Owszem, zauważy i zanim kupi bilet drugi lot to się zastanowi. Pasażer z Ekonomii też zauważy i raczej noc z tym nie zrobi, bo tam czynnikiem przeważającym jest cena a nie rzekoma wyższość jednej konfiguracji nad drugą.
krzysiekl
2023-04-07 11:01
przeciętny pasażer za pewne nie rozróżnia modeli samolotu, ale wersję siedzeń zauważy (zwłaszcza w wyższych klasach gdzie różnica między różnymi rozwiązaniami może być ogromna).
Niedawno Emirates przegrał sprawę w Nowej Zelandii gdyż reklamował na stronie internetowej nową klasę biznes a jakiś pasażer poleciał B777 z klasą biznes w starej konfiguracji (też miejsca leżące ale ciaśniej i mniej nowocześnie).
Przeciętny pasażer nie ma pojęcia co to A333 albo B788. A już na pewno nie taki, który się kieruje ceną.
krzysiekl
2023-04-05 14:53
z tego co mówicie dla pasażerów klasy biznes może to być zła wiadomość.
ma to o tyle większy sens, że "główna specjalizacja" Qatar Airways to właśnie klasa biznes, w tym są najlepsi (natomiast klasa ekonomiczna jest nieco gorsza niż w Emirates). Nie mniej po tej zmianie właśnie w klasie ekonomicznej zyskują.
Zła wiadomość - biznes klasa na A330 to 2-2-2, na 787 jest 1-2-1...mieli najlepsze J do Warszawy, lot bardziej komfortowy niż w Emirates (2-3-2), a teraz w takim układzie, nic specjalnego ani zachęcającego...
Moim zdaniem to krok w tył. Nie chodzi o liczbę krzeseł, tylko fakt że nowoczesny Dream jest zastąpiony dosyć starym A330. Wady: 1. głośniejszy 2. małe okna 3. cisnienie w kabinie niższe niż DR czy A350 4. Ukłąd siedzeń biznes 2-2-2 a nie 1-2-1 5. stary system rozrywki 6. mało miejsca na nogi pod siedzeniami (bo system rozrywki jest tam umieszczony). 7. I brak okien w rzędzie nr 16. I ostatnie subiektywne odczucie - mniej miejsca w ekonomie i mniej wygodny niż 787. IMHO Polska przesunęła się niżej w hierarchii QAirways.
krzysiekl
2023-04-03 22:05
kidloco, kiedyś w Emirates były A330, to był bardzo dobry sposób na podróżowanie, dwa miejsca pod oknem. Zwłaszcza, że nie było też opłaty za wcześniejszy wybór miejsca.
Teraz w Emirates opcja dwóch miejsc pod oknem też występuje jednak:
tylko kilka miejsc w B777 (na końcu) oraz w przypadku dwuklasowego A380 miejsca na górnym pokładzie
za wybór miejsca wcześniej płaci się dodatkowo.
Najlepsze czasy już chyba minęły:/ podobnie Skywards był dużo lepszy, upgrady za mile były tanie..
To jest super wiadomość!!! Dla wszystkich planujących podróże w economy z przesiadką na Bliskim Wschodzie - dostaniemy wreszcie szansę na dwuosobowe miejsca pod oknem, których ani 777, ani 787 ani A350 nie oferują. Tylko A330 i wychodzące z użytku A340 i 767 miały tę opcję! Dla mnie to argument za wyborem Qatara kosztem Emiratesa.
krzysiekl
2023-04-03 12:32
szybko się rozwijają, dużo nowych połączeń, ceny konkurencyjne. także warunki taryf bardzo dobre.
ceno bardzo często wypadają lepiej niż Emirates, zarówno w klasie ekonomicznej jak i biznes (kiedyś tak nie było).