Niemieckie media zaniepokojone CPK

Niemieckie media zaniepokojone CPK Treść artykułu w Die Welt z pewnością stanie się argumentem dla części zwolenników powstania CPK, którzy uważają, że projekt jest obecnie celowo hamowany, żeby w przyszłości nie stał się konkurencja dla niemieckich lotnisk. Jego autor sądzi, że w rzeczywistości niemieckie naciski na projekt CPK nie...
05/04/2024 09:10   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
sauvi 2024-04-08 14:34   
sauvi - Profil sauvi
Nie należy mylić artykułów prasowych z oficjalnymi protestami rządu niemieckiego.
Pekka 2024-04-08 13:03   
Pekka - Profil Pekka
@jsg
1. Prezentujesz myślenie typowo warszawocentryczne - CPK ma służyć mieszkańcom całej Polski dodając sprawny komponent kolejowy i umiejscowienie bliżej środka kraju
2. Co z wymogami środowiskowymi Wwy? Przecież już mamy hucpę z SCT, chcemy rok po rozbudowie Okęcia mieć hucpę ze Strefą Wolną Od Samolotów Nad Miastem wspieraną przez UE?
3. Co z cargo?

Jestem absolutnie przeciwnikiem gigantomanii i rozdmuchiwania oczekiwań do kilkudziesięciu milionów pasażerów rocznie. Budowa modułowa wynikająca po prostu z inwestycji greenfield, to coś na co większość krajów nie może sobie pozwolić z racji ograniczeń istniejącej infry.

Jeśli Niemcy protestują, to znaczy że mają w tym interes. Tak samo protestowali przeciw budowie gazoportu w Świnoujściu, budowie elektrowni atomowych - proponując za to ekologiczny gaz z Nieimec :)
To, że CPK wyśmiewa Ryan, to dobry znak. Lowcostom nigdy nie będzie po drodze z dużymi lotniskami, bo wolą dogadywać się z lokalnymi samorządami, gdzie można ssać pieniądze od włodarzy miast, którzy dysponują niebagatelnymi środkami, nad którymi kontrola jest znikoma.
sauvi 2024-04-08 12:54   
sauvi - Profil sauvi
Okęcia nie należy zamykać. Podobnie jak Mediolan Linate, tylko Okęcie pozwala na optymalnie krótki wypad biznesowy do Warszawy. Likwidacja Okęcia zmniejszy atrakcyjność ekonomiczną Warszawy w porównaniu np. z Krakowem a nawet Gdańskiem. I żadna szybka kolej tego nie zmieni, to nie ten segment klienteli.
jsg 2024-04-06 00:39   
jsg - Profil jsg
Warszawa potrzebuje rozbudowanego Okęcia i Modlina.
wroord 2024-04-05 14:54   
wroord - Profil wroord
Ojej, to niemiecki Die Welt wygadal i potwierdzil dlaczego PO jest przeciwne CPK. Berlin padnie a FRA i MUC beda miec duze spadki. Polityka wazniejsza niz dobro i rozwoj panstwa dlatego nie popieram polityki.
krzysiekl 2024-04-05 11:57   
krzysiekl - Profil krzysiekl
też głupie hasła o "gigantyczności". Pierwszy faza, nazywana 0,8 to 34mln pax rocznie.
To jest to mega? To zdecydowanie mniej niż duże lotniska w Niemczech.
Fakt, że lotnisko będzie mogło być potem rozbudowywane jeśli będzie potrzeba nie czyni z niego "mega lotniska".
Polska, a zwłaszcza Warszawa, potrzebuje nowego lotniska a lokalizacja w Baranowie jest optymalna. Okęcie należy zamknąć (lub ograniczyć do roli: aeroklub+GA+muzeum).
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Reklama

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy