stenus, nie chodziło mi o U2..
4techu: A co ma to wspólnego z EZY? :o)
pitterq: A380 tylko nie ma tak pechowo rozłożonych silników jak Iły i stąd też nie doszło do katastrofy.
wiem:) niespotykanie spokojny człowiek z Ciebie:)
piotrek737
2010-11-04 23:57
ależ ja spokojny jestem ;)
piotrek737, ezy:) nie nerwojsia:)...
piotrek737
2010-11-04 23:52
a co ma piernik do wiatraka ? można wszystko zmienić lub wymienić tylko to nie moja linia i nie moje zmartwienie w tej chwili.
piotrek737, no też fakt, na gumkę nie było:) ale zawsze można silniki zmienić/wymienić....
piotrek737
2010-11-04 23:32
Owszem racja tylko zapewne tak jak Trent-y 1000 były super zachwalane. Och-y i Ach-y padały. Poza tym co mieli innego wybrać jak tylko na początku RR produkował do niego silniki ?
piotrek737, ale z tego co wiem to linia wybiera silniki i konfiguracje samolotu a nie producent, prawda?
piotrek737
2010-11-04 22:56
BTW zastanawiam sie co ma ten przypadek wspólnego z katastrofami polskich Iłów ?
piotrek737
2010-11-04 22:02
Qantas ma problemy z A380. Od początku nie byli zadowoleni z silników w tych samolotach. Wiem, że uziemili rok temu wszystkie A380 na około tygodnia. Ja osobiscie nie lubie samolotów z silnikami RR zawsze wolę jak są to GE lub PW.
jjemiolo
2010-11-04 21:56
Czy te przypadki tycza tylko RR czy tez GE?
gruszkatt
2010-11-04 21:41
Ale od 2 lat, Quantas ma naprawde jakies problemy ze swoimi samolotami, pamietam jak jeden musial awaryjnie ladowac a pare dni pozniej znowu jakis kolejny.
Vietnam Airlines tez cos takiego mial ale mniej tragicznie, rok temu na trasie HAN-NRT. Awaryjnie i planowano wyladowal w NRT.
pitterek
2010-11-04 19:47
uncontained failure to nie wybuch. Powiedziałbym, że awaria silnika powodująca rozpad trzewi silnika i wurzut szczątków na zewnątrz, nie poprzez "wydech" tylko boczkiem :-). Towarzyszy temu masahuku - no bo rozpad rozkręconej turbiny powoduje takie uszkodzenia co powodują hałas. Z trentem 1000 do 780 są podobne problemy (uncontained failure podczas testów). Dla przypomnienia podobne awarie spowodowały katastrofy 2 naszych IŁów :( Qpe szczęścia było tutaj, RR zalecił przegląd wszystkich silników Trent 900 "before next flight". Wybuchy są medialne, ale to nie to ;-)