Southwest odkłada powrót 737 MAX do 2 listopada

Southwest odkłada powrót 737 MAX do 2 listopada - Wcześniej w tym roku zrewidowaliśmy nasz rozkład lotów, usuwając z niego boeingi 737 MAX do 1 października, aby zapewnić naszym pasażerom jasny komunikat na temat połączeń, które uda się zrealizować - podały linie Southwest Airlines w czwartek 18 lipca. - Obecnie, w momencie, gdy termin powrotu maxów do służby nadal jest niepewny,...
19/07/2019 09:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_fa5c4 2019-07-22 20:01   
gość_fa5c4 - Profil gość_fa5c4
Co to znaczy świadomie źle umiejscowione silniki?! Oczywiście wiem co było przyczyną takiego , anie innego umiejscowienia silników, ale twierdzenie że samolot utrzymywał się w powietrzu tylko dzięki specjalnemu oprogramowaniu jak piszesz jest bzdurą. W razie awarii systemu MCAS można było sprowadzić samolot bezpiecznie na lotnisko trymując ręcznie ,co udowodnili piloci Lion Air w locie poprzedzającym ten tragiczny. Oczywiście wina Boeinga jest bezsporna i tu nie ma dyskusji, ale moje pytanie brzmi: piloci byli nie przeszkoleni w działaniu systemu MCAS , ale w w czasach wielkiego popytu na wszelkiego rodzaju personel latający , czy system MCAS był jedyną rzaczą z której nie byli przeszkoleni?

gość_842bc 2019-07-22 17:03   
gość_842bc - Profil gość_842bc
Miejmy nadzieję, że Boeing też wyciągnie właściwe wnioski.
adam1987 2019-07-22 15:28   
adam1987 - Profil adam1987
gość_aed2f: sytuacja wyglądała chyba jednak trochę inaczej, ale nawet jeśli będziemy je porównywać, to w przypadku Boeinga mówimy o nowych maszynach (najnowszym modelu jaki produkują), który ma świadomie źle umiejscowione silniki. Dodatkowo w celu przeciwdziałaniu umiejscowieniu silników wprowadzono specjalne oprogramowanie, o którego istnieniu piloci nie wiedzieli, nie byli z niego przeszkoleni i które powodowało wielokrotnie automatyczne działanie niezależnie od prób przeciwdziałania podejmowanych przez pilota. Warto wspomnieć, że po pierwszej katastrofie nie wyciągnięto wniosków.

W przypadku katastrofy a330 airfrance system powodował złe wskazania ale wyciągnięto odpowiednie wnioski.
gość_0ec52 2019-07-22 15:06   
gość_0ec52 - Profil gość_0ec52
@gość_aed2f bzdura - to był tylko błąd pilota; miał on cały czas dość danych by prawidłowo ocenić sytuację. Kapitan to zrobił, ale już za późno (nie był w kokpicie przez większosć czasu).

@tofik79 a320neo nie wymagał większych zmian i testów; a320 był projektowany pod dwuprzepływowe silniki turbowentylatorowe i takie ma zamontowane: silniki są większe ale na niemal tej samej pozycji, z takim samym rozkładem sił. Nowszy, bardziej ekonomiczny model niewiele wpłynął na charakterystykę lotną. Ale testy nowego airbusa trwały o wiele dłużej niż nowego 737 z całkowicie zmienioną charakterystyką lotu i całkowicie nową elektroniką sterującą.

Boeing wypuścil jedyny komercyjny samolot naturalnie niestabilny, z funkcjami autopilota opartymi na pojedynczych czujnikach.
gość_aed2f 2019-07-22 12:45   
gość_aed2f - Profil gość_aed2f
gość_c9896; W 2009 airbus zabił 228 ludzi spadając do Atlantyku. Przez lata zaniedbywano problem czujników Pitota.
gość_c9896 2019-07-22 10:55   
gość_c9896 - Profil gość_c9896
tofik79: w airbusie to sie udalo i nikt nie zginal.
Boeing zabil ponad 340 ludzi.
gość_486d0 2019-07-21 18:35   
gość_486d0 - Profil gość_486d0
@tofik79, w przypadku Boeinga prawa fizyki wygrały z ekonomią. I to dwukrotnie
tofik79 2019-07-21 08:31   
tofik79 - Profil tofik79
Zarowno Boeing jak Airbus poszli na latwizne przy reliftingu zarowno a320 jak b737. Producenci dolozyli mocniejsze jednostki napedzajace ich maszyny,nie biorac pod uwage calej innej konstrukcji samolotu. Musza zastapic chciwych na zysk menadzerow ,na wykwalifikowanych inzynierow.
tofik79 2019-07-21 02:18   
tofik79 - Profil tofik79
Zarowno Beoing Jak airbus ,tylko dolozyli wieksze silniki do swoich waskokadlubowcow. Ne wzieli pod uwage skutkow ,areodymicznych do calej maszyny.Ekonomia wygrywa z prawami fizyki
mjpx77 2019-07-20 10:55   
mjpx77 - Profil mjpx77
Podobno EASA wykryła podobny problem w a320/321neo jakieś pandemonium lotnictwa cywilnego nam grozi.
gość_c9896 2019-07-19 11:45   
gość_c9896 - Profil gość_c9896
do 2 listopada, jasne. Wiadomo jest przeciez, ze do roku 2020 nie bedzie zadnych kemercyjnych lotow tym bublem.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy