×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Lotnisko w Gdańsku zbuduje nowy pirs


Port Lotniczy Gdańsk planuje budowę pirsu. Będzie to kolejny etap rozbudowy terminalu w części wylotowo-przylotowej. Lotnisko przedstawiło dokładne plany inwestycji, której data rozpoczęcia ma zostać ustalona jeszcze w tym roku.

15/02/2018 12:30
<>

gość_d528f - Profil
gość_d528f
  

gość_bc8ef - Profil
gość_bc8ef
  
do gość_6d110 ! Nikt z nikim się nie ściga - to nie tor wyścigowy. po drugie nie ilość karuzel bagażowych świadczy o przepustowości ale długość tych taśm, czym dłuższe tym komfort odbioru bagaży lepszy - no ale ja się nie ma pojęcia to wypisuje się głupoty. Mogło by być więcej ale do tego trzeba rozbudować terminal - a jak na razie to w zupełności wystarczy.
Podziwiam wiedzy co poniektórych znawców na tym portalu i oczom nie wieżę, gdzie to się chowało - typowe polskie zachowanie - narzekanie, wybrzydzanie i wyśmiewani - to myśli przewodnie tu trolujących.
17/02/2018 15:06  

gość_80583 - Profil
gość_80583
  
piorun: a dlaczego miałaby nie mieć?
16/02/2018 10:37  

  
Czy faktycznie WAW ma 9 taśm bagazowych?
16/02/2018 10:16  

gość_6d110 - Profil
gość_6d110
  
9 taśm bagażowych - brzmi fantastycznie w porównaniu do trzech w KTW: Nowy terminal specjalnie do przejęcia ruchu przylotowego i trzy pozawijane karuzele, podczas, gdy można było dać cztery, ale trochę krótsze. Kompletny brak wyobraźni. To będzie jedna z istotnych różnic między tymi dwoma portami, które wiecznie ścigają się ze sobą o trzecie miejsce w Polsce. W ogóle 9 taśm bagażowych, to jest taka liczba, jaką obecnie ma WAW! :O
16/02/2018 09:20  

gość_23121 - Profil
gość_23121
  
I gratulacje z WRO ;) . Przy okazji to ciekawe, kiedy powstanie widoczny z tyłu Airport City?
15/02/2018 19:46  

gość_a2346 - Profil
gość_a2346
  
"non-shengen" po to z rękawami o czym z dwa lata temu w jednym z wywiadów prezes powiedział, że w perspektywie 5 lat mogę być szybciej połączenia z Chinami. Jest to bardziej realne od lotów za dużą wodę wisząc skąd idzie tranzyt w AMS i głównie w HEL.
15/02/2018 18:43  

gość_fc1da - Profil
gość_fc1da
  
Jako Małopolanin z przykrością stwierdzam, że infrastrukturalnie ktoś lepiej myśli w GDN niż KRK...
15/02/2018 16:43  

gość_e083a - Profil
gość_e083a
  
@spotter10: z tym "non-shengen" to oprócz BA w perspektywie kilku lat trzeba myśleć realnie o USA (np. A321LR jest mocno testowany dla takich potrzeb) - na pewno jakaś linia to zaoferuje z GDN w czasie nie dłuższym niż 10 lat od teraz.
15/02/2018 15:30  

  
Bardzo mnie cieszą takie wieści. Obecnie T1 wypada słabo w porównaniu z z T2, więc dobrze że to się przeniesie. Na dodatek przy znaczącym wzroście ruchu lotniczego, tak jak mówią, T1 będzie jakby rezerwą, która pozwoli na odprawianie pasażerów w miarę przyzwoitych warunkach, a nie np. namiocie, do czasu rozbudowy.
Jednak trzeba też troszkę poczytać między wierszami. A dokładniej mowa o tym, że w przyszłości będzie można prowadzić boarding samolotów non-shengen przez rękawy. Może sie mylę, ale obecnie żadna z linii latających poza shengen nie korzysta z rękawów na trasach shengen. Bo mowa tutaj o Wizz i Francy. Ja bym tutaj upatrywał wejścia przede wszystkim BA do GDN. Możliwe jeszcze jakieś inne, ciekawe kierunki o których chodzi sporo plotek.
Aha, możliwe że LOT by korzystał na trasach do Izraela. Ale nie wiadomo jak długo to połączenie się utrzyma.
15/02/2018 14:32  

gość_0a7ad - Profil
gość_0a7ad
  
Zazdro, zazdro z KRK :) Takie pozytywne. Ze względu na ograniczenia lotnisko w Krk nie ma tak dobrych możliwości rozwoju infrastruktury i gdański terminal będzie najokazalszy z regionalnych ;)
15/02/2018 14:15  

gość_0a7ad - Profil
gość_0a7ad
  
gość_14aa7: pirs będzie w tej samej stylistyce. Był projektowany wraz z terminalem, ale jego budowę przesunięto, bo wtedy jeszcze nie było potrzeby. Spójrz na wizualizację
15/02/2018 13:56  

  
gość_c79c4: owszem masz rację ale nie ma na świecie lotniska które prowadziłoby operacje w klasie IIIc czyli przy zerowej widoczności. Reasumując klasa IIIb jest najwyższą operacyjnie klasą które posiadają lotniska.
15/02/2018 13:52  

  
gość_c79c4: Proszę czytać ze zrozumieniem: "podnieść swoją kategorię ILS do najwyższej obecnie osiąganej kategorii na świecie, czyli CAT IIIB." - obecnie osiąganej. Żaden port nie posiada jeszcze CAT IIIc ;-)
15/02/2018 13:48  

gość_14aa7 - Profil
gość_14aa7
  
Jako mieszkaniec GDN zastanawia mnie dlaczego nie można najzwyczajniej w świecie przedłużyć aktualnego terminala (pirsu) w tej samej architektonicznej zabudowie tylko wymyślać nowy kształt?? Wiem że to kwestia gustu, ale za każdym kolejnym rozbudowaniem będzie coś innego to będzie optycznie jeden wielki PEKIN.
Wniosek formalny - rozbudujcie aktualny terminal w tej samej architekturze. (z tego co pamiętam ktoś kilka lat temu z zarządu mówił o rozbudowie bez naruszenia ładu.
15/02/2018 13:35  

gość_24486 - Profil
gość_24486
  
suma sumarum ilość gate'ów się nie zwiększy, gdyż T1 zostanie zamknięty... Nie widzę tu dwóch kroków do przodu.
15/02/2018 13:04  

  
Żadne zazdro, szczere gratulacje z KRK! Fajnie, że GDN się rozwija.
A na marginesie KRK planuje budowę dwóch pirsów, pierwszego już w przyszłym roku :)

  
Wow... Zazdro z KRK :D
15/02/2018 12:45  

gość_cddd1 - Profil
gość_cddd1
  
wow.... czyli ten i następne lata będą "usłane' nowościami ?! Brawo dla GDN i licznych pax'ów każdego roku !
15/02/2018 12:42  

gość_c79c4 - Profil
gość_c79c4
  
Najwyższą kategorią ILS na świecie jest panie redaktorze kategoria ILS IIIc.
15/02/2018 12:42  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie