Dane przewozowe i finansowe

Dane przewozowe i finansowe Polskie linie lotnicze podały dane przewozowe i finansowe za ubiegły rok. W opublikowanym komunikacie przewoźnika czytamy: W 2006 roku Polskie Linie Lotnicze LOT przewiozły w sumie 3 708 239 pasażerów płatnych. Jest to o 3,6 procent więcej niż w roku 2005. Load factor (wskaźnik wypełnienia miejsc) wyniósł w 2006 roku 74,1 procent. Największy wzrost liczby przewiezionych...
12/03/2007 20:21   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
pozpiotr 2007-03-17 23:38   
pozpiotr - Profil pozpiotr
A ja mysle, ze LO zapelnilby swoje maszyny, ale pod jednym warunkiem; jesli w koncu obniza ceny!
szot 2007-03-17 09:06   
szot - Profil szot
manly: nie no ja się w pełny z Tobą zgadzam jeśli chodzi o flotę - no ale to jak trzeba bardzo wyraznie podkreślić, przez ekipy zarządzajace tą firmą, które spowodowały, że firma jest obecnie pogrążona w chaosie, nie ma nakreślonej wyraznej ścieżki rozwoju, przespała lata, kiedy to mogła wejść do portów regionalnych i uruchomić z niej rejscy (ale to znowu też przez Panów z zarządu, którzy mieli klapki na oczach i chcieli zrobić z Okęcia port przesiadkowy dla LO, nie przyjmując tego do wiadomości, że po wejściu tanich linii na polki rynek to porty regionalne będą wiodły prym w obsłudze pasażerów, itd.). Jeśli chodzi o CSA to ta linia jest po trosze moim faworytem, ponieważ od Pragi mieszkałem tylko 1 godz. 45 min. (mieszkajac w Polsce), więć miałem dostęp do praskiego portu i ich połączeń - Czesi to - nie zawacham się użyć tego słowa - potęga w tym regionie - oni już w wielu branżąch nas prześignęli i nie dają za wygranę, tym bardziej, że zawsze Czesi porównują się z Polakami - wiem to z rozmów prywatnych; czego oni nie robią to patrzą na Nas i odwrotnie (bardzo często Polacy znowu porównują się z Czechami)...
manly 2007-03-17 02:02   
manly - Profil manly
szot: wcale nie! Chyba wszystkiego nie czytales. CSA inwestuje i buduje flote srednych samolotow, LOT tego nie robi. CSA kupuje duze Airbusy, bo jest, i ciagle bedzie wielki ruch pasazerski, szczegolnie w tym regionie. Polska to jeden z najszybciej rosnacych rynkow lotniczych na swiecie, a narodowy przewoznik ma tylko 8 duzych, i to starych, Boeingow 737! (Nic dziwnego ze LOT tylko +3.6%, a rynek +27.1%). To nie tylko wstyd ale skandal ze linia moze byc zaniedbana do takiego stopnia. Nie wiem jak ktos moze bronic LOT! Co jest gorsze jest to ze LOT i Central Wings beda trzymac stare Boeingi 737 jeszcze plus trzy lata! To samo mowi za siebie.
szot 2007-03-14 14:52   
szot - Profil szot
manly: ja przytoczyłem tylko wypowiedzi z CSA ze strony internetowej, a nie moje prywatne - trochę ogłady Panie ze świata dalekiego...
roberto 2007-03-14 13:56   
roberto - Profil roberto
Dokladnie. Tyle ze tak jak pisze "my" nie powinno sie juz mowic o polaczeniach europejskich a regionalnych. Bo ja przynajmniej nie widze absolutnie zadnej relacji miedzy iloscia polakow chcacych latac do azji a iloscia potencjalnych pasazerow lotu na takich trasach. Czasy dojazdow do portu "centralnego" juz sie skonczyly i z biegiem czasu coraz wiecej osob nawet z Lodzi bedzie wolalo doplacic po kilka stow by leciec z domu a nie dojezdzac do wawy. A gdy tylko bedzie mozliwosc lotu z "domu" z przesiadka gdziekolwiek po za polska, to tym bardziej ta opcja bedzie wybrana. Lot musi myslec o calej polsce bo juz niebawem z wawy bedzie latalo mniej niz 20% polskich pasazerow.
my 2007-03-14 13:12   
my - Profil my
Moim skromnym zdaniem to te Boeingin nic LOTowi nie dadza bez odpowiedniego zaplecza w postaci sieci polaczen Europejskich. Nie mozne latac na dlugie trasy bez pasazerow z regionu dowozonych do HUB'u. Chyba nikt z Was nie wierzy,m ze tylko w naszym kraju bedzie tyle osob chcacych leciec do Azji, USA, czy gdziekolwiek indziej - gdy wokol wszyscy juz tam lataja. Otworzenie nieba pomiedzy USA i EU spowoduje, ze za rok LOT juz nawet nie bedzie sie mogl pochwalic polaczeniami do stanow. Do Pekinu, Bangkoku moge z Warszawy poleciec juz teraz......co prawda przez Budapeszt, Helsinki czy Kijow - lecz ceny zaczynaja sie od 2500 PLN. LOT juz teraz jest kilka lat na innymi i nikt nie wie co zrobic, zeby ich dogonic. Jak slysze te opinie, ze przyjda Boeingi i bedzie dobrze to az mnie mdli. To nie jest strategia rozwoju firmy, lecz tylko strategia rozwoju polaczen dlugodystansowych. Niech ktos w koncu przejrzy na oczy w tej firmie.......Niestety to sie pewnie nie stanie dopoki indolenci z roznych kregow rzadowych, beda probowali uszczknac swoj kawalek tortu.
roberto 2007-03-14 12:58   
roberto - Profil roberto
Manly To ze CSA kupuje nowe maszyny nie oznacza ze traci krocie na tym ze nie ma malych. Pewnie ze przewozi wiecej pasazerow bo wygrywa z LOTem batalie o posazerow naszych wschodnich siasiadow (i krajow baltyckich). Tam wszyscy lataja CSA wlasnie z powodu niskich cen. Czyli znowu pojawia sie problem polaczen regionalnych (jak rowniez polityki cenowej). Przewozac wiecej z mniejszym zyskiem na paxie mozna zarobic wiecej niz mniej z wiekszym zyskiem. Jednak przy tym trzeba pomyslec, postarac sie, poplanowac - a tego w locie nie ma kto robic. O tym ze samo kupno maszyn 787 a nawet wrzucenie ich na trasy azjatyckie nic nie da wiedza chyba wszyscy. buahahaha ma racje - polaczenia lotu do muc i fra maja oblozenie po okolo 50% podczas gdy te same oblugiwane przez lufe juz grubo ponad 70%. Bilety i tak sa sprzedawaa wspolnie. Jak myslisz w czym problem ? Otoz w jest znacznie mniej miejsc z niskimi taryfami co podnosi czasem drastycznie cene i duzo taniej jest leciec lotem oblugiwanym przez lufe. Lot z WLASNEJ WOLI, przewozi mniej paxow za wieksza kase !
manly 2007-03-14 12:29   
manly - Profil manly
szot: jakie glupoty! Jak moze LOT byc "lider w tym regionie"? W czym? Co za Bzdura!
tos: LOT JEST ZA DROGI! To jest problem. Jesli ceny biletu bybyli 10-15% nisze lepiej bybylo! LOT nie ma dobrej polityki jesli chodzi o ceny
biletu vs oferte. LOT chce byc Lufthansa a jest Taromem na rynku jesli chodzi o oferte dla pasazera!
Boeingi 787 beda super, ale tylko do USA, Kanady i moze Azji. Co ze
starych Boeingach 737-500 i -400? Czy LOT zamowil nowe B737-700 i -800,
NIE! LOT nie ma planu modernizowac tej klasy samolotow. Trasy europejskie dla LOTu i CSA to "chleb i maslo". CSA na plany! CSA NIE ZALUJE ZE MA DUZO B737/A320....KUPIL WIECEJ!!!! W 2006r dostal 3 nowe A320. W 2007r bedzie 3xA320 i 2xA319. W 2008r 4 xA319. Wycofal stare samoloty: 4xB737-500 i 1xB737-400.
gosc_buaha 2007-03-14 10:08   
gosc_buaha - Profil gosc_buaha
manly: po co Lotowi duże samoloty na trasy europejskie, na których nie umie zapełnić małych ? I to nawet do FRA czy MUC (gdzie i tak część biletów sprzedaje na zasadzie cs Lufa) ? Ma tam latać benkami z 30 zajętymi miejscami na 140 oferowanych ? I tradycyjnie pustą klasą biznes ? Europejczycy nie lataja Lotem i to nie tylko zachodni. Połaczenie do Zagrzebia zlikwidowane, bo wypełnieine było bliskie zeru. Lublana zredukowana. Kraje nadbałtyckie obsługiwane ATR i ERJ145, czyli małe zapotrzebowanie. Tak samo Lyon czy Nicea (która podobno była nawet z międzylądowaniem z Lyonie i to ERJ145). Do Berlina też wystarcza ATR, czyli nie ma zapełnienia. nawet Dublin Lot obsługuje Embraerem170, czyli nie potrafi sprzedać biletów i do ziemi obiecanej Polaków (w odróżnieniu od LCC, które wysyłają tam większe maszyny). I ty chcesz tam wysłać benki ? Jesteś z personelu pokładowego Lotu i wolisz w 3 lub 4 osoby obsługiwać 30 na pokładzie banka, niż we 2 tą samą ilość w Embraerze ? Jeśli tak, to upadłość Lotu w 2 lata murowana i nawet 'kartofle' nie pomogą :))).
szot 2007-03-14 09:03   
szot - Profil szot
roberto: może i CSA żałują że mają dużo Boeingów ale trąbią na wszystkie strony ile to oni pasażerów przewiezli, i chwalą się, że przewiezli więcej pasażerów niż lider w tym regionie czyli LOT!...
roberto 2007-03-14 08:52   
roberto - Profil roberto
Oczywiscie ze niechec do lotu wynika rowniez z syfu na Okeciu. Ale to wina lotu ze widzac ta masakre w wawie nie przeniosl w wiekszym stopniu swojej dzialalnosci do portow regionalnych (co wykorzystala lufa - z plusem dla kientow bo taniej).
A odnosnie tego co pisze Manly to ATRy lotu nie sa stare tylko zaniedbane. Nie wydaje mi sie by sam fakt operowania ATRkami w jakikolwiek sposob wplywal na klientow - prawdopodobnie bez ATR lot mialby bilety jeszcze drozsze. A jesli chodzi o loty dlugodystansowe to nikt na lot nigdzie nie czeka, to lot nie potrafi sie wrecz dogadac by uzyskac zgode na loty i oczywiscie lot nie ma wystarczajacej siatki regionalnej by zapewnic zapelnienie wiekszej ilosci samolotow dlugodystansowych. To co piszesz nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscia. Tos ma racje - CSA zaluje ze ma tak duze maszyny bo wychodzi przez to na duzym minusie.
tos 2007-03-14 01:50   
tos - Profil tos
Roberto, zgadzam sie z Toba, LOT powinien latac takimi samolotami na jakie jest zapotrzebowanie. Manly, nie rozumiem Twojego rozumowania: twierdzisz, ze Lot nie wypelnia maksymalnie samolotow na trasach europejskich a jednoczesnie uwazasz, ze powinien latac po Europie wiekszymi maszynami. Chcesz, zeby wozil powietrze? Za wieksze maszyny placi sie wyzsze oplaty na lotniskach, potrzeba wiecej personelu do ich obslugi, nie wspominajac o kosztach paliwa. I co z tego ze CSA ma tyle duzych samolotow? Trzeba jeszcze umiec na nich zarabiac, a CSA w ubieglym roku mialy strate 1,509 miliona dolarow i sie ciesza, ze to mniej niz zakladali. Lot ma ich nasladowac? Lot ma wiele wad, ale juz niedlugo jako pierwszy w Europie bedzie latal Boeingami 787, a CSA w dalszym ciagu starymi Airbusami 310. Z drugiej strony zgadzam sie, ze liczba pasazerow przewiezionych przez Lot to raczej porazka, ale mam nadzieje, ze bedzie lepiej, gdy na Okeciu zostanie wreszcie otwarty nowy terminal. Obecnie Praga ma zdecydowanie lepsza infrastrukture.
gosc_manly 2007-03-14 00:24   
gosc_manly - Profil gosc_manly
gosc_yach: "Lot nie może zapełnić nawet ich", jesli tak jest, to dlaczego? Pasazer musi placic dwa razy wiecej zeby lecial LOTem, i co za to dostaje? Stare B767, B737 i ATR oraz fatalna obsluga. Nic dziwnego ze linie jak Wizz, Sky, Easy Jet i Ryan sie smieja.
Roberto: nie masz pojecia co czym mowisz! LOT spal przez 17 lat i ciagle spi! To ze LOT ma za duzo malych samolotow jest dzieki Litwinskiego, i jest WIELKI blad. 8 Boeingow 737 jest smutny ZART sporo CSA ma 34 duzych srednych samolotow i nawet Malev ma 17! LOT chwali sie wynikami z polaczen do USA/Kanady i krajowych, ale nie ma mowy jak to jest z polaczen europejskich! Dlaczego? Kazdy wie dlaczego!
Jesli chodzi o rejsy daleko dystanowe, to jest wielka szansa dla LOTu, szczegolnie w USA i Azji. Flota 8 B787 jest znow, za malo, ich trzeba 14, na rozwoj. LOT jak tylko latal do Chicago i NJ tak ciagle lata...bez rozwoju, chociaz jest rynek na nowych bezposrednych rejsow z WAW do Waszyngtonu, Detroit czy LA. Rejsy z WAW do Pekinu, Tokjo, Hong Kong, Bangkok i Mumbai tez czekaja na LOT. LOT jest 20 lat w tyle jesli chodzi o rozwoj floty i siatki polaczen.
paolo-79 2007-03-13 18:38   
paolo-79 - Profil paolo-79
widze ze manly kocha lot tak jak ja:)
szot 2007-03-13 17:34   
szot - Profil szot
mnie się też właśnie wydaje, że LOT chyba obrał ścieżkę bezpieczniejszą jak na te czasy a mianowicie więcej mniejszych samolotów a częściej niż większe... ale ten wynik jak na taką flotę nie należy do najgorszych a nawet bym powiedział, że jest doskonały, zwazywszy na to, że właściwie LOT oferuje rejsy na ERJ i ATRach - gdzie nie popatrzeć w rozkłady lotów to właśnie te samoloty, z wyjątkiem kilku destynacji jak LHR i tak inne, tak więc taka ilość pasażerów przy takich samolotach może oznaczać, że nie jest zle...
gosc_danny 2007-03-13 16:08   
gosc_danny - Profil gosc_danny
Tym bardziej ze nawet port lotniczy w Dresden sie juz we Wroclawskich radiach reklamuje....
roberto 2007-03-13 14:59   
roberto - Profil roberto
A ja Wam powiem ze bzdury klepiecie Panowie. Jesli linia taka jak LOT nie chce byc LowCostem to musi miec male samoloty i mysle nawet ze ma ich zdecydowanie za malo. Owszem trasy z glownych polskich miast do wawy powinny byc operowane przez jak najwieksze maszyny po jak najnizszych cenach (nawet ponizej kosztow) by sciagac pasazerow z portow regionalnych (w tym roku porty regionalne pierwszy raz przescigna warszawe w ilosci pax) na loty przez WAW. Za to mniejsze samoloty powinny tak jak teraz latac ciagle do innych hubow europejskich ale rowniez z miast typu Szczecin, Lodz, Rzeszow, Szczytno (bo malo kto wie ze wlasnie na polaczeniach do MUC i FRA lot robie ogromna kase). Co z tego ze lot kupilby hipotetycznie nawet 15szt 787 skoro nie ma tras, a i tak nikt by tam nie latal. Cale polacie niewykorzystanych pasazerow to pasazerowie portow regionalnych i to o nich glownie trzeba walczyc, na niemcow lecacych przez Wawe nie ma co liczyc. Pasazerowie nie bede juz dojezdzac pociagami i autobusami do lotnisk (o czym sie Berlin BBI przekona). Wygra ten kto zapewni najwieksza i najlepsza siec polaczen regionalnych bo tylko dzieki nim da sie zapelnic wieksze samoloty na dalekie kierunki. O Okeciu juz mi sie nie chce pisac, niestety nowe Okecie ciagle odbiega od nawet europejskich standardow - dla mnie glowna bariera dla latania przez wawe to wlasnie terminal domestic, mniej mil i wyzsze ceny niz w Lufie.
gosc_yach 2007-03-13 14:30   
gosc_yach - Profil gosc_yach
Ludzie, co wy chrzanicie nt. Embraerów czy ATRów. Lot nie może zapełnić nawet ich, więc po co miałby wozić powietrze benkami ? Klasa biznes świeci pustkami, chyba, że leci ktoś za publiczne pieniądze. Czesi czy Węgrzy latają nawet do Chorwacji, gdzie Polacy tłuką się poniemieckim szrotem nawet dwa dni, chociaż mają dwa razy dalej. CSA ma też dużo lepszą opinię na airlinesquality oraz Czechy w ogole opinię kraju bardziej cywilizowanego niż Polska. No i mają Pragę. Lot nie może zapełnić 45- miejscowego embriona, a wy byście chcieli wysyłać tam 149 miejscowego benka ? Wolne żarty. Malev przeskoczy Lot za rok.
szot 2007-03-13 12:26   
szot - Profil szot
dla mnie to żadne zaskoczenie - LOT ma po prastu za mało dużych samolotów średniego zasięgu a za dużo ERJ - niekorzystna przewaga. To że CSA ma 5,5 mln. pasażerów do dlatego, że ma mnóstwo Boeingów, które akurat LOT przekazał Centralwings. Suma sumarum wychodzi i tak koło 5 mln. dla LOT. CSA jest jakby nie patrzeć są w lepszej sytuacji - mniejszy kraj i nie ma aż takiej konkurencji tanich linii i nie spali jak panowie zarządzający... po drugie Czeci biją nas na głowę - od dawna latają samolotami nawet na wycieczki weekendowe, gdzie Polacy jeszcze niedawno "tłukli" się Orbisem albo Sindbadem i temu podobne... Natomiast "manly" myślę, że nie powinniśmy porównywać LOTu z Austrian, ponieważ akurat te linie mają więcej samolotów, no i operują w bogatszym kraju (zresztą Czechy to też bogatszy kraj od Polski)... Ale optymistycznie widać w tych statystykach wzrost na połączeniach krajowych, paradoksalnie dzięki DirectFy, oferujący rejsy za kosmiczne miedziaki...
masaj 2007-03-13 11:36   
masaj - Profil masaj
Zgadzam sie, ze to wstyd!!! Nie przypuszczalem, ze LOT ma tyko tylu pasazerow rocznie. Wprawdzie Kenya Airways przekroczyla 2 mln w ubieglym roku, ale nalezy wziac pod uwage, ze to linia latajaca glownie w Afryce. LOT - obudz sie z letargu czym predzej, bo moze byc za pozno.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy