NE nie zakłada nowych baz, a rozszerza ilość samolotów z baz które już ma. NE dynamicznie rozwija się z np. LTN skąd oferować od zimy będzie loty do BTS, PRG, KSC i TAT (Poprad) Jakoś Krakowa nie ma! Z VIE ogłosili trasę do Lizbony, z PRG do BTS, KSF i TSF, a z BTS do ORK. Kraków ma VIE, ale pewnie tylko do wiosny zanim wszyscy pracownicy nie zmienią pracy lub sie przeprowadzą do miast gdzie NE ma bazę, a takich pracowników nie ma bo ich wciąga W6. Wg. mnie z KRK NE zostawi ok 3 lub 4 połączenia poza VIE...
maxx: no dobra niech Ci bedzie. Chodzilo mi o to, ze wladze lotniska nie sciagnely ZADNEGO przewoznika, niezaleznie od reputacji. Lodz ma tylko Ryanair i Centralwings (mowie o LCC). O to mi chodzilo.
Sky nie do końca zwija skrzydła. Przecież zostają połączenia do Wiednia. Podejrzewam, że dodadzą kolejne po ogłoszeniu nowych baz.
emes: od kiedy to SkyEurope jest linią o większej reputacji niż C0? C0 przynajmniej zostaje w Polsce, NE zwija żagle, zabiera zabawki i idzie do domu. Połączenie raz w tygodniu to jakaś schiza - trzeba zapytać wróżki, kto lata i po co. Jeśli biznes, to góra z jednym noclegiem. Jeśli turysty, to raczej na mniej lub bardziej wydłużony weekend. Ale mało kto lata do Rzymu na cały tydzień, bo za drogo. Czyli wróci inną linią, niż C0. A następnym razem w ogóle wybierze inne połączenie. Loty muszą być przynajmniej 2-3 razy w tygodniu, żeby to w ogóle miało jakiś sens. Ta sobota jest dobra dla czarterów, i tylko dla nich. // Przy okazji - zauważyliście dwie zmiany? W nagłówku strony C0 teraz pisze "tanie linie lotnicze - Grupa LOT" jeszcze trochę i będą doloty EuroLOTem :) a druga, że zmienili agenta assistance - wcześniej była włoska ELVIA, teraz francuskie MONDIAL ASSISTANCE. A może by tak polsko-portugalskie PZU?!
Paolo nie rozumiesz strategii linii C0, poniewaz takowej nie ma . Bajka pt Centralwings to zupelnie inna historia niz lodzkie lotnisko. I w pelni zgadzam sie z Toba co do krytycznych slow na temat tej linii. Natomiast gdyby ludzie zarzadzajacy lodzkim lotniskiem wzieli sie do roboty i przez ostatnie dwa lata sprowadzili choc jednego przewoznika o wiekszej reputacji niz C0 (WizzAir, EasyJet, SkyEurope) to teraz sytuacja wygladalaby inaczej. A tak mamy co mamy, C0 moze w kazdej chwili sie zwinac albo zbankrutowac (zreszta Rzym raz w tygodniu i Paryz dwa razy w tyg swiadcza o tym, ze C0 nie traktuje Lodzi powaznie i raczej wszystko zmierza ku zamknieciu tych kierunkow) a Ryanair chadza wlasnymi sciezkami. Takze nie ma sie co podniecac wzrostem w procentach.
paolo-79
2007-07-23 16:32
emes:ryan ostatnio tylko w pl likwiduje,central kotynuuje kolejne likwidacje jak przez caly okres swojej dzialalnosci,wiec chyba LCJ nie ejst temu winny..ce-zero otwiera polaczenia kolejnych polskich miast z Ciampino a pozniej je zamyka i otwiera Ciampino z innych miast...o co w tym chodzi?rok temu wystartowalo CIA-WRO..zamykaja po roku by otworzyc CIA-POZ...zamykaja tez CIA-LCJ ktorym tak sie chwalili...ja nie rozumiem NIC w strateggii dzialania tej ''linii''
Od jednego z wiekszych polskich miast mozna wymagac jednak wiecej niz dwoch-trzech polaczen dziennie. A zarzad lotniska niech nie obrasta w piorka, bo zmarnowal ostatnie poltora roku. Z ostatnich osiagniec: Ryanair likwiduje Shannon, Centralwings ogranicza Paryz i Rzym. I czym tu sie chwalic?
Gratulujemy. Chociaż to tak jak z cenami nieruchomości w Łodzi - poszybowały z 2k za metr do jakichś 5k, czyli 2,5 raza w górę. Gdyby odpalić takie Szymany, to co roku rosłyby o 200%... aż urosną. Tak czy owak gratulujemy, bo jeszcze 2 lata temu Lublinek nie był w ogóle dostępny dla samolotów większych niż ATRek.