Gość Pasażera: Frantisek Siling (Air France KLM)

Gość Pasażera: Frantisek Siling (Air France KLM) Pasazer.com: Jakie są plany Grupy Air France KLM w Polsce na sezon letni 2024 r.? Czy Polacy mogą spodziewać się nowych połączeń i jeśli tak to dokąd i z jakich portów? Frantisek Siling:  W nadchodzącym sezonie letnim, KLM planuje zwiększyć częstotliwość lotów do/z Gdańska, Krakowa i Wrocławia, szczegóły zostaną podane wraz z ogłoszeniem letniego...
23/02/2024 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
sauvi 2024-02-23 16:08   
sauvi - Profil sauvi
@krzysiekl: "my chcemy Okęcie zamknąć"?
Otóż MY wcale nie chcemy, to twoi zleceniodawcy chcą zarobić na spekulacji gruntami.
sauvi 2024-02-23 16:04   
sauvi - Profil sauvi
@jsg; to ma, że krzysiekl ma zwyczaj naciągać fakty do swoich tez. Czasami łatwo mu udowodnić kłamstwo (jak w przypadku Linate), czasami sprawa jest bardziej złożona.
jsg 2024-02-23 15:45   
jsg - Profil jsg
7 km to o 2 km mniej niż 9 km, czyli Linate jest blizej Duomo niż Okęcie Pałacu Kultury.
I co z tego, że przelot jest na blokowiskami? I co to ma do Baranowa?
krzysiekl 2024-02-23 15:22   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Porównaj odległość w linii prostej od najbardziej wysuniętego punktu pasa startowego. Będzie ta sama odległość.
Porównaj zabudowę w okolicy obu lotnisk, tuż przy Okęciu są duże blokowiska.
Porównaj ścieżki podejść do pasów startowych. Na Okęciu lądowanie od północy to przelot na blokowiskami.

To jednak nie jest kluczowe w dyskusji w tym wątku:
kluczowe jest, że nowe lotnisko jest potrzebne, Okęcia nie da się wystarczająco rozbudować ani zintegrować go transportem kolejowym tak jak lotniska w Baranowie.
sauvi 2024-02-23 13:05   
sauvi - Profil sauvi
Linate jest 7 km od Piazza del Duomo, Okęcie 9 km od Pałacu Kultury. Tyle jest prawdy w twoim stwierdzeniu, że Linate jest bardziej na uboczu niż Okęcie.
krzysiekl 2024-02-23 13:00   
krzysiekl - Profil krzysiekl
miało być: "Okęcie też powstało przed IIWŚ "
krzysiekl 2024-02-23 12:59   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Okęcie też powstało przez IIWŚ (1934).
Jedyna różnica że my chcemy Okęcie zamknąć a w Mediolanie Linante nadal działa jako lotnisko miejskie.
To w żaden sposób nie zmienia faktu, że Mediolan potrzebuje Malpansę tak samo jak Warszawa potrzebuje nowe lotnisko w Baranowie.

My będziemy mieli jednak szybszy dojazd na CPK, a Linante jest jednak bardziej na uboczu niż Okęcie.

Nie uważam, że w Warszawie jest potencjał na zarówno Okęcie jak i CPK. Natomiast samo Okęcie jest zbyt małe i nie da się go rozbudować w wystarczający pomysł duoport z Modlinem też nie bedzie dobrze działać (nie da się zmusić wybranych linii do przeniesienia się tam)

Wracając do tematu:
Żeby Air France/KLM współpracował np. ze spółką należącą do SNCF po 2030roku, potrzebujemy CPK. Na żadnym innym lotnisku nie będzie to możliwe.
sauvi 2024-02-23 12:49   
sauvi - Profil sauvi
Linate to lotnisko założone jeszcze za Mussoliniego, położone w mieście, i mimo zbudowania wiele lat temu Malpensy nie zostało zamknięte. To tak w temacie zamykania Okęcia. Ciekawostka: mogły tam lądować również wodnosamoloty, niegdyś popularne.
A Bergamo to taki Modlin - położone w sąsiednim mieście lotnisko dla lowcostów.
Za głowę się łapię jak tego można nie rozumieć!!!
krzysiekl 2024-02-23 12:14   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Na Okęciu Modlinie, Radomiu nie zrobisz integracji transportu lotniczego z dalekobieżnym kolejowym.
Nie zatrzymają się tam pociągi jadące praktycznie w każde miejsce w Polsce.
CPK to będzie w praktyce dodatkowa stacja dla Warszawy, gdzie mieszkańcy części Warszawy będą dojeżdżać żeby wsiąść do pociągi (dojazd samochodem z zachodnich dzielnic będzie lepszy niż pchanie się do centrum a dużo łatwiej o miejsca parkingowe)

Mediolan ma duże lotnisko Malpansa. Czy gdyby było tylko Linante i Bergamo to nie budowaliby Melpansy?
Za głowę się łapię jak tego można nie rozumieć!!!
(Melpansa ma 2 pasy startowe, nie jest przeciążony...jest dalej od centrum, nie ma takich ograniczeń w nocy jak Okęcie)

Błędem to była rozbudowa Radomia, zamiast należało przyspieszyć budowę CPK (z mniejszym rozmachem na początek mniejsze, tak jak teraz się mówi o przepustowości 35mln)
jsg 2024-02-23 11:14   
jsg - Profil jsg
Ekspert od wszystkiego i niczego, opowiada bajki o CPK i jego przydatności. Lukstorpedy i aeroplany, Powtarzam po raz kolejny. Po co komu CPK skoro jest Okęcie, Modlin i Radom. Przykład trzech lotnisk: Linate, Malpensa i Bergamo. Jakoś nie słychać, aby Mediolan planowal jakiś CPK.
krzysiekl 2024-02-23 10:41   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Gdy będzie CPK, dzięki stacji kolei dalekobieżnej, w tym KDP, będzie możliwa współpraca przewoźnika lotniczego z kolejowym i sprzedawanie wspólnych biletów.
Co więcej za kilka lat rynek kolejowy będzie otwarty i pociągi w Polsce będzie mogło uruchamiać np. SNCF. Więc Air France/KLM może uruchamiać takie łączone relacje z koleją także w Polsce wykorzystując już istniejącą współprace z kolejami francuskimi.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy