O'Leary grozi Boeingowi

O'Leary grozi Boeingowi Linie lotnicze Ryanair grożą Boeingowi wycofaniem się z planów zakupu 200 samolotów. Wszystko przez to, że amerykański koncern postanowił zmienić warunki umowy. - Już prawie mieliśmy gotowy kontrakt na 200 samolotów, ustaliliśmy też ceny. Do podpisania umowy może jednak w ogóle nie dojść, bo Boeing zrobił krok w tył i zmienił warunki - powiedział agencji Reuters Michael...
09/12/2009 10:50   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
marqoos_pl 2009-12-15 20:51   
marqoos_pl - Profil marqoos_pl
MOL jest w stanie w ciągu kilku lat zmienić flotę z Boeningów na Airbusy, jeżeli by tylko tego chciał... Owszem, są to gigantyczne koszty, jednak jest to wykonalne. Wszystko będzie zależało od cen i warunków, jakie wynegocjuje. Nie tak dawno przeczytałem gdzieś, że MOL uzyskuje tak duże zniżki na nowe samoloty (przy 200 szt. jest to możliwe), następnie po ok. 3 latach sprzedaje te maszyny gdzieś dalej (a chętni są) za niemal taką samą cenę zakupu... To się nazywa biznes, hehe. A Airbus chętnie by o takiego klienta powalczył, nawet inwestując w szkolenia pilotów i mechaników...
4tech 2009-12-09 19:07   
4tech - Profil 4tech
przeciez nie od dzis wiadomo ze MOL i FR stosuja stara zasade jak swiat: nie wazne jak mowia nie wazne gdzie mowia,wazne ze mowia...ot i cala polityka PR w wykonaniu FR...
blizz 2009-12-09 18:52   
blizz - Profil blizz
FRanca nie ma wyboru, bo Airbus ją olał i powiedział, że po takich cenach co chcieli to do widzenia.
neww 2009-12-09 18:20   
neww - Profil neww
a jakie jest stanowisko rzecznika prasowego BOEINGA ? hi hi hi hi prosta odpowiedż kolejny PR Ryana w stylu otyli zapłacą więcej
neww 2009-12-09 18:16   
neww - Profil neww
uważam że to kolejna reklamowa kaczka dziennikarska z przekazem : powtórzcie kupujemy kolejne samoloty a jesteśmy " wielce mali " kolejny news kontrowersyjny TZW. FREE PR który robi też redakcja PASAŻERA
neww 2009-12-09 18:12   
neww - Profil neww
nikt przy zdrowych zmysłach nie ujawnia publicznie warunków zakupu 200 samolotów a już tym bardziej nie robi paplaniny przed. Jak zwykle kolejny PR Ryana który z każdego wydarzenia robi show paplaniny - ryan nigdy nie zmieni modeli samolotu gdyz to ze sa na jednym modelu to podstawa ich biznesu ktory pozwala ograniczac ich koszty.
4tech 2009-12-09 17:43   
4tech - Profil 4tech
wojtku: ktos kiedys na forum ppisal ile kosztuje przeszkolenie pilota z jednego typu samolotu na drugi nie bede tutaj "rzucal"cyframi ale sa dosc duze koszty biorac ilosc pilotow w FR-koszty idace w miliony dolcow( zielonych/dolarow:))....oczywiascie jak przeszkalasz pilota z jednego modelu samolotu na drugi model tego samego producenta to ten koszt jest nizszy ale jak szkolisz pilota B737 na A319/320...to te koszty rosna nieporownywalnie....
wojtek 2009-12-09 17:38   
wojtek - Profil wojtek
Ja wiem czy taki kosztowny? Rozwijając się potrzebują nowych pilotów, techników, którzy od razu mogliby być szkoleni na typ od Airbusa. Myślę, że Ryan byłby na tyle łakomym kąskiem, że przeszkolenia nie były by sprawą bardzo kosztowną, były by w dużej mierze sponsorowane przez Airbusa. Już oni tam będą potrafili wynegocjować jak najlepsze warunki jeśli zajdzie taka potrzeba.
dareck 2009-12-09 17:34   
dareck - Profil dareck
farmer, bagi, 4tech - wszystko zależy od ostatecznego rachunku ekonomicznego :)
farmer 2009-12-09 17:28   
farmer - Profil farmer
wojtek: mozliwy, ale bardzo kosztowny. a to jest wbrew polityce Ryana.
wojtek 2009-12-09 17:06   
wojtek - Profil wojtek
Myślę, że gdyby zdecydowali się na wymianę floty to nie stanowiło by to problemu, tak jak w easyjet. Sukcesywnie wymieniać samoloty w kolejnych bazach, szkolić pilotów i techników z następnych w kolejce i tak aż do ostatniej bazy. Scenariusz jak najbardziej możliwy do przeprowadzenia.
bagi 2009-12-09 17:06   
bagi - Profil bagi
poza pilotami przy jednym typie samolotu oszczedza sie na bazie technicznej!!!!
4tech 2009-12-09 16:45   
4tech - Profil 4tech
zachowujac jeden typ samolotu, odpada szkolenie pilotow na inny typ/rodzaj, a sa to dosc spore oszczednosci....
farmer 2009-12-09 16:41   
farmer - Profil farmer
dereck: nie wydaje mi sie. Ryanowi zalezy zeby miec jeden typ samolotow. przeciez przy jednolitej flocie sa spore oszczednsci, mozliwosc rotacji przy siatce polaczen i dyspozycyjnosc pilotow jest najwieksza.
dareck 2009-12-09 16:31   
dareck - Profil dareck
that: Może i tak - gdyby chodziło o 10, czy 20 samolotów, ale przecież dla 200 nowych maszyn przeorganizowanie serwisu wcale nie wygląda tak nierealnie...
that 2009-12-09 13:28   
that - Profil that
Pogrozi, podyskutuje ale i tak zdecyduja sie na trzymanie 737-800, zeby na jednym typie operowac.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy