Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
ja bym powiedział że to nie tyle kwestia bułki gratis co raczej globalnego podejścia linii lotniczej i jej całościowej polityki: czy nastawiamy się na ułatwienia dla klientów czy szukamy wymówek żeby zedrzeć z nich kasę? A z perspektywy klienta: czy ważniejsza jest wygodna luksusowa podróż bez zbędnych stresów czy tylko jak najniższa cena?
Niezależnie od definicji LCC, sprowadzenie serwisu pokładowego do absurdu w celu "oszczędzania" kilkunastu złotych przy cenach biletów liczonych w setkach i tysiącach, to postępowanie ludzi, którzy mają przyszłość zarządzanej firmy w głębokim poważaniu...
gosc_6bc69
2013-09-09 16:17
krzysiekl: oficjalnej definicji LCC nie ma, ale jest definicja zdrowo-rozsądkowa przyjmowana i akceptowana przez większość. By ją poznać, proponuję na dobry początek przeczytać opis LCC w wikipedii.
krzysiekl
2013-09-09 14:43
ale z punktu widzenie mnie jako pasażera, brak rozsądnego poczęstunku w cenie biletu to znaczący element wyznaczający granicę między LCC a nie LCC. Bo to znacząco odczuwam - muszę _pamiętać_ by mieć kasę (a w lot nawet tylko karty a nie kasę) na pokładzie żeby coś zjeść. Inaczej mówiąc, przewoźnik nie martwi się sam o wszystkie moje potrzeby (= zerwanie z hasłem jesteś pod dobrymi skrzydłami)
Zdecydowanie nie jest tym wyznacznikiem bagaż, bo jak zapłacą przy zakupie biletu to jest tak samo jak były w cenie. LOT też mógłby sprzedawać posiłki już w czasie zakupu biletu. Dlatego z braku istniejącej oficjalnej definicji zaliczam LOT do LCC:P
Z kolei mój pierwszy lot w Emirates też zaliczyłem to kategorii LCC, bo bilet kupiłem gdyż był najtańszy. i z przyzwyczajeniami do LCC wsiadłem do samolotu. różnica byłą duża:> ale pewnie jak ktoś wsiada z nastawieniem po wysłuchania reklam i oczekuje F w Y to bywa zawiedziony. Wszystko zależy od punktu widzenia.
krzysiekl
2013-09-09 14:36
@gosc_45b3d
a definicja LCC? to pojęcie właściwie umowne, ew. kwestia sposobu zarządzania, granice są bardzo płynne. ja sugerowałem kiedyś, że LCC to linia która ma niskie koszty (tzn niższe od przychodów, w takiej sytuacji LOT jest bardzo daleko od LCC:P). Model p2p to też nie jest wyznacznik LCC.
Alitalia ma tą przewagę, że w FCO można się przesiąść na samolot do innych części Włoch, a tego LO nie jest w stanie zaoferować...
gosc_45b3d
2013-09-08 10:34
krzysiekl: LOT jest prawie LCC? Jedynie woda i baton za darmo oraz brak gazet znaczy byciem "prawie LCC"? Podaj w takim razie swoją definicję LCC i "prawie LCC" by potwierdzić tę opinię.
krzysiekl
2013-09-08 09:00
@gosc_862f8
możliwe, że LOT nie potrafi, jak inne linie i nie tylko LCC (choć sam jest prawie LCC tylko z droższymi czesto biletami) zarabiać na turystach i pielgrzymach a jedynie na biznesie, także tym płacącym 3000PLM w Y.
krzysiekl
2013-09-08 09:00
PLN
gosc_862f8
2013-09-07 21:39
Nie moze byc przeciez LOT stwierdzil ze tu nie ma potencjalu... 2 miasta kultu religijnego z milionami pielgrzymów rocznie
gosc_33f7f
2013-09-05 19:32
Jak zwykle w Locie wiedza lepiej
krzysiekl
2013-09-05 12:17
więc niech LOT pracuje nad poprawą opinii. Na razie ..pogorszył (opinie obecnie: drożej niż inni, a i tak trzeba zapłacić za poczęstunek do tego nie da się płacić gotówką więc LCC lepsze) mógł próbować zapełniać pax z tranzytu np. ze Skandynawii, zza Atlantyku no i z różnych miast w Polsce...ale po co...przecież lot np. z Gdańska musi być droższy niż z Warszawy nawet jeśli inni loty z Gdańska sprzedają taniej niż z Warszawy...żyjemy w świecie gdzie ceny biletów często zależą od wszystkiego ale niekoniecznie od rzeczywistych kosztów. Dlatego Emirates sprzedaje taniej (lub za tą samą cenę) Pekin niż Dubaj. Żeby choć tak ratować swą znacznie dłużej trwającą podróż. LOT widać nie widzi potrzeby zapełniania pustych miejsc w samolotach, albo nie ma pustych.
alitali latwiej wypelnic ten rejs ze wzgledu na bogata mozliwosc lotow transferowych, to oczywiste, LOT cos mial zrobic sam rzym nie sprzedalby sie bo zawsze bedzie w cieniu ryanaera, ktory nawet jesli by byl drozszy od lotu to w opini wielu polakow i tak jest "tanszy"
gosc_ccb42 "Polska smiesznie tanim krajem" buahahahaha
Nie zgadzam się. Pasażer to pasażer, trzeba tylko powalczyć o niego, a później odpowiednio zadbać, tym bardziej, że jak widać, chętnych na loty KRK-FCO nie brakuje.
wojtek: ta oferta jest skierowana do wloskich turystow dla ktorych Krakow jest obowiazkowym przystankiem
A najlepsze jest to, że Lot nie widział tu potencjału :)
gosc_ad822
2013-09-04 20:38
gosc_ccb42 śmiesznie tanim krajem??? oj nie był gość gosc_ccb42 nigdy w Rzymie i nie wiem o tym że tylko przy fontannie di trewi itp jest drożej tzn:tak jak w Wawie na Starym Mieście i okolicach, reszta Rzymu jest tańsza niż Kraków czy inne duże polskie miasta.
gosc_ed1f2
2013-09-04 20:33
Alitalia będzie jak na razie latała tylko w marcu 4 x w tygodniu i wszystkie operacje wykona na A319. W kwietniu rozkład jest na 3 frekwencjach do Rzymu. Hurra entuzjazm jest miły ale czy zdrowy?
gosc_8f568
2013-09-04 20:31
Jakiego Podkarpackiego, ekipa porusza się na tej trasie LCC czyli Ryanairem. Alitalia to z jednej strody doskonałe ceny via Roma, oraz ekipa podróżójąca w czarnych uniformach ;) Dodatkowo LOT kasując połączenie do Rzymu daje doskonałe pole do popisu dla Alitalii