Nie należy mylić artykułów prasowych z oficjalnymi protestami rządu niemieckiego.
@jsg
1. Prezentujesz myślenie typowo warszawocentryczne - CPK ma służyć mieszkańcom całej Polski dodając sprawny komponent kolejowy i umiejscowienie bliżej środka kraju
2. Co z wymogami środowiskowymi Wwy? Przecież już mamy hucpę z SCT, chcemy rok po rozbudowie Okęcia mieć hucpę ze Strefą Wolną Od Samolotów Nad Miastem wspieraną przez UE?
3. Co z cargo?
Jestem absolutnie przeciwnikiem gigantomanii i rozdmuchiwania oczekiwań do kilkudziesięciu milionów pasażerów rocznie. Budowa modułowa wynikająca po prostu z inwestycji greenfield, to coś na co większość krajów nie może sobie pozwolić z racji ograniczeń istniejącej infry.
Jeśli Niemcy protestują, to znaczy że mają w tym interes. Tak samo protestowali przeciw budowie gazoportu w Świnoujściu, budowie elektrowni atomowych - proponując za to ekologiczny gaz z Nieimec :)
To, że CPK wyśmiewa Ryan, to dobry znak. Lowcostom nigdy nie będzie po drodze z dużymi lotniskami, bo wolą dogadywać się z lokalnymi samorządami, gdzie można ssać pieniądze od włodarzy miast, którzy dysponują niebagatelnymi środkami, nad którymi kontrola jest znikoma.
Okęcia nie należy zamykać. Podobnie jak Mediolan Linate, tylko Okęcie pozwala na optymalnie krótki wypad biznesowy do Warszawy. Likwidacja Okęcia zmniejszy atrakcyjność ekonomiczną Warszawy w porównaniu np. z Krakowem a nawet Gdańskiem. I żadna szybka kolej tego nie zmieni, to nie ten segment klienteli.
Warszawa potrzebuje rozbudowanego Okęcia i Modlina.
Ojej, to niemiecki Die Welt wygadal i potwierdzil dlaczego PO jest przeciwne CPK. Berlin padnie a FRA i MUC beda miec duze spadki. Polityka wazniejsza niz dobro i rozwoj panstwa dlatego nie popieram polityki.
krzysiekl
2024-04-05 11:57
też głupie hasła o "gigantyczności". Pierwszy faza, nazywana 0,8 to 34mln pax rocznie.
To jest to mega? To zdecydowanie mniej niż duże lotniska w Niemczech.
Fakt, że lotnisko będzie mogło być potem rozbudowywane jeśli będzie potrzeba nie czyni z niego "mega lotniska".
Polska, a zwłaszcza Warszawa, potrzebuje nowego lotniska a lokalizacja w Baranowie jest optymalna. Okęcie należy zamknąć (lub ograniczyć do roli: aeroklub+GA+muzeum).