Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
@Maro
LOT prawdopodobnie pozbedzie sie docelowo trzech ERJ-145. Sa to samoloty w starszej wersji, niz pozostale i dlatego chyba podjeli taka decyzje. Pamietaj takze, ze w tym roku przybeda 4 EMB-170 (wlasciwie 2 z nich wlasnie przylecialy).
@KrisG
Pomysl z jednym lotniskiem dla Katowic i Krakowa jest, moim skromnym zdaniem, bardzo dobry. Zamiast rozwijac 2 lotniska (wieksze koszty) skupic sie na jednym, zapewnic dobry transport z obu aglomeracji i mozna by bylo stworzyc nawet calkiem niezly hubik :-)
Już o tym kiedyś pisałem. Nie wiem czy to możliwe ale ciekawie by było połączyć KRK z KTW jako jedno lotnisko z dwoma terminalami i doprowadzić je do rangi huba tej części Europy. W jakimś innym artykule pisze, że może być potrzeba powstania huba w Polsce. Niech Ślązaki i Krakowiaki się dogadają to wszyscy na tym dobrze wyjdziemy (oprócz Warszawiaków ;) ).
Rzeczywiscie moze Krakow najlepiej wypada na tle innych portow regionalnych, ale wierz mi ze od wielu lat niewiele sie tu zmienilo. FRA 1xdziennie jest od zawsze, LGW wlasnie wzial Cerntralwings, CDG jest codziennie kosztem lotow do Rzymu. A USA to naturalna odpowiedz na potzreby rynku: gorale lataja z Krakowa. Nie uruchamiane sa zadne nowe polaczenia. To jest marginalizacja, jesli porownasz z Warszawa i rozwojem nowychpolaczen z tamtad...
Akurat Krakow jest przykladem dbania przez LOT o porty regionalne. Z Krakowa jest wiele polaczen miedzynarodowych i krajowych LOT-u. LOT marginalizowal Katowice co wykorzystala glownie Lufthansa i niskokosztowy Wizzair. Zgadzam sie, ze serwis LH szczegolnie klasy biznes i jeszcze jesli posiada sie status Senatora programu M&M jest na najwyzszym poziomie swiatowym. Szczegolnie serwis nowej klasy biznes na rejsach transkontynetalnych w samolotach A340-600 jest kwintesencja luksusu. Serwis BA w tej konfrontacji wypada marnie.
Katowiczan
2005-03-21 12:03
LOT uwaza, ze Katowice, ktore jest teraz 3 portem w kraju to nieatrakcyjna destynacja. Co ciekawe Lufthansa ma wieksze wypelnienie samolotow z Katowic niz z Warszawy i wprowadza w nowym rozkladzie tylko Boeingi i Airbusy na trasy do Katowic. Za to LOT likwiduje poludniowe polaczenie do Warszawy z Katowic. Mysle, ze na LOT nie ma co liczyc. Jesli LH nie uruchomi polaczenia do Monachium to ono nie powstanie. LOT to linia warszawiakow a nie linia narodowa.
Senatorze: Zgadzam sie calkowicie co do Lufthansy i LOTu. Ale jak sie ma juz status Frequent Traveller, to takze jest milo i wiele benefitow sie ma, czego sam mam nie jedna okazje doswiadczyc. :o)
Odwracajac kota ogonem - Lufthansa tez dowozi LOTowi pasazerow, tyle, ze tych, ktorzy leca na Wschod.
LOT wogole zaniedbuje porty regionalne. Zawsze tak bylo. Teraz, przy otwartym niebie wykorzystuja to inne linie. Przyklad Krakowa jest tu najlepszy. Innym jakos sie oplaca latac z KRK, a LOTowi nie. Dziwne!!
LOT wylacznie skupia sie na dowozeniu do hubow LH, a ta droga prowadzi do marginalizacji LOT jako przewoznika miedzynarodowego. Bedzie LOT tylko regionalnym feederem Lufthansy. :-(
pytanie do Mike: a z jakiego powodu Lot pozbyl sie jednego Emb145? jest to dla mnie troche zaskoczenie. a co do Lotu to co tu sie dziwic ze jest tym czym jest. Bylem u nich na praktykach przez miesiac i ludzie potrafia przez caly dzien czytac metropol. ciekawe dokad zajdzie ta nasza kochana linia FLAGOWA! smiechu warte
LOT pogorszyl sie, i to bardzo.To, ze traktuje KTW jako prowincjonalne lotnisko swiadczy o tym doskonale.
Dlaczego LOT sie nie rozwija? Dlaczego skupia sie tylko na dowozeniu pasazerow LUFTHANSIE? Myslalem ze CENTRALWINGS rozwinie siatke ale nic na to nie wskazuje. Czy ktos wie jaka jest strategia i polityka LOTU. W artykule o Narodowym Planie Rozwoju Pan Prezes powiedzial ze nie ma sensu otwierac polaczen krajowych z pominieciem Wawy. Prosze o komentarz.
Wszyscy macie racje!!!!!!!!!!!!!! LOT to feeder Lufthansy. LOT sie w ogole nie rozwija. Nie rozwija swoich polaczen ani z W-wy, ani z regionalnych portow do Europy, Stanow Zjednoczonych, Azji i Ameryki Poludniowej. CSA i Malev bardziej sie rozwijaja niz LOT, bowiem CSA lata do Dubaju, Colombo, a w lecie zacznie latac do Japonii. Czechy, kraj 10 milionowy maja wieksza linie lotnicza niz Polska, ktora ma 40 milionow. Dlaczego Lot nie bierze przykladu z IBERII?
Jak ktos pierwszy wpadnie na pomysł na polączenie z Dublinem może duzo zarobic.!!!!
Zgadzam sie stwierdzeniem tmk, ze LOT bedzie tylko regionalnym feederem LUFTHANSY. Czy LOT w ogole zamierza otworzyc jakies nowe polaczenia w sezonie lotnim bo nic nie na ten temat nie slychac w porownaniu do innych przewoznikow.
Krakow wcale nie jest przykladem ze LOT lubi porty regionalne,polaczenie LOTu do Londynu przerzucone na Centralwings, Rzym wkrotce przerzucony na Centralwings (Paryz bedzie za to codziennie) czyli zostale Chicago, Frankfurt, Paryz, Wieden. W sezonie letnim Nowy Jork. Zobacz jak BA traktuje np. Manchester czy nawet Birmingham (mnostwo lotow) Przyklad Kraka tylko potwierdza regule ze LOT to Warszawska linia
LOT nie bedzie raczej rownolegle rozwijal polaczen do/z Katowic i Krakowa. Po pierwsze, nie starczyloby samolotow, po drugie, mysle, ze oba miasta sa zbyt blisko, by dublowac polaczenia do wielu destynacji (typu Frankfurt, Rzym, Paryz). Nie wiem, czy zauwazyliscie ale LOT oddal do CentralWings dwie sztuki 737 oraz pozbyl sie jednego Embraera 145. Takze flota (i tak mala) jeszcze bardziej sie skurczyla. Czekaja co prawda na dwa EMB-170 ale i tak liczebnosc samolotow relatywnie zmaleje, w porownaniu do zeszlego roku. Widac, ze LOT probuje cos zdzialac w Trojmiescie - dodal opisany Monachium 6x w tygodniu i na trasie do FRA zamienil 145-tke na wiekszego Embraera 170. Czyli im sie chyba oplacaja te polaczenia. Tak, czy owak, LOT coraz bardziej staje sie dostarczycielem pax'ow do niemieckich hub'ow.
Manchester
2005-03-20 09:03
Powinno takie połączenie rownież powstać z Katowic.
zawiedzion
2005-03-18 08:03
FAAATalnie!!! Nie mozna nigdzie znaleść połączeń krajowych!!!???? to LOT nie ma takich połączeń w Polsce!
Troche sie dziwie,ze LOT wprowadza polaczenie z Gdanska do Monahium,przeciez DENIM AIRWAYS bedzie latac do Augsburga,czyli bardzo blisko Monahium.Dlaczego LOT nie wprowadza nowych polaczen z GDANSKA do Brukseli lub Londynu?
A kiedy wreszcie połączenie z Katowic? A przydałoby się.