Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_60434
2014-02-01 20:03
Dziwi brak TNT z lotami z Liege w Belgii. Cargo wysyłane DHL zawsze przechodzi przez Lipsk. Paczki DHL np z Australii idą przez Londyn lub Frankfurt a potem trafiają do Lipska i do Warszawy. Paczki ze wchodnich USA z Bostonu Noweho Jorku lub Waszyngtonu do Lipska.
gosc_e36f2
2014-01-30 06:09
Ryan nie zmieścił by się w 25 min. rotacji jak by woził cargo a to oznacza totalną zmianę siatki. Straty w przewozie pasażerskim nie zrekompensowały by nakładów na inwestycję w cargo.
gosc_a383c
2014-01-30 01:09
Warszawa 48 tys ton cargo, Hong Kong 4 miliony ton, dane za 2012.
Trzydziesty na liscie jest Kuala Lumpur z 700 tysiacami ton.
Wikipedia.
gosc_377cc
2014-01-29 15:34
@arahja do kwestii sprzętu dochodzi rozszerzenie AOC o takie możliwości oraz skomplikowanie procesów (np. załadunku).
krzysiekl
2014-01-29 10:44
@marekd
to nic dziwnego LH to bardzo duża linia lotnicza. Z resztą widać po wynikach Emirates 3,9tys ton a nie latali cały rok, gdyby mieć takich lotów 100 a nie jeden dziennie....
Do Nowego Yorku z LOT lata podobna ilość, bo 3,1mln (choc od razu widac, że EK transportuje więcej)
dane z artykułu poniżej: W 2012 r. przewoźnik (Lufthansa) przetransportował 1,7 mln ton ładunków i poczty. Z artykułu powyżej:
W ciągu 12 miesięcy 2013 r. na warszawskim lotnisku odprawiono łącznie 48,2 tys. ton frachtu.
Porównanie liczb mówi samo za siebie.
do aranhja: Same kierunki to nie wszystko choć zgadzam się że Ryanair imponuje ilością destynacji. Ale samolot musi mieć odpowiednie wyposażenie: drzwi ładunkowe, kontenery i system transportu wewnętrznego na rolkach, lotnisko na które lata musi mieć terminal cargo, transportery do przewozu kontenerów, podnośniki. Jednym słowem obsługa przewozów cargo wymaga inwestycji na które linia niskokosztowa się nie zdecyduje. O złożoności biznesu cargo mówi poniższy artykuł.
zobacz link
bo taki ryan mógłby mieć ciekawą ofertę cargo przy 15 kierunkach na przykład dla cypryjskich eksporterów. ale skoro twierdzisz że nie bawią się w takie przewozy to pewnie się nie opłaca
do arahja: na drugie pytanie odpowiem tak, przewozy cargo nie współgrają z ideologią LCC. Zabrać na pokład jak najwięcej pasażerów najlepiej tylko z bagażem podręcznym który pasażer sam wniesie do samolotu. Załadunek cargo? A kto by miał na to czas w ciągu 25 min. postoju na lotnisku.
w gronie największych przewoźników nie ma linii takich jak klm czy lufthansa co zrozumiałe. pytanie do zorientowanych czy te linie mają ofertą cargo z waw? czy można przesłać jakieś towary w warszawy do nowego jorku na przykład KLMem? drugie pytanie, czy ryan i wizz oferują transport cargo czy się w to nie bawią? bo wydaje się że wysłanie czegoś na cypr czy maltę powinno być najtańsze właśnie przez tanich przewoźników
krzysiekl
2014-01-28 13:23
jak widać Emirates nieźle wozi Cargo.
Pewnie też stąd czasem podmiany na B777. Zakładam, że podane miejsca docelowe to tylko przesiadki, bo na pewno wszystko co wozi Emirates nie leci tylko do Dubaju.
gosc_a21b9
2014-01-28 12:38
A w POZ ruch pasażerski tak spadł, że nawet nie mają odwagi opublikować....
Zwlasza na forum pasazer, a nie przewoznik towarowy ludzie moga nie mieć głebokiej wiedzy o cargo
@macieksylwia: od tego jest forum, aby ci co nie wiedza mogli zadawac pytania, a znawcy mogli podzielic sie swoja wiedza.
usuniety
2014-01-28 11:21
Ludzie nie mając najmniejszego pojecia zadajecie pytania ile to jest 1 1 lub dlaczego trawa jest zielona. mod team nic nie robi tylko powstaje jeden wielki śmietnik, jeden z drugim zamaist zadawać banalne pytania to najpierw by sprawdził co robi DHL, UPS i itd.
do b737800max: U nas najwięcej towarów wożone jest w rejsach regularnych zwłaszcza transatlantyckich (B787) LOTu w kontenerach lotniczych na pokładzie cargo. Zwróć uwagę na całkiem dobry wynik Emirates. Z 7 dni w tygodniu A330 uzyskali czwarte miejsce też na regularnych rejsach z pasażerami.
usuniety
2014-01-28 10:41
Jakim cudem LOT przewiózł tyle CARGO, skoro nawet nie mają we flocie samolotów typu Freighter albo Combi (coś jak B747-400 w KLM)?
gosc_02761
2014-01-28 09:12
UPS lata na trasie CGN-WAW-Chiny, natomiast DHL w Lipsku ma swój europejski Hub.
Jak to jest: UPS lata do Kolonii, a DHL do Lipska czy odwrotnie? Wzrost cieszy i może kiedyś doczekamy się na stałe większej maszyny niz MD UPS.
gosc_cda33
2014-01-28 08:51
Dywersyfikacja źródeł przychód to elementarna zasada efektywnego zarządzania. Lotniska typy LCJ, LUZ, BZG, WMI również powinny iść w podobnym kierunku. W szczególności to pierwsze, gdyż ma świetne połączenie z Warszawą.