Poznań: Duży wzrost w marcu

Poznań: Duży wzrost w marcu W marcu w ruchu regularnym obsłużono 40,2 tys pasażerów (wzrost o 25 proc.), w ruchu niskokosztowym 90,46 tys. (wzrost o 27 proc) oraz w ruchu czarterowym 12,59 tys. (wzrost o 88 proc.). Odpowiednio najpopularniejszymi kierunkami w styczniu były Warszawa, Londyn Luton oraz Hurghada. Łącznie w ciągu trzech pierwszych miesięcy 2018 roku obsłużono 405 tys....
12/04/2018 08:59   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg1155 2018-04-14 13:11   
greg1155 - Profil greg1155
Duży potencjał, brawo dla POZ. A warto wspomnieć że inauguracyjny lot Ryanair Sun odbędzie się z Poznania do Zakynthos w dniu 26.04 a ponieważ w 2019 ma być 20 samolotów w Ryanair Sun w bazach w RP... to odpowiedzi cisną się same na temat rozwoju siatki lotów z POZ zwłaszcza że mają być loty w systemie czarter mix .Zobaczymy...
gość_9a6a7 2018-04-13 10:30   
gość_9a6a7 - Profil gość_9a6a7
Gratulacje dla Poznania. Życzę jak najlepszych wyników. No i stawiam pytanie, które już nie jedna osoba zadawała - Kiedy z Poznania będzie można polecieć do Rzymu??? Jeżeli aktualni przewoźnicy nie chcą można popracować nad tym aby inni zechcieli. Wielkopolska ma potencjał. Może Vueling albo easyJet?
gość_dd9ce 2018-04-12 21:21   
gość_dd9ce - Profil gość_dd9ce
Potencjał w Poznaniu ogronmny. Brakuje nadal dużo, ale powinny sie pojawić od Ryana i LOT-u więcej. Tym bardziej fajnie by było, gdyby narodowy przewoznik uruchomił więcej, na i takie kierunki jak Portugalia, Chorwacja. CDG, ORD, AMS, VIE od LOT-u. Wielkopolska to bogaty region, napewno ludzie by latali, no i pewnie troche z lubuskiego, zachodniopomorskiego, kujawsko-pomorskiego.
Marcin14 2018-04-12 21:09   
Marcin14 - Profil Marcin14
@solokhumbu, były takie okresy, niestety dość krótkie, kiedy LH miała podobne ceny long haul jak z TXL. Było to jakieś 4-5 lat temu, wcześniej jeszcze raz koło 2010-11 roku. Teraz rzeczywiście rzadko zdarza się coś dobrego i z POZ już dawno nie leciałem, choć zawsze wpisuję POZ obok BER w wyszukiwarkę. Ta różnica w cenie na niekorzyść POZ na pewno źle się odbija na ruchu do hubów w Niemczech i do WAW, i zgadzam się tu w zupełności, że przydałby się jakiś przewoźnik spoza *A, żeby wprowadzić jakąś sensowną konkurencję. KLM albo AF pewnie bardzo by pomogły.

Jeśli zaś chodzi o tanie linie lotnicze, to przy większej częstotliwości lotów niż obecnie, ale już naprawdę nie tak bardzo dużo większej (może 50%), na niektórych kierunkach POZ powinien zacząć ściągać pasażerów nawet z Niemiec przy swoich super ofertach cenowych np. do Sztokholmu, Malmo czy Oslo.
gość_1ec1e 2018-04-12 19:27   
gość_1ec1e - Profil gość_1ec1e
gość_d58b9 Chcesz lotów z POZ do EWR, ORD, NRT, SIN??? Zastanów się co piszesz, bo są to takie bzdury, których nikt nie chce czytać. Na szczęście żadna linia lotnicza nie otworzy takich połączeń w ciągu najbliższych 30-50 lat, więc nie trzeba się martwić.
gość_d58b9 2018-04-12 17:37   
gość_d58b9 - Profil gość_d58b9
Może niedługo doczekamy się lotów do AMS, LHR, ZRH
HEL, VIE CDG czy EWR. ORD TYY NRT SIN
gość_6819c 2018-04-12 12:43   
gość_6819c - Profil gość_6819c
Dzięki wielkie za odpowiedź i nakreślenie problemu!
solokhumbu 2018-04-12 12:18   
solokhumbu - Profil solokhumbu
To jest wg mnie splot kiku czynników:
- KRK (poza KTW) nie ma specjalnie konkurencji - RZE? TAT? KSC? My jednak mamy oba lotniska w BER oraz (znacznie bliżej) WRO z niezłą ofertą
- przez wiele lat kiepskie zarządzanie portem, któe spowodowało, iż wiara (bez sprawdzania aktualnego rozkłądu) stwierdza, że "Lata się z Berlina" (GDN,. WRO, WAW, WMI itp).
- POZ nie do końca jest lotniskiem wylotowym dla lubuskiego i zach-pomu: jest nim w znacznym stopniu Schoenefeld i Tegel. Choć oczywiście na pewno wielu mieszkańców tych regionów (oraz kuj-pom) korzysta z POZ.
- porównaj (jednak!) liczbę mieszkańców Krakowa i Poznania - co by nie mówić: ze spoorą korzyścią dla KRK.
- fatalna cenowo oferta long-haul. Wylot z POZ jest często o 500-600 zł droższy niż z WAW, a 700-900 droższy niż z TXL. Myślę, że pasażerowie są skłonni zapłacić nie więcej niż 300-350 zł za komfort wylotu z Ławicy. Czy w/w różnicach po prostu jadą lądem do WAW czy na Tegel. Dopóki w POZ nie pojawi się dolot do hubów spoza *A, dopóty tak będzie.

Ale... też uważam, że w tym roku 2,35m pęknie! Pytanie, czy potwierdzą się forumowe pogłoski o 2 benku od Ryana na zimę. Póki co rozkład CDT i KBP na to wskazuje, ale Ryan może to jeszcze zawsze zmienić. W CDT raczej slotów nie ma ;-)
gość_6819c 2018-04-12 11:51   
gość_6819c - Profil gość_6819c
Gratulacje! Poznań w końcu pokazuje swój potencjał. Swoją drogą orientuje się ktoś, dlaczego liczba paxów jest tak relatywnie niska? Kraków w styczniu obsłużył więcej pasażerów niż Poznań przez cały kwartał. A przecież oba miasta się rozwijają, mają dużą liczbę firm i młodych ludzi. Złe zarządzanie? Brak dobrej strategii rozwoju przez ostatnich kilka lat?

Wiem, że krakowskie lotnisko ściąga też ludzi ze Śląska, ale przecież działa to w dwie strony i Krakowianie latają też z Pyrzowic (szczególnie w przypadku czarterów). Z drugiej strony Poznań służy też jako główne lotnisko województwa lubuskiego i pewnie w sporej części zachodniopomorskiego.
gość_66b81 2018-04-12 10:49   
gość_66b81 - Profil gość_66b81
POZ tak trzymać !!! 30% wzrost w pierwszym kwartale to wynik rewelacyjny i pokazuje duży potencjał. A warto też powiedzieć że inauguracyjny lot nowej linii Ryanair Sun będzie 26 kwietnia z lotniska POZ.
gość_76a5f 2018-04-12 10:26   
gość_76a5f - Profil gość_76a5f
Jeżeli takie wzrosty się utrzymają a jest to niemal pewne to 2,35 mln pax w tym roku jest jak najbardziej realne.
gość_76a5f 2018-04-12 10:16   
gość_76a5f - Profil gość_76a5f
Wzrosty imponujące.Brawo POZ
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama