Ryanair chce pół miliona od Bydgoszczy

Ryanair chce pół miliona od Bydgoszczy Tanie linie lotnicze Ryanair chcą dodatkowo pół miliona złotych za uruchomienie połączeń z Düsseldorfem i Birmingham, a oficjalnie za dobrowolną reklamę miasta i regionu na stronie internetowej przewoźnika. Lotnisko nie ma pieniędzy, województwo odmawia. Miasto już teraz wydaje 2,3 mln zł na połączenia do Londynu, Dublina i Liverpoolu. Jeśli spółka nie znajdzie dodatkowych...
03/03/2008 02:45   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
hamburg 2008-03-06 09:49   
hamburg - Profil hamburg
yannkes: masz racje...o tej opcji calkiem zapomnialem...
yannkes 2008-03-06 09:46   
yannkes - Profil yannkes
przed zmiana byla opcja "znajdz najtanszy przelot" z +-20 dni...
hamburg 2008-03-06 09:32   
hamburg - Profil hamburg
To mamy tak samo jak bylo przed zmiana systemu.....a mie dziwi ze na stronie FR nie ma zadnej informacji na temat uzywanie komorki podczas lotu.....normalnie to by musieli napisac....jacy oni fajni...itd.
yannkes 2008-03-06 09:27   
yannkes - Profil yannkes
czepialismy sie jak FR pokazuje loty na kolejne dni, to teraz mamy kolejna niespodzianke - FR pokazuje loty tylko na dany dzien... zeby tylko ludziom utrudnic...
mapa 2008-03-06 08:47   
mapa - Profil mapa
paolo - no to widze, ze GRO utrzymuje sie na niezlym LF ponad 85%. Fajnie by bylo gdyby dorzucili przynajmniej 1 lot z Wro w sezonie letnim, np. w piatek
paolo-79 2008-03-06 01:19   
paolo-79 - Profil paolo-79
a dzis GRO-WRO delayed 90min...kapitan ladnie przeprosil;) pax:165.pozdrawiam
jsg 2008-03-04 12:06   
jsg - Profil jsg
UUU jaki ruch na tym forum tutaj. Ja spie a tu takie gorace dyskusje! Dla mnie LCC moga sobie istniec, bo bilety na tradycyje linie sa osiagalne w granicach 60-100 funtów.
ziberro 2008-03-04 09:42   
ziberro - Profil ziberro
No tak właśnie knuję, choć docelowo wybieram się do Mariehamn na Alandach. Z TMP lepiej mi wrócić do RIX (bo to sobota i nazajutrz autobusem Ryga - Białystok dotrę do domu w kilka godzin), niż ciagnąć się w niedzielę w nocy Wizzem z TKU do GDN i brać dodatkowy urlop na poniedziałek (a potem sterczeć pół nocy na gdańskim dworcu czekając na pociąg).
hamburg 2008-03-04 09:29   
hamburg - Profil hamburg
ziberro: to na majowy weekend bedziesz w TMP? Ja bede od 02.-04.05 w TMP. Moze pokrzyzuja sie na ze drogi zwiedzania ;-)
ziberro 2008-03-04 09:26   
ziberro - Profil ziberro
hamburg: faktycznie - zapomniałem, że RIX działa tak samo jak KUN (swoją drogą to lotnisko ratuje tyłek mieszkańcom podlaskiego, gdy chce się wpaść do domu na święta, a wszystkie bilety relacji GB/IE - Polska są już wykupione albo kosztują kilkaset euro).
Co do HAM i BRE, to muszą poczekać - majowy weekend to jakby nie patrzeć i tak tylko 4 dni ;-)
aguirre 2008-03-04 09:18   
aguirre - Profil aguirre
maxx: to nie oszustwo. To strategia. Taka sama jak nazywania Lotu etc. 'narodowym przewoźnikiem', jak więczne dofinansowywanie Alitalii z pieniędzy podatników wskutek strajków, jak monople na loty pomiędzy niektórymi krajami, jak doliczanie 'opłat paliwowych' czy 'opłat za wystawienie biletu' etc. Tyle tylko, że w wyniku przyjętej strategii FR ma najlepsze wyniki i to wkurza innych. Co będzie w przyszłości ? Na pewno niestety konsolidacja i jeszcze przez parę lat polatamy tanio, póki jest trochę konkurencji. Latamy zresztą tanio każdą linią dzięki frajerom, którzy kupują drogie bilety myślą, że to okazja. Ale za głupotę trzeba płacić.
Hamburg: mało kto pobiera opłaty lotniskowe. Najczęsciej mowa jest o opłatach pasażerskich ;).
hamburg 2008-03-04 09:06   
hamburg - Profil hamburg
ziberro: a mi wyskakuje....wszystko okay. Pamientaj ze trasy z RIX trzeba zarezerwowac przynajmiej 5 czy 7 dni przed wylotem (juz dokaldnie nie pamientam) pozniej to tylko w call-center. A ja ci probonuje zrobic rundke....poleciec W6 do LBC. Zwjedzic LBC, HAM,BRE a pozniej leciec z BRE do TMP lub RIX ;-))))
hamburg 2008-03-04 09:02   
hamburg - Profil hamburg
A czy wy naprawde myslicie ze ..oplaty lotniskowe´´ ktore pobiera linia lotnicza trafjaja w 100%-ach do lotniska? Nie. Proponuje popatzec na niektorych lotniskach zobaczyc oplaty lotniskowe ktore sa pobierane. Wszybko mozna zauwazych ze to czesto tylko jakies 50% tego co pobiera linia lotnicza. Mam nawet jeszcze lepszy przyklad z LBC. Tam za nowe polaczenie, przewoznik nie musi placic oplat lotniskowych. No to ja sie zastanawiam kiedy FR nie pobieral oplat lotniskowych przez caly rok, jak otwozyl nowe trasy z LBC. A W6? Tez przez caly pierwszy rok doliczal do swojej ceny oplaty lotniskowe, ktorych wlasciwie nie bylo. A Jet2? Tak samo i tu. Jak widac oplaty sluza do tego aby moc zaoferowac bilety po 0,01€ (ex oplaty lotniskowe) lub pseudo ,,nie wprowadzac oplaty paliwowej´´. // A jak juz jestesmy przy tej oplacie to mam pytanie? Czy od nowego roku, jak linie lotnicze maja obwowjazek podac calkowita cene bieltu, to moga ta cene podac bez oplaty paliwowej? Wlasnie to zauwazylem w Jet2. Reklamuje bielty po 19,99€ oneway...a na ostatnie stronie dolicza jeszcze do tej ceny 5,20€ oplaty paliwowej.
ziberro 2008-03-04 09:01   
ziberro - Profil ziberro
Ze stroną FRancy chyba wciąż jest coś niehalo. Już od kilku dni, gdy próbuję kupić bilet RIX - TMP, wyskakuje okno "wystąpił błąd, spróbuj ponownie" (w odwrotną stronę za to wszystko jest okej). Pula biletów po 10 euro topnieje i chyba trzeba będzie pomyśleć o WIZZie i jego GDN - TKU.
Swoją drogą, to ciekaw jestem jak długo jeszcze Finlandia będzię białą plamą na siatkach połączeń wszystkich LCC.
maxx 2008-03-04 01:47   
maxx - Profil maxx
aguirre: swego rodzaju oszustwem jest sama koncepcja "tanich linii". Wciska się klientowi, że bilet może być tani, bo nie da się mu kawki i wafelka. Że musi zapłacić za sztukę bagażu. Że powinien się ubezpieczyć, chociaż ubezpieczenie ma automatycznie płacąc kartą, a poza tym jest ono zbędne i niepraktyczne. Że za wsiadnięcie jako pierwszy powinien płacić. Prości ludzie lecący po raz pierwszy się na to nabierają. Plusem tanich linii jest wywołanie wojny cenowej, ale my wszyscy za te przeloty płacimy. Plusem FR jest rozruszanie pipidówek, ale to też ma swoją cenę. Rynek kredytów hipotecznych w USA siadł, boom budowlany w Hiszpanii też siada, w Hiszpanii trwa wielka dyskusja że starczy może już tej hołoty z lower middle class... FR na pewno parę lat pożyje, pewnie przeżyje C0, NE i parę innych, ale tak za 10 lat... Warto poczytać CV MOLa, pouczająca lektura.
aguirre 2008-03-04 01:23   
aguirre - Profil aguirre
maxx: tu nie ma oszustwa i podstępu. Jest oferta. Oszustwem i podstępem była dopłata paliwowa C0. Bo dowiadywałes się o nie zbyt późno. Albo sprzedaz lotów przez 4P w sytuacji, gdy leasingodawcy już wysłali załogi po samoloty. W biznesie każdy stara się mieć lepsze warunki od konkurencji i tyle. Nie wiem, czy WWA coś zapłąciła FR za loty do Dublina, Zdziwiłbym się. Ale WWA czy KRK to BZG i tyle. Nie ma lotów, nie ma paxów, nie ma opłat ani dochodów z dzierżawy lokali użytkowych i nie potrzeba tak dużego personelu na lotnisku. BZG nie ma asów w rękawie, a FR tak. Bo FR nie potrzebuje BZG, a lotnisko FR tak.
jsg 2008-03-04 01:16   
jsg - Profil jsg
maxx: No i ten PR jaki robią wokół siebie. Targowisko żenady i bezguścia! Sądząc po ilości przewiezionych pasażerów to raczej FRanek ma się dobrze. raczej nie widać oznak 'kolosu na glinianych nogach'? Może się mylę?
maxx 2008-03-04 01:11   
maxx - Profil maxx
No ja jestem ciekaw ile tak FR jeszcze pociągnie na oszustwie i kombinacjach. Na krótką metę to super, ale nie buduje się trwałej tożsamości marki na wyciąganiu kasy podstępem. Klient się przeleci parę razy przez pomyłkę konkurencją i nigdy już nie wróci. Chociaż może ja tylko sobie tu marzę, a są różni klienci i dla każdego jakaś linijka lotnicza się znajdzie.
aguirre 2008-03-04 01:09   
aguirre - Profil aguirre
szy: to z BZG będziesz miał tylko JetAir albo i nic. Bo poza FR nikt nie chce tam latać i oni to wykorzystują. Z KRK tak nie pograją, bo na zwolnione przez nich kierunki wejdzie natychmiast ktoś inny. W BZG nie. Analogicznie robi Lot (casus IEG). Dlatego dla nas, paxów najważniejsza jest konkurencja przewoźników, a z tą kiepsko, w miarę postępów konsolidacji.
jsg: FR ma kupę majstersztyków ekonomicznych. Ale Lociarze rozwaliliby go w pół roku. Tak samo jak Lufę czy Cathay i Emirates :))).
jsg 2008-03-04 00:45   
jsg - Profil jsg
szy: chociaż nie lubię LCC-ów (w szczególności FR-anka), to swoją drogą chylę czoła przed FR-ankiem za majstersztyk pt. OPŁATY DODATKOWE. Dla mnie to majstersztyk ekonomiczny. Jak zarabiać na wszystkim poza biletami!
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy