Warszawie takie cuda się zdarzają... Hm... Kraków przed tymi wyborami też mógł coś wytargować, hehe.
gosc_dunka
2005-09-01 08:43
fajny ten terminal ma być - fotka na stronie gtl
Wybory czynią cuda :):):) Ale to bardzo dobrze :) No toteraz trzeba brać się za rozbudowę :) Gratuluję.
gosc_6km o
2005-08-31 21:12
Nareszcie MPL Katowice dostał te długo oczekiwane 4 mln. zł. Niech czym prędzej rusza rozbudowa bo Port pęka w szwach a ruch ciągle rośnie.
gosc_dunka
2005-08-31 19:58
i jest git ...