Tymczasowa hala przylotów

Tymczasowa hala przylotów W niedługim czasie na rzeszowskim lotnisku zostanie wybudowana tymczasowa hala odpraw dla pasażerow przylatujących do Rzeszowa. Według planów nowa hala mieć powierzchnię ok. 350 metrów kw. dzięki czemu obsługa pasażerów ma przebiegać w lepszych warunkach. Hala ma stanąć na skraju plyty postojowej, dzięki czemu bagaże maja trafić wprost na taśmę skąd podróżujący szybko...
11/04/2007 14:22   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_mirek 2007-04-13 06:50   
gosc_mirek - Profil gosc_mirek
pilnujcie lepiej swoich lotnisk
korrado 2007-04-13 01:37   
korrado - Profil korrado
tos: Absolutnie popieram w sprawie grześka! :-)
grzesiek: Absolutnie popieram w sprawach merytorycznych :-)
qshshyeck 2007-04-12 23:55   
qshshyeck - Profil qshshyeck
"Budynek międzynarodowego terminalu pasażerskiego MPL Kraków - Balice o rocznej przepustowości 1 mln. 300 tys. pasażerów jest w pełni klimatyzowany i przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych."3,5mln pasażerów???Tu?!Ta tymczasowa hala w RZE przypomina mi trochę budę z pyrzowic.No w kazdym razie życzę Rzeszowowi takiego rozwoju.I normalnych terminali(nie tylko tymczasowych.)
bartek 2007-04-12 23:40   
bartek - Profil bartek
Grzesiek ma sporo racji w sprawie budowy nowych terminali w Polsce. Dobrym przykładem tutaj jest lotnisko Katowice-Pyrzowice, gdy Wizzair ogłosił otwarcie bazy na tym lotnisku ówczesny zarząd lotniska nie bawił się w konkursy architektoniczne tylko wybudowali zwykłą, blaszaną halę z której sprytnie zrobili terminal na 1,6 mln pasażerów. Nowy terminal nie podobał sie wielu osobom w Polsce i mówili że to zwykły barak, biedronka itp. Ale po 2 latach okazało się że tego typu inwestycja była strzałem w 10 bo pasażerowie nie tłoczą się i są odprawiany w dobrych warunkach. Za dwa miesiące oddany będzie 3 piętrowy terminal na 3,5mln pasażerów który również nie jest perełką architektoniczną, a zwykły, schludny budynek który z roku, na rok będzie się zapełniał pasażerami. A co robią inne lotniska? Wrocław jako pierwszy ogłosił konkurs prawie rok temu, projekt maja i o rozbudowie jakoś nie słychać, nawet nie ma daty. Gdańsk to samo, trwa niby rozbudowa, ale to tak naprawdę zwykła prowizorka i nie można tego uważać jako rozbudowę. Kraków dopiero jest na etapie ogłoszonego konkursu na rozbudowie terminalu. Super! Tylko że w tym roku ma sie przez ten port przewinąć ok 3,1-3,5mln pasażerów, a jaka jest przepustowość starego terminala? Sprawdźcie sobie na stronie www. Nie mówię nić o Poznaniu bo tam ogólnie cisza, w Łodzi rok temu oddali terminal i okazuje się już za ciasny, a w Rzeszowie jest tylko kasa na fundamenty.
tos 2007-04-12 22:26   
tos - Profil tos
Grzesiek na premiera! Amen.
grzesiek 2007-04-12 21:26   
grzesiek - Profil grzesiek
Witam ponownie:)
Szumny: chyle czoła i przepraszam za "Jezu" z małej litery
Co do tematu: mieszkam teraz w UK i firma gdzie pracuje obsługuje prawie wszystkie lotniska w UK - Newcastle i Bristol chyba nie obsługujemy na ten moment. Widzę jak prężnie rozwijają sie regionalne lotniska zwłaszcza w Liverpool, po prostu szok. Terminale są to proste budynki, bez zdziwiania że tu ma być tarasik, tam uskok, tam szybka. A już istotą prostoty jest terminal w Inverness a ile miejsca a jaki praktyczny! Tak sobie patrzę i myślę dlaczego u nas są takie jaja z tą rozbudową. Zgadzam się że dzisiejsza władza lansuje model centralizacji ale nie tylko ona bo poprzednie rządy też myślały że prowincja to durnie i trzeba nimi rządzić. Zresztą sami wiedzie o co mi chodzi bo kolesiostwo w naszym kraju przybrało rozmiar plagi.
Ja tylko napiszę może coś co mi na studiach ( dawno temu notabenne :)) ) powiedziano: autostrady i komunikacja powietrzna to jak żyły w organizmie, są zatory to nie ma silnej gospodarki, tak jak człowiek ma problemy zdrowotne.
Teraz sobie, Drodzy Państwo, porównajmy gospodraki USA, Niemiec i UK gdzie komunikacja jest wzorcowa i chyba nie ma komentarza, prawda ??

P.S.
A mówienie: aaa ale tamci ile lat budowali to nic nie daje! Trzeba sie wziąść do roboty i co sie nie da?! Da sie tylko trzeba chcieć!
qshshyeck 2007-04-12 19:07   
qshshyeck - Profil qshshyeck
korrado:zgadzam się całkowicie.to nie inteligencja,tylko cwaniacy(karierowicze itd).Gosc_grzesiek:a że warszawka się [broni "rękami i nogami" to wiadomo nie od dziś i nic w tej kwesti się nie zmienia(najlepiej to widac na przykładzie POZ i KTW).tos:jakos wątpie,żeby ten terminal w balicach był przystosowany do transferu bagażu.poza tym jest tam teraz terminal krajowy I międzynarodowy,więc tym bardziej wydaje mi sie to niemożliwe...
tos 2007-04-12 15:08   
tos - Profil tos
Szumny: ciekawy jestem jak jest z nadaniem bagazu z WAW do NYC przez Rzeszow. Kiedys slyszalem, ze gdy ktos leci z Warszawy do Nowego Yorku/Chicago przez Krakow, musi odebrac bagaz w Krakowie i ponownie go tam nadac, bo jedynie Okecie jest przystosowane do transferu bagazu. Ciekawe, czy cos sie zmienilo.
szumny 2007-04-12 15:00   
szumny - Profil szumny
marqoos_pl: dzięki za informację z Amadeusa. korrado: dużo racji w Twoim poście. Ja mieszkając właśnie na głębokiej prowincji ukułem takie stwierdzenie odnośnie czasem bzdurnych regulacji prawnych obowiązujących w Polsce: "Świat z Warszawy wygląda inaczej". Bo po co komuś kto mieszka/okupuje Wawę jakieś abstrakcyjne połączenia typu RZE-STN skoro z nich i tak nie korzysta ?
korrado 2007-04-12 13:36   
korrado - Profil korrado
gość_grzesiek: Nie, to nie warszawska "intelyygencja", jak piszesz, jest temu winna, bo nie ma ona z tym nic wspólnego. To, że decyzje zapadają w Warszawie wynika ze zbytniego scentralizowania państwa, promowanego przez rządy, które tak ogromnym poparciem cieszą się na przykład na południowym wschodzie kraju. Centralizacja państwa prowadzi do centralizacji interesów i scentralizowania wyścigu szczurów. Dlatego zjeżdżają do tej Warszawy różne elemenciki z całego kraju, pną się po drabinie stanowisk, gdzie zrobią wszystko, żeby zachować sferę interesów i swoją posadkę, a potem, jadąc na święta do domu, obnosić się z służbową furą, którą mają dzięki temu, że swojej rodzinnej okolicy szkodzą z Warszawy. Dlatego na złość im warto zakasać rękawy i robić wszystko, by im pokrzyżować plany, a nie znajdować sobie wyimaginowaną przyczynę wszelkich własnych niepowodzeń.
marqoos_pl 2007-04-12 12:03   
marqoos_pl - Profil marqoos_pl
szumny: tak, systemy (Amadeus) pokazuje taka mozliwosc :), np. 24 JUN WAW 1030 - 1130 RZE, RZE 1655 - 2055 JFK
szumny 2007-04-12 09:43   
szumny - Profil szumny
szocik: przemyślałem i chyba masz rację chociaż osobiście preferuję formę "jeżu". Wracając do wątku połączeń RZE-NY to mam pytanie do forumowiczów a zwłaszcza tych którzy mają dostęp do profesjonalnych systemów rezerwacyjnych: Czy LOT przyjmuje rezerwacje WAW-NY via RZE ?
szot 2007-04-12 08:47   
szot - Profil szot
szumny: "jezu" z małej litery żeby nie przekraczać drugiego przykazania ;-)
szumny 2007-04-12 08:20   
szumny - Profil szumny
Grzesiu! Co do "spułki" - zgoda, ale "jezu" z małej litery?
szumny 2007-04-12 08:17   
szumny - Profil szumny
Z RZE korzystamy (ja i moja familija) dość często więc cieszy ta informacja bo rzeczywiście warunki są dużo gorsze niż w KRK. Zwłaszcza zimą albo kiedy pada deszcz. Nie mam natomiast obaw o odprawę przylatujących pasażerów lotów transatlantyckich. Ryan do/z RZE prawie zawsze ma prawie komplet paxów czyli 189. Gorzej z odlotem bo już teraz jest ciasno ale może ta hala rozwiąże problem ciasnoty. Przy tym wszystkich minusach RZE ma jeden bardzo duży plus: odległości jakie trzeba pokonać pieszo przy odprawie od parkingu do samolotu to około 200 m. A poza tym fantastyczny, bezpłatny "taras widokowy". A klimat na tarasie nie do opisania. Już teraz wyobrażam sobie te pożegnania pasażerów odlatujących do NY. Chyba specjalnie się wybiorę żeby to zobaczyć.
gosc_Grzes 2007-04-12 01:18   
gosc_Grzes - Profil gosc_Grzes
Nie wiem czy Wy jesteście ślepi ??!! Z tego "kurnika" jest 10000 rezerwacji na trasie do NY (wiadomość przeczytana w "Wyborczej").
Warszawska intelyygencja ( dokładnie przez dwa Y) broni sie rękami i nogami żeby regionalne porty jak Kraków, Rzeszów czy Poznań nie poszły czasem za daleko. Warszawa musi być najważniejsza, psia m.... !!
Co do prowizorycznych terminali: a pod Paryżem lotnisko nie jechało czasem na namiotach??A myślicie że np Blackpool w UK jest lepsze ???Monarch ma tam akurat bazę i jakoś jest OK. Bardzo dobrze że jest tymczasowy terminal bo to zamknie gębę warszawskimm cwaniakom na argumentacje typu: a nie mówiliśmy. że bez warunków nie da rady etc etc
P.S.
Co do "spulki", jezu człeku sprawadzaj pisownie!!
qshshyeck 2007-04-11 22:27   
qshshyeck - Profil qshshyeck
szot:niestety-co prawda to prawda...
fighter 2007-04-11 22:12   
fighter - Profil fighter
Ciekaw jestem czy portal Pasazer otrzymal jakakolwiek odpowiedz od rzecznika prasowego Centralwins w sprawie cyrkow ze zmianami terminow lotow w okresie swiatecznym jak i nieprawdziwych informacji przekazywanych przez call center naszego low costa? Komentarz moderatora: Nie otrzymał.
szot 2007-04-11 21:31   
szot - Profil szot
nie tylko RZE buduje prowizorki, ale większość lotnisk w Polsce...
qshshyeck 2007-04-11 20:46   
qshshyeck - Profil qshshyeck
jał,ale będzie wesoło,jak te minimum 210 pasażerów 767-200 "wyleje" się do tego "terminala".I to po JFK(EWR)!!!Jak ktoś będzie leciał z tego forum z RZE do JFK(EWR) to proszę zdac relacje,co tam się działo.I jak Rzeszów nie zacznie budować normalnych a nie TYMCZASOWYCH terminali to nie wróżę nic nowego...no moze poza FR...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy