Projekt CPK ciągle bez zasadniczych odpowiedzi

Projekt CPK ciągle bez zasadniczych odpowiedzi W zeszłym tygodniu w budynku Giełdy Papierów Wartościowych odbył się briefing prasowy po spotkaniu Impact RoundTable CPK, w którym udział wzięli m.in. przedstawiciele linii lotniczych (Belavia, Emirates, LOT, Lufthansa i Qatar Airways), wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu do spraw CPK dla Rzeczypospolitej Polskiej Mikołaj Wild, prezes przedsiębiorstwa...
03/09/2018 09:24   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
stanjpn 2018-09-06 10:43   
stanjpn - Profil stanjpn
minuta w Google i jest: Gatwick średnio 161,7 pasażerów na operację, Okęcie: 100,3. Co tu w ogóle można porównywać?
stanjpn 2018-09-06 10:36   
stanjpn - Profil stanjpn
gość_e091d,

jest jednak drobna różnica między Gatwick a Okęciem. Popatrz jakie tam samoloty głównie latają, przemnóż liczbę miejsc przez liczbę operacji i porównaj to z takim samym działaniem dla Okęcia. Jaki jest średni rozmiar samolotu na Okęciu? 120 miejsc? Na Gatwick? Pewnie dobrze ponad 200. I masz odpowiedź dlaczego gość_c6881 ma jednak rację.
Bez drugiego pasa Okęcie nie pociągnie w nieskończoność. Inna sprawa, że jest tam miejsce na 33L, wysunięty na południe, tak jak jest w Manchesterze.
gość_e091d 2018-09-05 18:27   
gość_e091d - Profil gość_e091d
@ gość_c6881
Przejdź do konkretów i nie pisz puste frazesy i ogólniki. Oczywiście że taki terminal potrzebuje infrastruktury ale w tym wypadku ta infrastruktura potrzebna jest wokół terminalu a nie na pół Polski. A zwiększanie liczebności pasażerów na dwóch terminalach odbywało by się stopniowo a nie zaraz po wybudowaniu drugiego terminalu. A jak jeszcze coś widzisz to napisz konkretnie a nie serwuj hasła typu "Ilość zagadnień i problemów potrzebnych do przepchnięcia takiego ruchu wykracza poza aktualne możliwości całego środowiska lotniczego w Polsce" bo to brzmi jak teksty towarzyszy z PZPR na zjeździe KC. No ale Ty chyba jesteś z PPL to niedaleko pada jabłko od jabłoni i jak tylko słyszycie że ktoś proponuje coś innego niż władza ludowa sobie wymyśliła to wszystko jest na NIE bo my się na niczym się nie znamy a wy wiecie wszystko najlepiej i to w trosce o nas a nie o swoje stołki i kieszenie. Typowe myślenie komuny.
gość_c6881 2018-09-05 16:46   
gość_c6881 - Profil gość_c6881
gość_e091d,

Według twojej teorii za 4mld PLN demolujemy drogę startową 11/29, budujemy nowy terminal na 25mln pax i to już daje nam możliwość obsługi 40mln pax! Bo Gatwick tak robi. Życzę powodzenia.

Śmiem twierdzić, że żadne lotnisko w Polsce, ani w tej części Europy nie zrobi 40mln pasażerów na jednej drodze startowej. Nigdy lub nie w najbliższej przewidywalnej przyszłości. Ilość zagadnień i problemów potrzebnych do przepchnięcia takiego ruchu wykracza poza aktualne możliwości całego środowiska lotniczego w Polsce.
gość_e091d 2018-09-05 07:20   
gość_e091d - Profil gość_e091d
@ gość_5e3fe
Chronić i protegować własne firmy? Jak najbardziej ale nie za taką cenę jaką mamy zapłacić za CPK bo tak chce LOT i PPL bo jak nie to grożą że LOT się z Polski wyprowadzi. To nie jest prośba o pomoc tylko terroryzm i pasożytnictwo. Można to zrobić za 1/10 tej ceny. Zlikwidować krótszy pas na lotnisku Chopina i na jego miejsce wybudować po drugiej stronie dłuższego pasa drugi terminal na 20-25 mln pasażerów. Przepustowość na WAW zwiększy się do około 40 mln. Gatwick może z jednym pasem osiągnąć 45 mln to dlaczego nie WAW? Przenieść wszystkie inne linie do nowego terminala a obecny oddać do dyspozycji LOTowi. Mało tego, po zlikwidowaniu krótszego pasa można obecny terminal jeszcze wydłużyć żeby było więcej stanowisk dla samolotów. To jest pojemność 3 razy większa niż LOT obecnie obsługuje. Nadal za mało? Niech pokażą że są w stanie to wykorzystać i że się nadal rozwijają. Jest pomoc? Jest. Ale nie za cenę dziesiątek miliardów które może się okazać że są wyrzucone w błoto bo albo LOT nie podoła zadaniu albo zmiany w transporcie lotniczym spowodują że duże huby stracą na znaczeniu a zyskają lotniska regionalne. Np. wejście na rynek średnich samolotów o dużym zasięgu i o wiele tańszych od typowych transatlantyków spowoduje zwiększenie lotów P2P z lotnisk regionalnych. Co wtedy z CPK? PPL zabroni im latać z regionów żeby CPK i LOT miały wypełnienie? LOL
gość_5e3fe 2018-09-04 18:59   
gość_5e3fe - Profil gość_5e3fe
gość_39c5b
Prosze Cie Chlopie przestan sie osmieszac prownaniami protekcji LOTu i Ryanaira.

''...podkreślono, że LOT powinien zostać doceniony i być traktowany wyjątkowo"

Tak wlasnie LOT bo to polska firma. Co w tym takiego dziwnego, ze pomaga sie, choc nawet po cichu, swojemu. Gdyby np. Lufa nie miela wsparcia w Niemczech na wszystkich szczeblach wladzy, nie bylaby teraz tam gdzie jest. Niech w koncu dotrze to do nas, ze protekcjonizm narodowy funkcjonuje wszedzie tylko w Polsce obce media probuja to wysmiac i wmowic nam co innego.
Jezeli nie bedziemy chronic i protegowac wlasnych firm to nikt tego za nas nie zrobi. Nikt!!!!!
gość_39c5b 2018-09-04 15:48   
gość_39c5b - Profil gość_39c5b
"...podkreślono, że LOT powinien zostać doceniony i być traktowany wyjątkowo" o, a to ciekawe, bo jak się "traktuje wyjątkowo" Ryanaira to jest skandal i granda, btw, ciekawe kto jest wyjątkowo traktowany w WAW - np. zniżkami albo olewając night core...

port im. Solidarności już jest, po co mydlić...
gość_5e3fe 2018-09-04 12:47   
gość_5e3fe - Profil gość_5e3fe
Teza, ze wzorem dla CPK powinien byc Londyn, Paryz, Amsterdam czy Frankfurt jest beledna. Jak sam autor twierdzi, sa to ogromne zespoly miejskie lub zaludnienia w sasiedztwie tych portow sa najwieksze w Europie. W naszym przpadku cos takiego nie wystepuje. W dajacej sie przewidziec z grubsza przyszlosci tj. 20-30 lat poziomy oblozenia CPK takie jak w.w. portach sa zupelnie nieosiagalne. Z roznych powodow jest to zupelnie inna liga. Powinnismy raczej spogladac na takie lotniska jak Monachium czy Zurych z perspektywa dalszego rozwoju. Jestem jak najbardziej za budowa nowego portu bo ma to sens pod warunkiem, ze Okecie zostanie zlikwidowane lub zmarginalizowane. Jezeli perspektywa uruchomienia portu przesunie sie na lata 2030-2035 tez bedzie ok. Jednak planowanie i merytoryczna dyskusje trzeba juz teraz prowadzic. Obecne spory nie powinny byc traktowane jak cos niepotrzebnego czy nagannego. Dla przykladu tereny pod budowe lotniska w Kopenhadze byly rezerwowane sto lat przed budowa. Trzymam kciuki za ten projekt bo Polska na to zasluguje.
gość_ec29c 2018-09-04 09:49   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_e091d

Ty myślisz merytorycznie. Oni wyborczo. Zrestrukturyzowany i dokapitalizowany za Mikosza II LOT (powołanego osobistą decyzją Tuska, wbrew sitwie) przedstawili jako swój wielki sukces i chcieli iść za ciosem.

Tymczasem okazało się, że Warszawiacy i mieszkańcy mazowieckiego nie chcą CPK. Zaś mieszkańcy regionów w tym sondażu byli za CPK.

Tu macie link: zobacz link

Jest oczywiste, że gdy do mieszkańców regionów dotrze, że budowa CPK odbędzie się kosztem lotnisk regionalnych to zmienią oni zdanie. Dlatego po wyborach CPK będzie odłożony na półkę.

I bardzo dobrze, tylko byle nie zrezygnowali z budowy łączników kolejowych, między innymi CMK do Płocka/Włocławka/Torunia i brakujących torów Wrocław - Łódź...
gość_e091d 2018-09-04 06:49   
gość_e091d - Profil gość_e091d
Coś mi się wydaje że do PiSu zaczyna docierać że CPK może być kompletną klapą. A dlaczego? Moim zdaniem z trzech zasadniczych powodów.

1) Ludzie mogą z niego korzystać jeśli dojazd do niego będzie poniżej 1 godziny i koszty dojazdu będą w miarę niskie a nie takie jak to PKP dyktuje bo ma monopol. Aby do tego doszło to Hyperloop musi stać się rzeczywistością a nie fantazją jak do tej pory i to z odpowiednio dużą przepustowością i to jeszcze jak Polskę będzie na to stać. Bez Hyperloop ludzie z regionów będą latać o wiele częściej przez wszystkie huby Europy a nie tylko przez WAW albo CPK jakby to LOT i PPL chciał.

2) W ciągu najbliższych 5-10 lat na rynku lotniczym pojawią się średniej wielkości samoloty o stosunkowo dużym zasięgu które umożliwią latanie P2P z lotnisk regionalnych o wiele częściej niż to było do tej pory. To spowoduje spory rozwój lotnisk regionalnych i ograniczy lub nawet zatrzyma wzrosty na lotniskach centralnych. Takie samoloty będzie o wiele łatwiej wypełnić pasażerami i będą bardziej ekonomiczne niż dotychczasowe kolosy. W dodatku w miarę niska cena takich samolotów umożliwi powstawanie nowych linii lotniczych lub rozwój istniejących których nie było stać na duże samoloty. To wszystko przekłada się na zwiększoną konkurencję i ilość pasażerów na lotniskach regionalnych.

3) Lotnisko Chopina można stosunkowo łatwo rozbudować do 40-45 mln pasażerów. Zlikwidować krótszy pas i na jego miejsce po drugiej stronie dłuższego postawić drugi terminal na 20-25 mln pasażerów. Cena będzie w przybliżeniu 1/10 tego co pierwszy etap budowy CPK i to za 3-4 lat a nie 10 a całkiem możliwe że więcej. LOT wówczas może bez ograniczeń się rozwijać nawet bez CPK i nie narzekać że przez ciasny terminal nie jest Europejską potęgą.
gość_dcb4f 2018-09-03 13:14   
gość_dcb4f - Profil gość_dcb4f
a gdzie Wizz? Jak to zaraklo jednegoz dwoch najwiekszych uzytkownikow CHopina!? To jaka hucpa
gość_f03f7 2018-09-03 10:54   
gość_f03f7 - Profil gość_f03f7
Tez tak uwazam, ze to piana wyborcza WAW ma jeszcze duze mozliwosci na podwojenie ilosci pasazerow po rozbudowie . Oczywiscie powinnysmy mysle o budowie lotniska w Baranowie czy Modlinie ale nie spieszyc sia z decjami. Wszystkie za i przeciw przemyslec i przedyskutiwac z lokaslami.
shorty 2018-09-03 10:39   
shorty - Profil shorty
moim zdaniem to jest gra na przegrane przez PIS ktores wybory zeby było paliwo do atakowania opozycji. na miescie mówia ze wczesniej grunty były skupione i tak naprawde chodzi aby to spieniezyc a ze port nie powstanie to juz inna bajka. na Okeciu jest tlum od ok 7 do 12 potem to pustki.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy