Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_33772
2014-04-28 22:05
PPL ma udziały w 10 spółkach nadzorujących działanie lotnisk: w Gdańsku, Krakowie, Katowicach, Modlinie, Poznaniu, Szczecinie, Wrocławiu, Szczytnie, Bydgoszczy i Rzeszowie. Poza tym Okęcie i Zielona Góra. Także tylko w Lublinie i Łodzi nie sięgają bezpośrednio macki PPL
gosc_c34bc
2014-04-28 19:46
Ktoś mi przypomni na jakich lotniskach w Polsce PPL jest udziałowcem?
gosc_d6d60
2014-04-28 10:18
gosc_344eb: Czy piszesz tu o błędach słynnego zarządu Siennicki-Adamski? Wiele osób pamięta ich do dzisiaj. Oj pamięta :-(
gosc_344eb
2014-04-26 15:08
@gosc_2f7a8: najprościej jest wszystko odrzucić i uznac za zbyt odlegle. A to wlasnie rok 2007 to początek problemów. Wtedy wlasnie do LOTu przyszedł zarząd z nadania politycznego. Jego członkowie nie mieli pojęcia o branzy i zaczeli robic głupoty. Miedzy innymi te o jakich napisałem. Kolejna było zahedzowanie paliwa, które przyniosło 700 mln strat, z których LOT nie może się do dziś wydostać i to one sa przyczyna wyciągania lapy po pomoc publiczna. Gdyby LOTem zarządzali ludzie z branzy od 2007 roku LOT nie znalazłby się w tarapatach w jakie go wprowdzili ludzie, którzy przyszli do firmy w latach 2007 - 2014, nie tworzono by idiotyzmow jak strategia 7 filarow, które było marnowaniem pieniędzy i nie nakazywanoby otwierania polaczen pod polityczne dyktando. Bo to stad wziely się problemy LOTu.
gosc_2f7a8
2014-04-26 10:48
@gosc_afade: Odnośnie odpowiedzi na Twoje pytanie: TAK. Mój komentarz: ad1) odrzucam - prosiłem o "ostatnio" a nie sprzed 7 lat ; ad2) odrzucam - nie ma takich wymogów a ocenia się skutki ; ad3) odrzucam - prosiłem o "ostatnio" a nie sprzed 7 lat ; ad4) odrzucam - to jest naturalna część biznesu, że wprowadza się połączenia, które nie wytrzymują próby czasu i zostają skasowane, nie dotyczy to wyłącznie LOTu ; ad5) odrzucam - to jest naturalna część biznesu, że wprowadza się połączenia, które nie wytrzymują próby czasu i zostają skasowane, nie dotyczy to wyłącznie LOTu ; ad6) odrzucam - argument fałszywy, gdyż wzięto pod uwagę to, że Polacy mieszkają również i w New Jersey ; ad7) odrzucam - decyzja jak najbardziej racjonalna, w przeciwnym razie można byłoby wymienić całą listę przewoźników, którzy wprowadzili opłaty za wybór miejsc a w konsekwencji należałoby uznać, że "robią głupoty". Dla ułatwienia dodam, że podejmowane decyzje należy oceniać w kontekście danej sytuacji oraz posiadanych ograniczeń.
gosc_afade
2014-04-25 22:35
@gosc_cac47: chcesz to masz. 1/brak decyzji dot. zamiany 3xER4 na 3xE75 w roku 2007 - w efekcie LOT musial sie oddac 3xER4 i nic w zamian nie wzial, bo nawet nie przedluzono leasingu owych ER4 i w efekcie pocieto rejsy WAWSTR, KTWTRN, WROBRU. 2/Strategia 7 filarow przygotowana przez jedna z wielkich firm konsultingowych. Zaden z konsultantow ja przygotowywujacych wczesniej nie pracowal w liniach lotniczych, ani nie robil projektu dotyczacego biznesu lotniczego. 3/W 2007 roku zarzad nakazal wprowadzic polaczenie WAWROBRU i z powrotem - samolot wozil glownie powietrze. 4/W 2011 wprowadzenie polaczenia WAWHAJ w srodku dnia, ktore mialo tranzyty wylacznie pod PEK, rozklad kompletnie nieefektywny dla ruchu korporacyjnego. Samoloty do/z HAJ lataly puste. W ramach promocji do HAJ wyslano 787, aby promowac HAJWAWPEK, ale po dwoch miesiacach polaczenie do HAJ zamknieto. Rejsy nie przetrwaly jednego sezonu, a wydano kupe kasy na jego promocje, jak i sztucznie nadmuchano biznes case tego kierunku. 5/W 2011 otwarto tez polaczenie do STR, ktore latalo zaledwie rok. 6/ W 2011 likwidacja polaczenia WAWEWR, aby obnizyc koszty obslugi lotniskowej w NYC. Nikt nie wzial pod uwage, ze Polonia mieszka nie tylko na Greenpoincie, ale rowniez w New Jersey (i korzystaja tylko z EWR, a nie z JFK z uwagi na koszt i czas przejazdu przez Manhattan). 7/Wprowadzanie oplat za wybor miejsca w 2014. Mam wymieniac dalej? Takich kwiatkow jest sporo.
zaraz zaraz - trzeba ciąć koszty , więc trzeba przenieść LOT do Łodzi , bo opłaty lotniskowe są niższe o ok połowę i blisko z Warszawy do Łodzi , jak i z Łodzi do Warszawy - podobno 50 min drogi autostradą , więc wszyscy z Warszawy mogą dojechać wg filozofii LOT-u . Koszty najmu biur niższe też o 50% - na co czekać??
gosc_cac47
2014-04-25 21:25
@gosc_5978c: Skoro twierdzisz, że "robią głupoty" to wymień 5 głupot, które ostatnio zrobił LOT. Uważam, że w końcu należy rozliczać oszołomów z tych łatwo przychodzących oskarżeń. Trzeba coś wiedzieć, żeby rzeczywiście można było mieć na dany temat zdanie. I to jakiekolwiek zdanie. Proszę o potraktowanie tego poważnie i odpowiedź.
gosc_5978c
2014-04-25 13:37
Kiedys pracowalem w PPL i uwazam, ze nalezy tam przeprowadzic gruntowne zmiany, bo to co tam widzialem woła o pomste do nieba. Nierobstwo, kumoterstwo, obrabianie d... innym (bo cos osmielaja sie robic). Mnie wyrzucono na zbity pysk i bez odprawy, bo nie bylem 'swoj' i proponowalem gruntowne zmiany. Ale uwaga, nie jestem pewien, czy to co proponuje nowy dyrektor to wlasnie to co powinno byc w PPL zrobione. Obawiam sie, ze wylewa sie dziecko z kapiela. A jesli straty wynikaja stad, ze zrobiono rezerwy na wyplate na odszkodowania halasowe (o ktore moim zdaniem nieslusznie wystepuja mieszkancy, bo lotnisko istnieje w tym miejscu 80 lat i kazdy rozumny wie, ze skoro buduje sie w okolicy to bedzie mu ono halasowac) to jest to tylko pretekst by pokazac, ze jest tak zle, ze trzeba zrobic skok na PPL i wprowadzic tam swoich ludzi i znajomych krolika, podobnie jak zrobiono w LOcie doprowadzajac LOT na skraj bankructwa. Bowiem ludzie, ktorzy przyszli do LOTu nie maja pojecia o tej branzy i robia glupoty.
gosc_62370
2014-04-25 11:51
najpierw 50 baniek zysku, teraz 300 straty? XD zamrożenie kasy na odszkodowania, które nie wiadomo czy w ogóle zaistnieją to ze 100-150 baniek, a reszta?
gosc_f3b7c
2014-04-24 17:20
WOW!!! Creative accounting at work! DA office should take a look at this nonsense. Period. Lock them up!