Alicante i Walencja bazami Ryanaira

Alicante i Walencja bazami Ryanaira Tanie linie lotnicze Ryanair ogłosiły dwie nowe bazy; Alicante i Walencja w Hiszpanii. Nowe bazy zostaną uruchomione w listopadzie tego roku. Ryanair zainwestuje w nowe bazy 280 mln USD. Kupi za to cztery nowe samoloty typu Boeing 737-800. Maszyny będą obsługiwać po 11 tras z Alicante i Walencji. - Rozpoczęliśmy loty z Alicante w marcu 2007 roku, oferując 6 tras dla...
09/08/2007 17:06   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
michalb 2007-08-12 01:08   
michalb - Profil michalb
paolo, stenusowi zmienil sie kolor bo za bardzo zwracowal uwage redaktorom ze popelniaja bledy a to im sie nie podobalo wiec musieli jakos odreagowac. wracajac do tematu to c zekam na polaczenia alicante -katowice by fr. Komentarz moderatora: Mylisz sie MichaleB. Nikt niczego nie musial odreagowywac. Stenus stracil status DF ze wzgledu na fakt iz pomimo prosb w kazdym poscie zamiast trzymac sie tematu lotniczego wtraca swoje malo smaczne seksualne komentarze. A nam sie to nie podoba tym bardziej ze robi to DF!
paolo-79 2007-08-11 20:33   
paolo-79 - Profil paolo-79
maxx nie szkodzi..nie bolalo:)rozwoju infrastruttury hiszpanom tylko pozazdroscic..nie tylko w polsce,italia tez zostaje powoli daaaaleko za ES...jak slysze o tym AVE...mmm...tu Roma Milano 670 km w 4h30 min,ma byc 3h50,ale to jedyna taka szybka trasa...
maxx 2007-08-11 20:23   
maxx - Profil maxx
paolo: przepraszam, jeśli Cię najechałem :) generalnie chodziło mi o to, że u nas może być tak, jak z czekami i kartami płatniczymi - w tej chwili każdy w Polsce ma kartę, w marketach 90% osób płaci kartą, a na etap czeków się nie załapaliśmy. I całkiem możliwe, że szybciej powstanie u nas AVE albo inne TGV, niż przyjmą się loty krajowe. Przynajmniej na w miarę krótkich dystansach. // paolo, napisałeś "FR jest bardzo ostrozny jesli chodzi o najlepiej oblozona trasekrajowa w EU - barcelona-madryt...tam jest taka konkurencja ze cos FR tego polaczenia nie otwiera..." - chodziło mi o wskazanie, że nie otwiera może właśnie dlatego, że to połączenie nie ma sensu w przyszłości. No że już nie wspomnę, że FR z BCN w ogóle nie lata ;) // poza tym w Hiszpanii jeszcze jest taka kwestia, że w ciągu 2 lat sieć AVE dojdzie z Madrytu do Barcelony (2007), Malagi (2007?), Kadyksu (2009?), Alicante (2009?), Cartageny, Almerii, Bilbao i granicy Francuskiej (2008?). Chociaż od 15 lat jest AVE z MAdrytu do Sevilli, a loty MAD-SVQ nadal się odbywają i nie latają puste... Im więcej opcji, tym lepiej. // To co, kiedy loty FR z VLCi ALC do Polski? niech już nawet będzie do Łodzi albo Katowic :)
Cezary 2007-08-11 20:03   
Cezary - Profil Cezary
Szkoda że pasażer.com w dziale "Oceniaj linie lotnicze" nie zamieścił linii lotniczych AEGEAN AIRLINES , zobacz link
To są linie prywatne greckie (o niebo lepsze od Olympic) i są w sojuszu StarAlliance.
paolo-79 2007-08-11 20:01   
paolo-79 - Profil paolo-79
stenus:fakt,maxx mnie troche swoim najazdem zakrecil...bo wcale nie postulowalem polaczenia BCNMAD by FR bo widze ile tam lata,ehh niewazne...stenus:czemu Ci zabrali zielony???
Cezary 2007-08-11 19:56   
Cezary - Profil Cezary
Faktycznie aynis nieco przesadziłaś. Poczytać gazety to chyba umiemy i nie trzeba nam ich tak obszernie cytować.
aynis 2007-08-11 19:51   
aynis - Profil aynis
Ja go nie czytałam wcześniej, więc w takim razie sorry za spamowanie... Więcej tego nie popełnię...
millo 2007-08-11 19:49   
millo - Profil millo
aynis: to jest wywiad z DZIENNIKA? On już jest stary:P:D:P
aynis 2007-08-11 19:35   
aynis - Profil aynis
Ja już się nie odzywam, bo najwyraźniej już za dużo dziś napisałam :]
Cezary 2007-08-11 19:08   
Cezary - Profil Cezary
Ale cicho na forum. Jak w kościole...
Cezary 2007-08-11 18:11   
Cezary - Profil Cezary
Z ciekawości sprawdziłem krajowe połączenie w Niemczech z Berlin Tegel do Dusseldorf w sierpniu. Na tej trasie samoloty latają mniej wiecej co 2 godziny. Pełny koszt biletu powrotnego to 508 złotych. (Dla Niemców jakieś 130 euro). Cena niezbyt wygórowana. Lufthansie jakoś się to opłaca. LOTowi na naszych krajowych trasach z dziwnych powodów nie.
Cezary 2007-08-11 17:42   
Cezary - Profil Cezary
Zabijcie mnie ale nigdy nie zrozumiem dlaczego linie lotnicze (nawet LOT/EUROLOT) boją się bezpośrednich krajowych połączeń. Przecież w kraju naszej wielkości, w dodatku bez autostrad i szybkich pociągów wręcz się o to prosi....
humbak 2007-08-11 17:20   
humbak - Profil humbak
*
humbak 2007-08-11 17:18   
humbak - Profil humbak
maxx, paolo: Ja zrozumiałem wpis PaOOOla zupełnie odwrotnie niż MaXXX. Paolo napisał, że MAD-BCN jest tak obłonona, że FRajan się tam pchac nie zamierza, a Maxx wmawia Paolowi "wtopę", jakoby twierdził odwrotnie... Ale biorąc pod uwagę odpowiedź Paola, to ja już jestem mocno zakałapućkany... :o)
bavok 2007-08-11 17:15   
bavok - Profil bavok
Po co tak spamujesz? Czy może moderator coś z tym zrobić?
aynis 2007-08-11 16:55   
aynis - Profil aynis
... Ale przez te tanie loty w Polsce brakuje hydraulików, budowlańców, a nawet pielęgniarek, bo wszyscy polecieli Ryanairem do Irlandii...

Zanim Polacy od kilku lat na dobre zaczęli emigrować do Irlandii, przez 200 cholernych lat Irlandczycy wyjeżdżali do Stanów Zjednoczonych. To był jedyny sposób na rozwój gospodarki naszego kraju i tak samo będzie w przypadku Polski. Przecież większość zarobionych tutaj pieniędzy wysyłanych jest do domu. Na mojej farmie przez dwa lata pracował Polak, który wrócił do kraju i kupił sobie 50 hektarów ziemi. Gdyby został w Polsce nigdy nie byłoby go na to stać. W tym powinniście upatrywać sposobu na rozwój gospodarki w Polsce. Zresztą trudno mówić o emigracji, skoro niektórzy z was wracają do ojczyzny dwa razy w miesiącu na weekend.

Chce Pan powiedzieć, że Ryanair dla Polski robi to samo, co swego czasu zrobił z Wielką Brytanią, umożliwiając o wiele częstsze odwiedziny Irlandii?

Dokładnie tak. Do czasu pojawienia się Ryanaira Irlandczycy wyjeżdżali do Londynu i wracali raz na 4-5 lat na wesele czy pogrzeb. Tak działał monopol BA na trasie Londyn - Dublin. Od połowy lat 80. zaczęli przyjeżdżać o wiele częściej, aż w końcu przestali, bo gospodarka u nas rozwinęła się na tyle, że emigracja przestała się opłacać. Uważam, że dużym błędem rządów Włoch, Francji czy Niemiec był zakaz pracy dla Polaków od momentu wejścia do Unii. Polska przypomina Irlandię w latach 70, gdy dopiero co weszliśmy do Wspólnoty. Waszą przewagą jest dostęp do tanich przelotów i szybko rozwijająca się turystyka. To właśnie turystyka i usługi są odpowiedzialne za wzrost gospodarczy. Produkcja przemysłowa przenosi się tam, gdzie jest tańsza siła robocza i w tym nie ma przyszłości, bo to wystarczy na 10-15 lat. Turystyka się nie przenosi. Hotele i atrakcje turystyczne są czymś unikalnym dla danego kraju.

Tylko jak się udać na wypoczynek z limitem bagażu narzuconym przez Ryanaira?

25 kg to dla pana za mało? Ja nigdy nie mam ze sobą więcej niż to, obojętnie gdzie lecę. Problem jest z moją żoną, bo nie chce latać nigdzie bez 40 par butów. Proszę zauważyć, że 45 proc. naszych pasażerów ma tylko bagaż podręczny, który jest limitowany do 10 kg. Mitem jest stwierdzenie, że mamy takie limity, aby zarabiać na bagażu rejestrowanym, bo jest dokładnie na odwrót.
aynis 2007-08-11 16:53   
aynis - Profil aynis
... Czy cięcie kosztów to jedyny Pana pomysł na rozwój Ryanaira?

Mamy o wiele więcej pomysłów, jak chociażby zakup nowych maszyn, bardzo gęsta siatka bezpośrednich połączeń, czy najlepsza wśród europejskich linii lotniczych punktualność. To kolejne argumenty, żeby z nami latać.

Tylko dlaczego są to połączenia z miejsca, w którym nie mieszkam, do miejsca, w którym niekoniecznie chcę być?

Skoro tak jest, to dlaczego tyle osób z nami lata?

Bo jesteście dużo tańsi...

Na tym polega wybór konsumentów, przecież nie zmuszamy nikogo do latania Ryanairem.

Czy okrada pan sam siebie i firmę, oferując tak niskie ceny?

Skądże znowu! Rzecz w tym, że chcemy utrzymać obecny poziom cen. Jeśli ktoś kogoś okrada to takie linie jak LOT czy BA. Kasują pięć razy więcej niż Ryanair i jeszcze przynoszą straty. Dlaczego LOT traci pieniądze? Bo jest nieefektywnie zarządzany, a nie z powodu zbyt niskich cen biletów.

Lata Pan Ryanairem?

Cały czas. Mam do dyspozycji nowy samolot, który praktycznie nigdy się nie spóźnia i to za śmieszne pieniądze. Co więcej można chcieć w obrębie Europy?
aynis 2007-08-11 16:50   
aynis - Profil aynis
... A gdyby, co zapowiada Unia Europejska, spadły opłaty lotniskowe na duych lotniskach, weszlibyście dajmy na to w rejsy na lotnisko Charlesa de Gaulle'a w Paryżu?

Nigdy w życiu! Nie ma na to szans, nawet gdyby opłaty za loty na CDG zostały całkowicie zniesione. Powód jest prosty - nie można przygotować maszyny do wylotu na CDG w ciągu 25 minut. Ba, nie da się nawet w tym czasie dokołować z pasa do terminalu. Na Heathrow samoloty British Airways czekają na ponowne przygotowanie do startu ponad godzinę. W Stanstead samoloty Ryanaira potrzebują na to zaledwie 25 minut. Oznacza to, że dziennie jedna nasza maszyna jest w stanie wykonać od dwóch do nawet czterech dodatkowych połączeń. Dlatego szerokim łukiem omijamy duże, zatłoczone lotniska - jak Heathrow czy CDG.

Co się stanie, jeśli regionalne porty rozrosną się, również dzięki Ryanairowi, i staną się tak zatłoczone jak Heathrow czy CDG?

To mało prawdopodobne, bo cały problem dużych lotnisk leży w ich przeciążeniu o konkretnych porach, gdy mnóstwo ludzi wsiada i wysiada z samolotów. Na przykład rano jest ogromny ścisk, co powoduje opóźnienia na zasadzie domina. Za to po godzinie, dwóch nic się nie dzieje, aż do południa i wieczora. A na Stanstead mamy przepustowość rzędu 22-23 mln pasażerów i nadal 25 minutowy czas przygotowania maszyny do startu.

Rozważa Pan wprowadzenie krajowych przelotów na terenie Polski?

Teoretycznie jest to możliwe nawet dzisiaj. Ale to nie jest nasz główny cel. Ten rynek nawet w połowie nie dorówna lotom z Polski do krajów UE, gdzie Polacy mogą podjąć pracę. Drugim niesamowicie ważnym aspektem jest rozwój turystyki, bo po raz pierwszy Polska jest na wyciągnięcie ręki dzięki tanim biletom i to z różnych miejsc w Europie. Kto w Dublinie słyszał o Rzeszowie? Teraz dzięki nam odwiedza go rocznie 50 tys. turystów.
aynis 2007-08-11 16:49   
aynis - Profil aynis
Z rozmowy z prezesem FR: Nie dostaje Pan jednak dotacji rządowych, jak chociażby Alitalia czy inni narodowi przewoźnicy. Czy nie jest to dla pana trochę nieuczciwa konkurencja?

Ależ skąd! W Alitalię nadal pompuje się miliony euro przez co linia ta praktycznie się nie reformuje i cały czas przynosi straty. Podobnie jest z LOTem. Dzięki wsparciu waszego państwa przewoźnik ten nie chce obniżyć wysokich kosztów stałych. Dla Ryanaira to świetna wiadomość, bo dzięki temu możemy rozwijać się w Polsce.

Ale Ryanair też jest dotowany tyle, że w inny sposób. Każecie sobie słono płacić chociażby za tzw. marketingową obsługę każdego połączenia. Bez tych pieniędzy - pochodzących od władz lokalnych będących właścicielami lotniska, czyli de facto z pieniędzy podatników - nie otwieracie nowych tras.

Tak, ale operujemy z miejsc, gdzie nikt wcześniej nie latał, jak np. Charleroi. Przed wejściem Ryanaira praktycznie nie było tam pasażerów, bo korzystało się z niego tylko w przypadku gdy port w Zaventem był zamknięty. My negocjujemy dużą zniżkę jeśli chodzi o opłaty lotniskowe w zamian za obietnicę regularnych lotów. To nie jest dotacja, to po prostu obniżka. Korzystają wszyscy - Ryanair, lotnisko w Charleroi i 2 mln pasażerów rocznie.

Sęk w tym, że większość miejsc, do których latacie, jest położonych na peryferiach. Połączenie z Malmö-Sturup swego czasu reklamowaliście jako lot do Kopenhagi, choć to 65 km od centrum miasta. Czy nie jest to wprowadzanie pasażerów w błąd?

Przewozy pasażerskie to prosty biznes, bo wybór dla każdego jest jasny. Do centrum Kopenhagi można stamtąd dojechać szybciej niż z Heathrow do Londynu. Zresztą do tej pory mieliśmy jedną skargę od klienta, który napisał "myślałem, że dolecę do Kopenhagi, choć na stronie było napisane Malmö-Sturup". Jakoś nie słyszę narzekań, na Heathrow, bo to lotnisko przecież nie jest w Londynie, tylko w Middlesex.

Co z otworzeniem bazy przesiadkowej w Polsce?

Prowadzimy rozmowy z czterema polskimi lotniskami na ten temat. Myślę, że w niedługim czasie będziemy mieli 3-4 takie bazy w Polsce. To będzie dla nas jeden z największych rynków w Europie.

Czy planowane w przyszłym roku otwarcie Modlina coś zmieni w kwestii ewentualnej lokalizacji?

Plany dotyczące rozbudowy Modlina, jakie nam pokazano, są nieprawdopodobnie głupie. Ci sami ludzie, którzy spartaczyli sprawy na Okęciu, teraz zabierają się za drugie lotnisko. Oto kilka przykładów - 65 mln euro na terminal o przepustowości 1 mln pasażerów. To grubo za mało dla Ryanaira na umieszczenie tam bazy. Lotnisko we Frankfurt-Hahn wyda 60 mln euro i będzie w stanie obsłużyć 15 mln pasażerów. Modlin będzie kolejną wymówką dla Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze", służącą utrzymaniu wysokich kosztów na Okęciu.

Podobno niektóre tanie linie lotnicze nie wyprowadzą się z Okęcia, nawet jeśli powstanie Modlin...

Jakie tanie? Przecież my jesteśmy jedyną tanią linią lotniczą w Polsce!

Mam na myśli Wizz Air czy też easyJet.

Średnia cena biletu w Wizz Air to niemal 100 euro, w easyJet - 70 euro. U nas pasażerowie płacą średnio 40. Tak więc fakt, że pseudo tanie linie nie będą chciały się wynieść z Okęcia, wcale mnie nie dziwi. Z ich cenami nie mają czego szukać w Modlinie. A dla nas przy obecnych planach będzie on z kolei za mały. Ale tak się dzieje, gdy dajemy poszaleć tak nieskutecznemu zarządcy jak PPL na drugim lotnisku. Zmarnują oni mnóstwo pieniędzy i zbudują coś, co nie będzie działało. W Polsce potrzeba konkurencji dla PPL, czyli niezależnej firmy inwestującej w Modlin. Daje to znakomite efekty, co widać na przykładzie Frankfurt-Hahn czy Glasgow-Prestwick.
paolo-79 2007-08-10 13:19   
paolo-79 - Profil paolo-79
maxx:racja,slyszalem o tym pociagu, jak on sie pojawi, zniknie sens latania MADBCN, do tego FR jakby latal do z GRO...wtopa.przyznaje:)z GRO do MAD lata chyba spanair, no a z samej BCN tak jak mowisz,samolot co 15min...stenus: jest jeszcze OOO czyli kielichy zamkniete:)))
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy