Zamówienie na kolejny B787

Zamówienie na kolejny B787 Polskie Linie Lotnicze LOT zwiększyły zamówienie złożone u Boeinga na samoloty 787 o jedną maszyną, co oznacza, że LOT zamówił 8 Dreamlinerów. W 2005 roku LOT złożył zamówienie na 7 samolotów 787, których dostawa rozpocznie się w 2008 roku. Według oficjalnego cennika, wartość ostatniego zamówienia wynosi 153 miliony USD. - Bardzo cieszy nas stały postęp prac w programie...
19/02/2007 21:42   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
masaj 2007-03-15 15:29   
masaj - Profil masaj
W koncu LOT bedzie mial cos porzadnego, tylko lotniska chyba rzeczywiscie musza cos zrobic z pasami. KQ tez zrobily zamowienie na kilka Dreamlinerow. Obecnie Kenya Airways ma 23 samoloty; w tym: 4 B777-200ER, 6 B767-300ER, 4 B737-700, 4 B737-300, 3 B737-800 i 2 Saab 340A. To tak naprawde rozwijajaca sie linia, ale mierzy syoko i daleko. Miejmy nadzieje, ze doleci tez do WAW.
marco 2007-02-25 17:38   
marco - Profil marco
Ludzie jak macie lepszą wiedzę to dawać ją na forum. A nie ciągle tylko że głupoty albo kpiny... Argumenty i fakty się liczą a nie docinki.
marco 2007-02-25 17:24   
marco - Profil marco
bartek, dzięki za info. Rzeczywiście masz szrroką wiedzę. Sorry za swoje głupoty na forum:)))
bartek 2007-02-25 17:15   
bartek - Profil bartek
marco, ale Ty glupoty wypisujesz. Nawet jesli pas startowy w Balicach mialby dlugosc 6000m i by nie bylo gorki to i tak startujacy 767 do JFK czy ORD musi spalic lub wykonac procedure zrzutu paliwa (nie wiem czy 767 ma taka mozliwosc, ale chyba nie ma) nad specjalnie do tego wyznaczonymi obszarami w Polsce. Zreszta piszac o tym ze potrzeba wiecej pasa do ladowania niz do startu potwierdza mnie tylko w tym ze nie masz pojecia o czym piszesz.
marco 2007-02-25 14:54   
marco - Profil marco
Mi nie chodzi o start tylko o lądowanie awaryjne gdyby trzeba było nagle zawrócić z powrotem na lotnisko. Uwierzcie lub nie ale w Balicach jest to niemożliwe od razu, tylko po spuszczeniu odpowiedniej ilości paliwa. Droga lądowania jest dłuższa od startu. W takich przypadkach samolot B767 i większe awaryjnie mogą wylądować na kolejnych lotniskach. W przypadku braku na to czasu jest wielki kłopot. Tym bardziej,że w KRK jest przy podejściu wzniesienie i samoloty podchodzą z większej wysokości niż zazwyczaj / przed samym przyziemieniem. I o to chodzi. Przypomnijcie sobie katastrofę IŁ 62 w W-wie, gdy spuszczał paliwo wracając spod Grudziądza. No ale po co ja to piszę... Poczytajcie please o ograniczeniach ruchu w balicach, jakie samoloty i w/g jakich procedur mogą bezpiecznie startować i lądować przy 2550m pasku i przeszkodach lotniczych na kierunku podejścia ILS.
Pozdrawiam uprzejmnie:)))
bartek 2007-02-25 13:03   
bartek - Profil bartek
marco ma czesciowa racje tylko w jednej kwestii. Pas w Krakowie czasem nie wystarcza aby zabrać wszystkie bagaże, dlatego sprzedawana jest mniejsza ilosc biletow na loty 767 do USA. Malo tego nawet jesli sprzedana jest odpowiednia ilosc biletow i dotrzymane sa przez wszystkich pasazerow limity wagowe bagazy to jesli sa zle warunki atmosferyczne to i tak czesc bagazy zostaje. Takich przypadkow nie bedzie w Rzeszowie i Warszawie.
airliner 2007-02-25 11:50   
airliner - Profil airliner
marco:Gdyby w Balicach byl pas o dlugosci 4000m to rownie zadko jak teraz ladowaly by Boeingi 747. W Warszawie choc ruch jest znacznie wiekszy ladowania JumboJetow naleza do zadkosci.
bartek 2007-02-25 11:42   
bartek - Profil bartek
marco, piszesz o czyms, o czym nie masz pojecia. Cos jak PiS o przestrzeganiu prawa ;-)
gosc_fligh 2007-02-25 10:56   
gosc_fligh - Profil gosc_fligh
marko myślę, że przesadzasz, pasy dla B787 są tak samo wystarczające jak dla B767, czym innym jest fakt, że operować będą na dalekich trasach, które nie z każdego portu mogą być opłacalne i stąd może być ich rzadka gościnność na innych portach.
