Pozycja polskich lotnisk w UE

Pozycja polskich lotnisk w UE Na przełomie ostatnich kilku lat pozycja polskich lotnisk na arenie portów lotniczych Unii Europejskiej poz względem ilości odprawionych pasażerów znacząco wzrasta. Tendencja ta związana jest ze wzrostem zainteresowania transportem lotniczym jak i otwarciem polskiego nieba dla przewoźników. Przeanalizowaliśmy pozycję polskich lotnisk i Pragi w Unii Europejskiej w...
20/06/2006 14:15   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_Ullgi 2006-06-26 11:43   
gosc_Ullgi - Profil gosc_Ullgi
Czj jest gdziekolwiek dostepna pelna lista tych 200 lotnisk?
gosc_dsk 2006-06-23 12:04   
gosc_dsk - Profil gosc_dsk
Proponuję zatem:
- zlikwidować lotnisko w Warszawie
- niech Warszawiacy jeżdżą do Łodzi albo Krakowa, żeby polecieć samolotem, niech mają za swoje
- LOT też zlikwidować, bo przecież ma bazę w Warsawie i przyczynia się do rozwoju tego lotniska - uakarać!!
- rozwinąć połączenia z portów regionalnych do Monachium i Frankfurtu - po co na tranzycie ma się dorabiać Warszawa
- Lufthansa narodowym przewoźnikiem Polski!!!
gosc_robi 2006-06-21 12:52   
gosc_robi - Profil gosc_robi
Niestety macie racje. PRzez lata ruch na okeciu byl generowany sztucznie, teraz powoli (wg mnie i tak bardzo powoli) to sie zmienia. Na dowod centralizacji dezycji kazde lotnisko z wiekszosciowym udzialem PPL dostalo nowego prezesa w centralnej decyzji majacej wiele wspolnego z troska o region. Wg mnie przy infrastruktorze dopasowanej do popytu i lberalnych przepisach krakow stac na 5-6mln pasazerow, katowice na 3-4mln, gdanska na 3-4mln, wroclaw, poznan na 2,5-3,5mln, szczecin, bydgoszcz, rzeszow, lodz na 1-1,5mln, w wawie realny popyt nie generowany przez przyjezdnych i przesiadkowych (bo i tak juz niemal nie ma sie na co przesiadac i gdzie) to nie wiecej niz 5-6mln (zakladajac ze wiele firm i organizacji swoje centrale z wawy wyniesie - bo juz to robia)
gosc_podka 2006-06-21 09:01   
gosc_podka - Profil gosc_podka
Warszawa blokuje rozwój innych portów lotniczych i to są fakty. Ja znam najlepiej przykład Rzeszowa, bo tu mieszkam. 100 % udziałów w porcie ma PPL i robi wszystko, aby nie robić nic dla tego lotniska. Czasami jak już nie ma jak się wyłgać, bo np posłowie wywalczą kasę na pas startowy, to coś zrobią a potem znowu zastój. Czekam aż w końcu powstanie spółka i PPL nie będą już miały takiego wpływu na Jasionkę.
lysy81 2006-06-21 08:42   
lysy81 - Profil lysy81
W ostatniej tabeli jasno i wyraznie widac jak wszystko sie rozwinelo w ciagu ostatnich lat . I jak tu nie wierzyc ze w przyszlosci Warszawa stanie sie portem regionalnym?!
airliner 2006-06-20 19:47   
airliner - Profil airliner
Senator: decentralizacja w Niemczech to nie dokonca samodzielny wybor Niemcow.
Gdyby historia Niemiec wygladala by inaczej niz po II wojnie swiatowej Berlin bylby najwiekszym lotniskiem.
gosc_korra 2006-06-20 19:11   
gosc_korra - Profil gosc_korra
gość_senator: Zgadzam się, ja też jestem zwolennikiem decentralizacji. Rozwój regionalnych portów lotniczych w Polsce już jest dobrym tego przykładem, choć ciągle ta decentralizacja jest krępowana przez elitki rządzące, a te, jak wiadomo, pochodzą z całej Polski. Znamy nawet taką klikę, której efekty rządów były tak dalekosiężne, że nawet teraz, po 26 latach, wciąż nam się to odbija czkawką. Jestem nawet za federalizacją, bo ta zdecydowanie ułatwiłaby ładnym kilku portom lotniczym w Polsce wyrosnąć do europejskiej czołówki. Poza tym w systemie federalnym Warszawa nie dostawałaby z powrotem z budżetu na 1 mieszkańca zaledwie ułamka tego, co górny ślunsk. I wszyscy by na tym skorzystali, nawet były stalinogród, bo zamiast przejadać kolejne doładowywania z budżetu państwa do padających kopalni (wywalczane, jak wiadomo, drogą demolowania Warszawy, wszystkiego tego, na co idą te nędzne resztki podatków jej mieszkańców), może mieszkańcy tego regionu zmuszeni byliby do większej aktywności zawodowej. A wtedy, kto wie, może miasta tego regionu stałyby się najbogatszą metropolią Polski?
Jak widzisz, drogi Senatorze (ho, ho!), starałem się zachować ton twojej wypowiedzi. Być może dlatego, że jestem z Krakowa, denerwuje mnie, jak ktoś wyraża się w sposób lekceważący o innym mieście - nie pomyślałeś, że to może być dla wielu jego mieszkańców bardzo krzywdzące? Widocznie w niektórych regionach kraju tej elementarnej grzeczności nie wynosi się z domu. Ja osobiście cieszę się z tego, że - powoli, bo powoli - ale powstaje wreszcie w Polsce jakiś terminal rozmiarów większych, niż dworzec autobusowy. Cieszy mnie też rozwój portu w Katowicach i smuci to, jak mało w tym celu robi się na Balicach. Natomiast wkurza mnie ten XIX-wieczny pseudopatriotyzm lokalny: nieważne jest to, by u nas było lepiej. Ważne jest to, by lepiej nie było u innych.
kamil-lotn 2006-06-20 17:24   
kamil-lotn - Profil kamil-lotn
Szkoda, że Polskie porty są takie małe i w sumie nieładne.
Cezary 2006-06-20 15:38   
Cezary - Profil Cezary
Szkoda że ze Szczecina w świat mozna lecieć wyłącznie LOTem przez okropne rozbabrane Okęcie.
Może kiedys Lufthansa wreszcie zrobi połaczenie do Monachium.
gosc_Senat 2006-06-20 15:13   
gosc_Senat - Profil gosc_Senat
Gdyby we wszystkich dziedzinach byla liberalizacja a nie centralny zamordyzm warszafki to nie tylko lotniska regionalne szybkoby sie rozwijaly. Niestety Polska jest krajem unitarnym z centralna nadrzedna rola warszafy. Natomiast np. Niemcy sa federalne, calkowicie zdecentralizowane. Glowne porty lotnicze to Frankfurt, Monachium oraz Dusseldorf. Najbogatsze miasta to Dusseldorf, Monachium Stuttgart. Berlin pozostaje daleko w kazdym rankingu. W Polsce wszystko musie sie krecic w warszfie. Lotniska im sie wymknely spod kontroli czego nie moga przezyc.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy