Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_8651f
2018-05-12 21:55
Porządny artykuł, dziękuję :)
skorzewski
2018-04-17 10:59
I jeszcze takie prasowe cos od Lufthansy
Do zasilania swoich hub-ów LH, OS i LX mogą też wykorzystywać rejsy LO objęte współpracą code-share. Jej znaczenie jest jednak obecnie znacznie mniejsze niż w pierwszym dekadzie bliskiej współpracy, w latach 2003-2012.
Strukturę ruchu grupy z Polski świetnie obrazują dwie liczby:
ponad 50% to szeroko rozumiany ruch biznesowy. To znacznie więcej niż średnia dla całego regionu wynosząca 33%.
aż 75% ruchu to ruch tranzytowy. Z czego 60% z WAW i aż 80% z regionów. Takie różnice są zrozumiałe, gdyż w WAW grupa konkuruje, na najważniejszych kierunkach, z bezpośrednimi połączeniami LOT-u.
Najpopularniejsze kierunki tranzytowe, to w układzie geograficznym: LIS, BCN, PAR, NYC, CHI, SFO, MIA, MEX, PTY, PVG, CAI, TUN, JNB.
W ostatnim roku ruch Grupy z Polski wzrósł o:
5,4% na trasach europejskich,
4,7% na Północnym Atlantyku,
5,3% do Azji,
23,6% do miast na Bliskim i Środkowym Wschodzie,
14,1% do Afryki,
5,2% do Ameryki Południowej.
Już 8200 polskich firm przystąpiło do programu partner Plus Benefits. Jest to program lojalnościowy dotyczący podróży służbowych.
skorzewski
2018-04-17 10:52
a czym te połaczenia mialby LOT obslugiwac? Na drzwiach od stodoly?
Powoli na plus wychodzą ale powinni przyspieszyć z PGL tudzież spolka Leasingowa (z połączenia PKO z Pekao) powinna zamówić 100 EMB E2 i 100 7M8, ktore ubezpieczaliby w PZU a nie w Lufthansie.
Sporą rolę gra tu czas, od momentu zamowienia do dostaw zazwyczaj trochę czasu mija o wyszkoleniu pilotów nie wspominając.
Lotnisko i sloty poranne z gumy nie są, wtedy mozna pomyslec o mniejszych maszynach w regionie lub w LOT Nordica w TLL i maLOT w BUD.
gość_4b382
2018-04-16 21:56
@ mofo:
"równie dobrze może latać przez dużo przyjaźniejszy hub w Warszawie..."? Towarzyszu z WAW, wiemy że częścią waszych obowiązków jest bronić miejsca pracy i siać propagandę ale bez przesady ludzie już nie są aż tacy naiwni. A wracając do sedna sprawy jeśli LOT nie chce oferować P2P lotów z regionów to niech LOT zapomni że wygra konkurencję o pasażerów z regionów z LH i innymi liniami chyba że jakimś cudem Polska pokryje się siecią Hyperloop i dojazdy z dużych miast Polski na WAW lub CPK będą zajmować 20-30 minut. Marzyć każdemu wolno. Racja, zapomniałem że można jeszcze próbować pozbyć się konkurencji poprzez wyprowadzenie ich do Radomia. Ha! Śmiechu warte i żałosne jednocześnie.
skorzewski
2018-04-16 11:40
W LOT przyjęto, że najwiecej pieniędzy zostawiają pasazerowie biznesowi. Pasażerom takim trzeba zaoferować jak największą i najczęstszą siatkę połączeń w typowo biznesowych godzinach by mogli polecieć rano a wieczorem wrócić. W Polsce jeszcze za wczesnie na 2 HUB i raczej mało prawdopodobne by kiedykolwiek to się stało. LOT ma loty długiego zasięgu i musi mieć jak największą siatkę zasilająca.Emirates wywozi przez Dubaj, Air FranceKLM przez Paryż/Amsterdam a Lufa przez BRU MUC FRA VIE ZRH.
gość_e1361
2018-04-16 10:08
@gość_83076 Fakty są takie, że jakoś z żadnego regionalnego niemieckiego portu regionalnego (TXL, HAM, STR, NRN, HAJ, CGN, wymieniając tylko najważniejsze, które i tak są o ligę wyżej niż niemal każde lotnisko w Polsce) Lufthansa nie lata na cały świat, tylko kieruje ruch przez FRA i MUC.
Jedynym wyjątkiem jest połączenie Lufy z DUS do EWR.
gość_83076
2018-04-16 10:05
@ marcowy:
Czy ty poważnie masz problem ze zrozumieniem tego o co chodzi czy sobie jaja robisz? Jeśli nie rozumiesz to z jednej strony Ci współczuję a z drugiej no cóż, wytłumaczę. Jeśli LH i inni latają z regionów tylko do swoich hubów gdzie ludzie muszą się przesiąść na drugi samolot żeby gdzieś dolecieć a LOT latałby z regionów do tych miejscowości P2P bez przesiadki tylko bezpośrednio za podobną cenę to jak myślisz który przewoźnik ma większe szanse że pasażer skorzysta z jego usług LH czy LOT? Ja osobiście wolałbym lecieć bezpośrednio ale gdy muszę się przesiadać to oprócz ceny porównuję ile czasu zajmie przesiadka i jakie są szanse że nie zdążę na połączenie a jeśli nie złapię połączenia to jakie wtedy mam opcje i ile mnie to będzie kosztować czasu, pieniędzy a może nie zdążę na jakieś ważne wydarzenie lub meeting. Czy teraz rozumiesz dlaczego loty P2P z regionów są takie ważne i dlaczego LOT zyskałby na nich gdyby je oferował z regionów?
@gość_83076 A czy ty nie rozumiesz na czym polega biznes lotniczy linii HUBOWEJ?! Lufthansa również lata TYLKO do swoich hubów, ma je dwa - to samo robi LOT, z czego LOT ma jeden. LH wiezie pasażerów z takiego Gdańska czy Katowic PRZEZ FRA i MUC, LOT robi DOKŁADNIE to samo przez WAW. Więc w czym problem? Piszesz nie mając pojęcia o lotnictwie.
gość_83076: nie rozumiem skąd te Twoje wynurzenia, skoro ktoś lata przez Frankfurt i Monachium to równie dobrze może latać przez dużo przyjaźniejszy hub w Warszawie...
gość_83076: Ale LH nie oferuje nic innego niż latanie do hubów podobnie jak i LOT. Więc o co chodzi ???
gość_83076
2018-04-16 07:23
zobacz link
Czy rozumiecie LOT dlaczego powinniście oferować jak najwięcej P2P połączeń z regionów na cały świat? I dlaczego powinniście myśleć o drugim hubie na południu Polski? Nie rozumiecie? Bo LH i inne linie zabierają wam klientów z regionów do swoich hubów bo wam i PPL się upieprzyło że zmusicie pasażerów z regionów do latania przez WAW. Sugeruję zarządowi LOT i PPL znalezienie dobrego psychiatry.
gość_3c4dd
2018-04-15 17:04
Ujednolicona flota to mniejsze koszty bo nie trzeba całego zapasu części zamiennych trzymać.
Samoloty może i są podobnej wielkości ale dla 4 typów samolotów (ATR, Q400, CRJ i EMB) trzeba już trzymać co najmniej 4 załogi na zastępstwo plus w LOTcie dochodzą jeszcze 734, 738 i 7M8 no i 787 więc razem to już całkiem sporo pracowników się robi.
Kilka tras jest robione w kółko np WAW- GOT - TLL - WAW/VNO- WAW i sytuacja jeszcze się bardziej komplikuje i przykłady można mnożyć a załogi mają płacone za latanie
gość_308e6
2018-04-14 18:06
Napiszcie jeszcze o punktualności operacji Nordica w rejsach wykonywanych dla LOT (bywała poniżej 80%) i ile rejsów PLL LOT na CRJ odwoływanych było (i jest) z braku załóg. Żenująco zarządzany operatorzyna.
gość_f22d9
2018-04-14 02:27
Nordica serwisuje samodzielnie swoje samoloty, wiec nie musi miec ujednoliconej floty z LOTem. Podobnie jest z liniami regionalnymi obslugujacymi rejsy dla wiekszych linii w Stanach Zjednoczonych (np. Envoy dla American, ktora korzysta z EMB). Poza tym CRJty sa zblizonej wielkosci do EMB, co nie powoduje wiekszych komplikacji w przypadku podmian.
gość_2b956
2018-04-13 14:24
Nie rozumiem jednego:
LOT przekazał Nordica jednego Embraera
Nordica przekazała Lotowi dwa CRJ
Dlaczego tak? Nie wystarczyło wziąć od Nordica jednego CRJ?
skorzewski
2018-04-13 12:21
Lala lala lala a jak finansowo stoją i czemy nie ma ujednoliconej floty z LOTem i mamy ATR Q400 EMB i CRJty?