marco 2007-02-25 09:23   
marco - Profil marco
B787 nie zagości często w KRW ani w KTW ani w innych regionalnych portach. Obsłużyć go może jedynie Okęcie i Rzeszów. Mają na tyle długie paski. Co prawda wystartować mogą z full obciążeniem ale gdyby trzeba było awaryjnie lądować muszą spuszczać prawie całe paliwo. W KRK obsługiwane są na pograniczu ryzyka w ten sposób B767 odprawiane do Stanów. B747 zupełnie jest rzadkim gościem na tym lotnisku z podobnych powodów. Były przyjmowane jedynie z dokładnie wyliczoną ilością paliwa - tak było w przypadku samolotów z Izraela...
manly 2007-02-25 01:06   
manly - Profil manly
kuba: co z tego ze LOT jest jedna z najstarszych linii lotniczych jesli pasazer jest traktowany jako zero! LOT trzyma samoloty do koncia, az sie totalnie wyczerpali np. B767, B737 i ATR72.
paolo-79 2007-02-24 21:14   
paolo-79 - Profil paolo-79
ale o gustach nie ma co polemizowac.tak w efekcie to nawet mnie cieszy,ze sa i tacy,ktorzy cenia i lubia LOT...pozdrawiam
1234kuba 2007-02-24 20:40   
1234kuba - Profil 1234kuba
paolo-79: No sam nie wiem. Jakoś mi się po prostu podoba. :)))
paolo-79 2007-02-24 19:29   
paolo-79 - Profil paolo-79
widzialem dzsiaj takiego rozklekotanego dziadka-boeinga we wro i jedyne,co cisnelo mi sie na ze'by:bye bye pll lot:)
paolo-79 2007-02-24 19:24   
paolo-79 - Profil paolo-79
kuba,nie wiem co Ci sie tak podoba w nieLOCIE..jedna z najstarszych datä, jak i duchem i poziomem na jakim funkcjonuje...ja zycze clickairowi zeby wykurzyl nielota z trasy do BCN..
1234kuba 2007-02-24 18:11   
1234kuba - Profil 1234kuba
do:zobaczymy: Mało kto ma więcej praktyki, niż jedna z najstarszych linii lotniczych świata, jaką jest LOT. ;)
michalb 2007-02-23 22:20   
michalb - Profil michalb
Jak juz SAS zauwazyl zapotrzebowanie na loty w biznes klasie na trasach europejskich spada ,wiec LOT powinien tylko poprawic klase biznes na lotach miedzy kontynetalnych
gosc_ zoba 2007-02-23 18:27   
gosc_ zoba - Profil gosc_ zoba
Oby obsluga LOT-u byla rownie dobra jak nowe samoloty
Na razie potrzebuje duzo praktyki
roberto 2007-02-21 13:30   
roberto - Profil roberto
Ja również uważam, że faktyczny brak klasy bizness w locie wynika nie z braku popytu, lecz braku jakichkolwiek staran ze strony lotu. Reklama TV jest dobra dla lecacych raz na 2-3 lata pobudzonych do latania rozwojem LCC. A na nich sie nie zarabia. Brakuje profesjonalnej reklamy dla latajacych czesciej, program M&M w polsce niemal sie nie rozwija, mile mozna dostac za droga karte kredytowa i rozmowy w erze, zobaczcie jaki wybor maja niemcy, nowa klasa buisness w 767 pomimo niezlych foteli ma beznadziejna kolorystyke i nawet nie wypada jej pokazac w folderze - jest szczytem bezguscia. Niestety bez odpowiedniej liczby klientow buisnesowych nie ma co liczyc na tanie bilety na trasach azjatyckich - a rowniez na jakikolwiek sukces tych tras. Jestem niemal pewien ze 787 zastapia po prostu 767 na trasach atlantyckich.
Szot nie slyszalem nawet o przypadku odwolania polaczenia w wyniku zaniedban portow lotniczych. W portach regionalnych to glownie przekierowanie samolotu do obslugi innej trasy z wawy z powodu np awarii, lub/i ucieczka od koszotw w przypadku malego oblozenia.
szot 2007-02-20 18:51   
szot - Profil szot
no niestety na gadaniu się kończy bo głównym problemem LOTu jest to, że jest państwowy (nasz wspólny) i nie jest sprywatyzowany... dopóki będą takie roszardy w LOT jakie teraz mają miejsce to na rozkwit firmy raczej nie ma co liczyć - aż dziw bierze, że w tym całym galimatiasie LOT działa i jakoś się trzyma...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy