Bardzo fajny artykuł. Szkoda, że połączenia tylko z Gdańska...
Do jednego się przyczepię - Wizzair nie był pierwszym lowcostem Europy Środkowo-Wschodniej:
"SkyEurope was established in November 2001 and started operations on 13 February 2002"
:)
gość_c09e6
2019-09-25 15:46
Temat znam z pierwszej ręki bo w sierpniu zaliczyłem trasę Wrocław - Keflavik - Wrocław.
We Wrocławiu wsiadanie z rękawa więc priorytet ma znaczenie. W Keflaviku priorytet to bzdura bo po odprawie i tak wszyscy czekają na autobus a wsiadanie do niego i później do samolotu to kto pierwszy ten lepszy.
Na Islandię lecieliśmy trasą maksymalnie bezpośrednią - nad Niemcami, co dziwne bo zwykle lata się nad Norwegią (tak też wracaliśmy). Lot ma planowo z pół godziny zapasu więc można nadrobić spóźnienie, w obie strony byliśmy przed czasem.
Lotnisko w Keflaviku jest spore i na powitanie jest niezła ścieżka zdrowia do taśm bagażowych - doszliśmy na równo z początkiem wydawania bagaży. We Wrocławiu pomimo tego że samolot wylądował po północy więc nie było ruchu oczekiwanie na taśmę pół godziny i jeszcze pechowo moja waliza pod sam koniec.
gość_ca5a3
2019-09-24 18:29
@dareck Gdańskie lotnisko jest wyposażone w awaryjny i ślamazarny system wydawania bagażu, problem potęguje prześwietlanie bagażu przez urząd celny - takie zainstalowane urządzenia, a nie dostarczenie go na taśmę
gość_7dd8e
2019-09-23 20:55
dareck: zgadzam się ... a co do system boardingu dla sieci niskokosztowych im się to opłaca... ludzie którzy nie podróżują za często to nie skumają o co w tym chodzi.. płacą za nic........ no chyba że samolot jest podpięty pod rękaw to szacun
gość_7c63d: Twoje pojęcie o funkcjonowaniu pierwszeństwa jest zdecydowanie błędne...
gość_7c63d
2019-09-22 12:59
Priority boarding czyli wchodzimy pierwsi do autobusu, a wychodzimy z niego jako ostatni i tym samym jako ostatni jestesmy w samolocie.
gość_0607a
2019-09-22 08:51
@kemot97 priority boarding jest fajny jeśli jest podłączony rękaw do samolotu.... i to ma sens ....a tak to szkoda kasy wydawać ...........no chyba że ktoś na pieniądzach śpi to spoko... :)
Tak, gdańskie lotnisko ma ciągły problem ze ślamazarnym dostarczaniem bagaży na taśmę... W rezultacie w lotach z takim FR połowa pasażerów wykupuje priorytet, żeby tylko mieć swój bagaż ze sobą na pokładzie - co właściwie od czasu wprowadzenia przydzielonych miejsc stanowi jego jedyny sens...
gość_5e3b2
2019-09-21 23:35
W LCC priority boarding daje pierwszeństwo wejścia do samolotu tylko jeśli samolot stoi przy rekawie, bądź jeśli stoi bezpośrednio przy wyjściu na płytę, jak to miewa miejsce np. w Berlinie. Tyle, ze priority w LCC wywodzi się z czasów gdy miejsca nie były przydzielane i wtedy było uzasadnienie dla takiej usługi. Obecnie ewentualna korzyść może polegać na tym, ze przechodząc przez boarding na początku jest gwarancja możliwości zabrania ze sobą walizki podręcznej i nie czekania na nią po przylocie. Natomiast na czym polega wyższość czekania na resztę na pokładzie samolotu zamiast w budynku, nie wiem.
W Gdansku priority boarding wlasnie na tym polega ze jestes pierwszy na klatce schodowej a potem czekasz ze wszytskimi na dole przed zamienietymi drzwiami.
Poza tym polgodzinne oczekiwanie na bagaz w GDn to tez standard.
gość_d5b49
2019-09-21 18:48
Zgadzam się z treścią co do priorytetowego system boardingu dla sieci niskokosztowych. Płacimy za nic ............muszę stwierdzić iż nie ma to przełożenia na rzeczywistość. Przejdziemy przed system boardingu i to jest jedyny plus... dalej stoimy na na klatce schodowej... dalej sru do autobusy i gdzie tu jesteśmy jako pierwsi w samolocie ???