Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_d6603
2014-01-23 14:33
gosc_c5ec2: poza tym to co dostaje ryanair czy wizzair to grosze w porowaniu co ciagnie LOT
gosc_c5ec2
2014-01-23 00:25
Ryanair działa na zasadach rynkowych, samorządy mogą mu odmówić dotacji, a oni będą latać gdzie indziej. To że je dostają jest winą ustawodawstwa, w którym lotniska należące w takiej czy innej formie do Skarbu Państwa konkurują ze sobą zamiast współpracować.
LOT to spuścizna socjalizmu, przedsiębiorstwo ze skostniałą kadrą, wszechwładnymi związkami i brakiem perspektyw poprawy, które jest utrzymywane z państwowych pieniędzy tylko dlatego że nikt z polityków nie chce wziąć na siebie ciężaru wizerunkowego związanego z jego upadkiem.
Jedno i drugie powinno zostać ukrócone, ale dotacje to problem wymagający znaczących zmian, podczas gdy LOT może zostać dobity jedną decyzją polityczną - tyle że politycy nie interesują się stanem budżetu, a tylko sondażami wyborczymi.
gosc_6ef5c
2014-01-22 20:56
Przyłączam się, nie życzę sobie, aby moje podatki szły na dopłaty do tanich biletów dla gastarbeiterów, których stać na znacznie wyższe ceny niże oferowane przez FR.
gosc_3b278
2014-01-22 20:25
może KE zamiast zajmować się narodowymi przewoźnikami, zajmie się Ryanairem i jego wyciąganiem pieniędzy od regionów? według mnie to większy skandal! jeśli LOT upadnie, narodowym przewoźnikiem zostanie WizzAir do spółki z Ryanairem, a tego nikt nie chce.
gosc_79177
2014-01-22 17:50
gosc_dbf1e: a ja z kolei mówię: proszę nie finansujcie już Ryanaira z moich podatków!
gosc_010f7
2014-01-22 11:36
"Bardzo chciałbym o tej porze za rok poinformować, że osiągnęliśmy rentowność, ale jest to ogromne wyzwanie, gdyż mamy ograniczenia związane z restrukturyzacją
gosc_dbf1e
2014-01-22 11:31
prosze nie finansujcie LOTuz moich podatkow!!!!!!
maciek_waw
2014-01-21 22:32
Ciekawa rzecz, że według autora poniższego wywiadu, UE wcale nie zabrania (jeszcze) otwierania nowych połączeń, tzn. nie jest to regułą. A i tak wszystko się wyjaśni najwcześniej w lutym.
maciek_waw
2014-01-21 22:28
Bardzo rzeczowy wywiad odnośnie pomocy publicznej liniom lotniczym w UE. Myślę, że niektórym może pomóc zobrazować aktualną sytuację PLL LOT.
zobacz link
gosc_9bca4
2014-01-21 21:44
tsun: kogoś z jajami w KE trzeba by odsunąć dopłat samorządów w całej Europie dla Ryanaira. To zupełnie inna skala dotacji niż ta dla LOTu.
gosc_e51c8
2014-01-21 21:33
chodzi tu najprawdopodobniej o umowę LOT
zobacz link
gosc_bcb7f
2014-01-21 21:32
kiwas32 cytat i wklejam link "Zgodnie z prawem unijnym pomoc publiczna dla linii lotniczej może mieć miejsce tylko raz na dziesięć lat i jeżeli działania portów lotniczych (chodzi tu najprawdopodobniej o umowę LOT
gosc_eec6f
2014-01-21 21:32
gosc_260a1: porty regionalne nie będą płakać po LOT? Porty może nie, ale ich pasażerowie cienko bekną gdy zobaczą ceny Lufthansy po upadku LOT.
gosc_8589c: nic takiego nie miało nigdy miejsca, piszesz bzdury.
gosc_8589c
2014-01-21 21:02
kiwas32 prawdopopdobnie chodzi o to, ze komisja sklania sie ku stwierdzenie, ze restrukturyzacja dlugu LOTu na rzecz okecia kilka lat temu byla pomoca publiczna
skoro CSA czy np. Austrian dostały taką zgodę od KE na dofinansowanie rządowe, bo były w podobnej sytuacji co LO to czemu LOT miałby nie dostać zgody. Malev złamał zasady bo rząd wegierski dofinansowywał Malev w latach 2008 - 2010 bez zgody KE. Poźniej zdaje się wpoili do Malevu kolejną transze juz za Orbana. Dodatkowo sama osoba Orbana nie jest lubiana w UE, więc być może i to dodatkowo miało jakiś wpływ.
Skoro u nas nikt się tego nie podejmie, to może chociaż w KE znajdzie się ktoś z jajami by w końcu odłączyć trupa od kroplówki...
gosc_55855
2014-01-21 16:59
PLL LOT to tylko z nazwy. Juz dawno olali regiony, bo niby wszyscy przeciez moga latac przez WAW. Na szczescie sa powazniejsze linie. LOT dawno powinien sie bawic w loty za wielka kaluze i zaczac latac po Europie z lotnisk regionalnych.
@gosc_a3b3a: Tyrolean wykonuje rejsy pod marka Austrian, ale Crossair czy Swiss to nie Swissair. Zreszta zmiana marki Crossair wynikala jakoby stad, ze marka byla zle widziana w krajach muzulmanskich (ze niby "krzyz", choc chodzilo o ten na szwajcarskiej fladze)
maciek_waw
2014-01-21 16:07
Swoją drogą strasznie niechlujnie napisany ten artykuł rp. Według redaktora 'Rzepy' wciąż jesteśmy w 2013 roku.