gosc_892a7
2014-01-23 01:07
Pendolino - łączny czas na tej trasie krótszy niż samolotem. Dodatkowo 3 rodzaje pociągów: ekspresowy, pospieszny i przyspieszony. Dobre ceny - dlatego nie ma szans na lotnicze, rentowne połączenie.
gosc_320a6
2014-01-20 22:36
krzysiekl: oprócz odległości, patrz jeszcze na liczby pasażerów. Tak sie akurat bowiem składa, ze polskie społeczeństwo nie jest aż tak mobilne, ani tak dobrze sytuowane, aby zapełnić samoloty krajowe w wystarczającym stopniu. Pomijam juz kto lata Lotem, ale nawet gdy latało OLT duża czesc pasażerów stanowili klienci biznesowi, a mimo to loty bez Warszawy nie były wtedy nadmiernie uczęszczane. GDN-KRK i GDN-WRO maja jeszcze racje bytu, ale czy cos jeszcze? Te opowieści o szturmie Czechów nad Bałtyk to miedzy bajki mozna włożyć. Prędzej juz, gdyby pojawiły sie połączenia z Chorwacja...
krzysiekl
2014-01-20 21:32
a we Włoszech nadal mają krajówki tylko dłuższe trasy np. Bergamo - Bari. u nas tez bardziej widzę Kraków - Gdańsk niż Warszawa - Gdańsk...
krzysiekl
2014-01-20 21:31
Warszawa - Gdańsk będzie 3h10min a i tak zobaczymy co z tego wyjdzie i za jaką cenę....Kraków - Gdańsk 5h50min
gosc_12bb4
2014-01-20 21:24
@mirekk
Nie pierwszy i nie ostatni raz Ryanair przegrał z konkurencją. Najlepszym przykładem tego, że FR nie hegemonem przestworzy jest to co się działo po upadku Maleva w Budapeszcie. Po chwili FR zbazował w BUD 5 maszyn i otworzył ponad 30 tras ale tylko na jeden sezon gdyż konkurencja z W6 okazała się cięższa niż przypuszczali. Od wiosny prawdopodobnie będą już tylko 2 maszyny. FR nie zależy na koszeniu konkurencji za wszelką cenę tylko wchodzeniu na rynki gdzie są perspektywy osiągania wymiernych zysków finansowych.
gosc_dc1aa
2014-01-20 20:29
Spokojnie, u nas nawet krajówki nie ruszyły, połączenia ekspresowego -drogowego między Gdańskiem a Warszawą nie ma i może będzie za 5 lat-jedynie jak się pojedzie A1 i w Strykowie odbije A2, Wrocław trochę lepiej- za rok, póltora będzie S8 i jadąc dalej A1, A2 dojedzie się w 3h. Za to kolejowe wola o pomstę do nieba i nieprędko się poprawi a trasa z Gdanska jest rozgrzebana i niedawno ogłaszano, że wbrew zapowiedziom, że na koniec 2014 pojedzie pociąg 2,5h to nie ma szans.
Pierwszy raz chyba Ryanair przegrał z innymi! Zazwyczaj jest 'X nie wytrzymał konkurencji z Ryanairem..'
gosc_2212f
2014-01-20 16:10
Trochę tak, jak w Polsce: Zapowiadali loty krajowe z gigantyczną pompą, a okazało się, że to poroniony pomysł. Chociaż u nas nie ma takiej alternatywy, że można w krótkim czasie pokonać tę odległość pociągiem.
no tak: loty z Mediolanu (zwłaszcza że z Malpensy i Linate) ma Alitalia i EasyJet. Poza tym jestautostrada, ponad 20 szybkich pociągów dziennie plus kilka zwykłych. A przejazd z Bergamo do Mediolanu trwa zbyt długo by to miało sens na krajówkach
krzysiekl
2014-01-20 14:31
dziwię się, że w ogóle istnieje trasa, zwłaszcza, że teraz konkurencja na samych torach też jest a bilety da się kupić taniej niż u nas na PKP IC...