Boeing dostarczył 1500. model B747

Boeing dostarczył 1500. model B747 Pracownicy Boeinga, dostawcy, klienci i oficjele świętowali w ostatni weekend odbiór 1500. modelu B747, który został dostarczony do niemieckiej Lufthansy. Od ogłoszenia projektu w 1968 r. amerykański producent zebrał zamówienia na 1551 samolotów tego typu, w tym 120 na najnowszego B747-8I.- Lufthansa ma zaszczyt świętować ten kamień milowy wraz z Boeingiem. B747 to...
30/06/2014 22:50   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2014-07-15 05:08   
greg0303 - Profil greg0303
Łukasz Podolski (urodzony w Polsce piłkarz reprezentacji Niemiec i Arsenalu Londyn) za sterami "Siegerflieger" (Samolotu Zwycięzców):
zobacz link
greg0303 2014-07-15 01:46   
greg0303 - Profil greg0303
1500-tny Boeing 747 (-8I) D-ABYP Lufthansy zabrał mistrzowską drużynę piłkarską w rejs powrotny do domu. Na kadłubie pojawił się dodatkowy napis "Siegerflieger":
zobacz link
gosc_dcce0 2014-07-04 09:19   
gosc_dcce0 - Profil gosc_dcce0
greg0303: zgadzam się, z jednej strony bardzo miła jest kameralność górnego pokładu, a z drugiej jest on cichszy niż dolny, praktycznie dopóki samolot nie nabierze w powietrzu dużej prędkości w ogóle nie słychać, że coś się dzieje, silniki są na tyle daleko, że trzeba się bardzo przyczepić żeby je słyszeć, jedyne co szumi to pęd powietrza powyżej 500 km/h
greg0303 2014-07-04 01:34   
greg0303 - Profil greg0303
Według Lufthansy górny pokład w modelach B747-400/8I (klasa biznes) jest bardzo popularny wśród pasażerów dając im uczucie podróży jak w małym odrzutowcu. Boeing rozmawia obecnie z kilkoma przewoźnikami na temat ewentualnych zamówień pasażerskich Jumbo. W porównaniu do pierwszego egzemplarza B747-8I obecne modele zużywają 3,5% mniej paliwa (maszyna jest lżejsza i posiada nowe oprogramowanie sterujące pracą silników).
mietek 2014-07-02 12:42   
mietek - Profil mietek
Ciekawe czym im się chociaż zwróci projekt B747-8I? Tylko 120 samolotów plus kilkanaście cargo to nie za wiele.
gosc_cb13e 2014-07-02 11:54   
gosc_cb13e - Profil gosc_cb13e
Ja tez czesto wybieram samolot przy rezerwacji. Przewaznie airbusy bo sa z reguly najwygodniejsze.
piotrek737 2014-07-02 11:43   
piotrek737 - Profil piotrek737
gosc_09241: To w takim razie nie chce wiedzieć czym dla Ciebie jest A380 ;)
marcowy 2014-07-02 10:36   
marcowy - Profil marcowy
mi się zdarza wybierac samolot:P ale są to tylko połączenia do NYC, gdzie jest bardzo duży wybór latających modeli ( 747, A380, A340... ) i zawsze wtedy wybieram A340
gosc_a0e20 2014-07-02 10:15   
gosc_a0e20 - Profil gosc_a0e20
kitsune: owszem, osoby często latające odróżniają typy samolotów, ale wybierają nie w oparciu o samolot, a o serwis danej linii. Dlatego mając do wybory A330 Swissa i B747-8 lub A380 Lufy na ogół wybiorą Swiss. Oczywiście mowa o tych, którzy naprawdę dużo latają czyli podróżują nie w eco tylko w C lub F. Proponuję pozaglądać na fora dla FTL, przekonasz się, że jeśli dyskutuje się czym lecieć, to pierwszym kryterium wyboru jest linia i jej serwis, a samolot jest na dalszym planie.
gosc_bf9f6 2014-07-02 10:11   
gosc_bf9f6 - Profil gosc_bf9f6
Ja pracuje na lhr I ostatnio czytalem ze angielscy turysci czesto nie wiedza nawet do jakiego kraju leca bo kieruje sie cena lub opinia znajomego a co dopiero jakim samolotem maja leciec
gosc_eb10a 2014-07-02 10:10   
gosc_eb10a - Profil gosc_eb10a
A ja myślę, że ta liczba jest jeszcze mniejsza. Najlepiej to było widać po tym jakim pseudo-powodzeniem cieszyły się loty dreamlinerów Lotu na trasach europejskich. Owszem, jeśli ktoś dużo lata, ma doświadczenie i na dodatek ma możliwość wyboru (kilka alternatywnych połączeń w podobnym czasie), to może kierować się tym jaki samolot leci (choć i tak nie ma 100% gwarancji, że poleci właśnie taki). Najpierw wybiera się trasę, później cenę i godziny przelotu, następnie przewoźnika i jego standard, a dopiero ewentualnie na końcu samolot (jeśli w ogóle).
gosc_09241 2014-07-02 10:09   
gosc_09241 - Profil gosc_09241
Nie wiem jak mozna sie zachwycac takim garbatym paskudztwem. Wyglada jak wieloryb z wodoglowiem. Faktem jest, ze to legenda lotnictwa, ale piekny to on nie jest.
gosc_2604c 2014-07-02 09:32   
gosc_2604c - Profil gosc_2604c
cani: ja nawet nie zgodziłbym z tym, że aż 3-5% kieruje się przy wyborze rejsu typem samolotu. Są to jedynie bogaci pasjonaci lotnictwa i/lub osoby które uwzględniając czynniki podane przez Ciebie dysponują jeszcze możliwością wyboru samolotu. A ile jest tras, gdzie o podobnej godzinie i w podobnej cenie lecą dwa różne typy samolotów? Znajomość typów samolotu kończy się zwykle na rozróżnianiu między wielkością, konfiguracją siedzeń oraz między odrzutowcem a turbopropem. Jeśli ktoś raz leciał Airbusem ze skórzanymi siedzeniami a raz Boeingiem z materiałowymi to myśli, że tak jest zawsze. Pasażerowie co najwyżej mogą kojarzyć jakąś linię z fajnymi samolotami, jeśli kiedyś lecieli wygodnym i cichym, ale według mnie mniej niż 1% pasażerów wybiera ze względu na typ samolotu.
cani 2014-07-02 09:07   
cani - Profil cani
kitsune - naprawdę wierzysz w to, co piszesz? Powiedz mi, ilu ludzi się interesuje lotnictwem, w Polsce, Europie, na świecie? Ledwie kilka procent. Są to takie osoby jak my, spotterzy, ludzie z branży. Jeśli uważasz, że jest to więcej niż kilka procent osób, to gratuluję. Połowa osób nie wie, jakie samochody je codziennie mijają na ulicy, a co tu dopiero mówić o samolotach pasażerskich. Marki może jeszcze kojarzy, ale modelu już nie. Druga sprawa, podstawowym kryterium wyboru lotu, dla większości osób jest ... cena. Potem mamy czas lotu, ilość przesiadek, czas przesiadek, możliwość swobodnego porozumienia się na lotnisku i w samolocie, etc. Wybór samolotu, jest składnikiem marginalnym w tym wypadku, nawet wśród takich osób jak my. Bardzo wielu ludzi lata biznesowo i lata takimi lotami (a zarazem maszynami), które zarezerwował mu pracodawca. Jeśli Ty za każdym razem wybierasz, jakim modelem chcesz lecieć i nie zważasz na czynniki, które napisałem powyżej, to gratuluję. Jesteś wyjątkiem w regule, w tych właśnie 3-5 procentach
marcowy 2014-07-02 08:58   
marcowy - Profil marcowy
kitsune: myślę że cani ma dużo racji. jak latam z znajomymi to jedyną osobą interesującą się typem samolotu jestem ja :)
usuniety 2014-07-02 02:47   
usuniety - Profil usuniety
@cani: Może trudno ci w to uwierzyć, ale osoby często podróżujące potrafią odróżnić typ samolotu. Co zaś do wyboru to owszem, wybór jest, można wybrać inną linię lotniczą. Na przykład w lotach z HK do Europy jest spory wybór, a to właśnie na połączeniach do takich hubów jak Hong Kong operuje B747-8.
Tak w ogóle to nie rozumiem, skąd masz dane o 95% pasażerów? Przeprowadzałeś kiedyś badania na ten temat?
gosc_7bafd 2014-07-02 00:11   
gosc_7bafd - Profil gosc_7bafd
Samoloty 4-silnikowe budziły większe zaufanie na trasach długodystansowych ale 2-silnikowe są aktualnie ekonomiczniejsze ... trudno stwierdzić że bezpieczeństwo przegrywa z kasą ale nowe silniki mogą to zmienić
shorty 2014-07-01 22:25   
shorty - Profil shorty
moim zdaniem najladniejszy samolo ever. 747 wyprzedzał epoke ale teraz to troche pomiedzy A380 a 787. teraz chyba brakuje pomyslu na ich wykorzystanie ale mam nadzieje ze B cos fajnego wymysli
greg0303 2014-07-01 22:21   
greg0303 - Profil greg0303
Boeing 747 dokonał rewolucji w podróżach lotniczych. W porównaniu do ówcześnie używanych maszyn B707/DC-8 Jumbo Jet oferował o wiele wyższy komfort podróży. W sobotę, 28 czerwca, za sterami D-ABYP zasiadł szef operacji lotniczych Lufthansy, Uwe Strohdeicher. Po starcie z lotniska Paine Field maszyna zawróciła, wykonała podejście od strony północnej i przeleciała nad drogą startową na wysokości 70 stóp (21,3 m) ze schowanym podwoziem, a następnie ponownie nabierając wysokości wykonała dwa gwałtowne skręty, czyli "pomachała" skrzydłami na pożegnanie. W połowie lipca D-ABYP dołączy do siatki połączeń Lufthansy.
zobacz link
cani 2014-07-01 20:47   
cani - Profil cani
kitsune - wybacz, ale piszesz głupoty. 95% pasażerów nawet nie wie, czym będzie lecieć, jak dany samolot wygląda, a co dopiero mówić o wyborze samolotu. To nie sklep spożywczy, że pasażer ma wybór czy na śniadanie kupić ser edamski, tylżycki, czy może goudę!
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy