Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_bd9e9
2014-01-20 21:24
jak katowice zapłaca Eurolotowi to poleci do gdanska a nawet do paryza jak by sie opłaciły takie trasy dawno by latał wizz
gosc_4ab27
2014-01-20 19:29
Dlaczego LOT lub Eurolot nie latają z Katowic do Gdańska? Nie rozumiem tego, gdyż aglomeracja śląska jest duża pod względem mieszkańców a i Czesi oraz Słowacy chętnie polecieliby nad polskie morze. Alternatywą mogłoby być połączenie Ostrava-Gdańsk. Na wypoczynek nad polskie morze atrakcyjne byłoby też Ostrava-Szczecin, Katowice-Szczecin zarówno dla Ślązaków jak i Czechów/Słowaków.
@piterius: GVA nie jest hubem, prawie wylacznie ruch p2p (4% przesiadek) i to o wysokich marzach, nawet w przypadku lowcostow takich jak EZY. Poza wspominanymi ponizej pasazerokilometrami, nie widze logicznego wytlumaczenia dla takiej decyzji. Niemniej jednak, strategie w przedsiebiorstwach sa niejednokrotnie wdrazane woluntarystycznie, tym bardziej w przypadku managerow takich jak pan Mikosz.
piterius
2014-01-16 10:58
Trudno to zrozumiec - najpierw wykasowali się walkowerem z WAW-ZRH, teraz z GVA. Nie wolno im otwierac nowych, ok, ale kasować? Bo co? Żebynie wspierać innych hubów??? Z miernego "Chopina" nie zrobią takowego, a LX tylko zaciera ręce (3xdziennie ZRH) - z wielką przyjemnością dowiezie sobie pax'ów sam. Zwiększanie oferowania do Tallina, Rygi.... brawo! Już teraz sprzedają się za bezcen na tych kierunkach. I niech sobie latają do Tbilisi.... Erywania... tak, tak - good luck. Pomijam już, że powinni skupić się na long haul i latać tam every day - to miałoby sens.
@luciusvorenus: akurat GVA nie byla w konkurencji z LX, ruch sluzbowy, sporo connecting passengers po Europie Wschodniej, spore marze sadzac po cenach biletow. Juz predzej wierzylbym w te pasazerokilometry.
luciusvorenus
2014-01-15 09:12
Przeciez widac jak na dloni, ze potrzebuja damolotow na zwiekszone czestotliwosci w Europie Srodkowej. Taka strategie wybrali. Latwiej im konkurowac z CSA czy AirBaltic niz ze Swissem czy LC
gosc_2acce
2014-01-14 22:43
Oby tak dalej....moze jeszcze cos doloza....oby wzmocnili chartery zima!!
gosc_14079
2014-01-14 20:46
@gosc_a5212 Spoko loko. Lot jeszcze Ciebie przeżyje.
gosc_a5212
2014-01-14 20:35
Ludzie o czym Wy tu piszecie LOT sam nie wie czy jeszcze bedzie istnial do lata a juz na zime planuja ciecia i zmiany ! Paranoja
gosc_8c06c
2014-01-14 17:41
ale czestotliwosci do PEK nie można zwiekszyc ze względu na to co napisałem wcześniej (KE i jej reguła wspolczynnika) problemem jest jeszcze Rosja i jej ograniczenia syberyjskie
gosc_a147e
2014-01-14 17:39
dlaczego wszyscy mowia o easyjet i swiss na trasie geneva-warszawa jak na tej trasie nikt z nich nie wszedl i nie wejdzie nie rozumiem
@rafox: to by wskazywalo na duze trudnosci z wypelnieniem tych lotow, istotnie czestotliwosc 3x w tygodniu jest niewystarczajaca dla pasazerow, w szczegolnosci businessowych.
@sauvi O tym, że mają zakaz otwierania nowych kierunków od KE to wiem ale częstotliwości na obecnych mogą zwiększać. PEK 3x w tygodniu nie jest komfortowym wyborem dla wszystkich kategorii paxów zwłaszcza to, że konkurencja jest duża i lata co najmniej raz dziennie.
@gosc_4bafd: dzieki za wyjasnienie o pasazerokilometrach, czy to wynika z regul UE, czy to znow interpretacja LO, taka jak w temacie regionow ? I jeszcze takie spostrzezenie: jezeli na GVA-WAW zdecyduje sie wejsc LX (ostatnio rozbudowujacy siatke z GVA) badz EZY (majacy w GVA duza baze), to z wysokim yield na tej trasie LO pozegna sie nie tylko na ten jeden sezon.
gosc_4bafd
2014-01-14 16:48
w porównaniu z poprzednia siatka LO musi ograniczyć operacje, przeliczane na pasazerokilometry stad tnie długie ATH i BCN, przy GVA jest bardzo wyraźne zaznaczenie ze tylko na ten jeden sezon zimowy - trasa jak powszechnie wiadomo z wysokiem yield, takie LO tez musi ciąc. Ograniczenia końca się w pazdz 2015 stad pewnie info ze zawieszenie tylko na ten jeden sezon
@rafox: do jesieni 2015 LO nie moze otwierac nowych kierunkow, zatem nie ma nowosci rowniez dlugodystansowych. Ale trudno zrozumiec, dlaczego w tej sytuacji nadal zwija siatke europejska.
Genewa kierunek typowo biznesowy dziwne, że go usuwają i rozczarowują dalekodystansowe widać, że Lot nadal nie ma pomysłu na 787 i oczywiście wychodzi brak strategii.