Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
A wiecie, że McDonnell Douglas planował skonstruowanie MD-12, który przypominać miał dzisiejszego A380? :o) Mam jego fotke, ale niestety w wersji hard copy w książce. Jak na razie nie mogę znależć w sieci, ale pewien jestem, że gdzies się odnajdzie. W każdym razie warto zobaczyć!
O historii McDonnell Douglas DC-10 & Boeing MD-10 oraz McDonnell Douglas MD-11 przeczytacie na:
http://www.airliners.net/info/stats.main?id=279 oraz
zobacz link . Także tam pełno fotek z zewnątrz, wewnątrz oraz danych technicznych! Bossssska strona!!!!
Też autopoprawka, oczywiście DC10 a nie 9 (te Northwestu). A Finnair to był nawet pierwszym odbiorca MD11. też będzieje wymianiał :-(, ale to normalne, bo na dalekich trasach nie lata się często ponad 20-letnimi samolotami. Czy MD11 byłoby złym projektem, gdy Boeing dostawał zamówienia po ogłoszneiu końca produkcji ?
W takim razie pomylily mi sie linie, byl to Northwest operowany przez KLM.
tos: Northwest ma DC9 a nie MD 11. Ten samolot zdaje się pierwotnie był projektowany na cargo i więcej lata na nich cargo niż pasażerskich. Są teraz stare, bo MD został przejęty przez Boeinga w 1997 a Fuzja McDonella i Douglasa miała miejsce chyba z 10 lat wcześniej. Więc MD11 są pewnie o ok. 10 lat średnio nowsze niż DC9. Ale wrażenia moich znajomych z MD 11 Finnairu, szczególnie startu są bardzo dobre.
Nigdy nie lecialem MD11, ale znajomi lecieli (Northwest Airlines) i to sa stare, rozklekotane pudla, ktorych wszystkie linie chca sie pozbyc. Sylwetke maja rzeczywiscie osobliwa, ale dzieki niej sa malo stabilne i przez to sa niezbyt bezpieczne (wiecej o tym tutaj:
zobacz link ; "najciekawsze" sa te wypadki, gdy samolot konczyl ladowanie do gory "brzuchem"). Skonstruowano mniej niz 190 egzemplarzy tego samolotu. Byl to zupelnie nieudany projekt.
Sprawdziłem, Finnair wygrał na travelchannel.de.
stenus: ostatnio wygrali jakieś badania czy plebiscyt na najlepszą linię w Europie, robiony przez Niemców. Na 2 miesjcu był Air Berlin, a w 10 Lufa i kilku innych przewoźników niemieckich. MD11 to dla mnie - jeśli chodzi o sylwetkę i sposób startu jedny model w swoim rodzaju, oprócz DC9, oczywiście ;-). Szkoda, że to se ne vrati.
aguirre: No właśnie wiele dobrego o tej linii słyszałem, także od znajomych. Zatem ciekawy jestem jak to będzie. A E170 i MD11 to moje ulubione samoloty, więc tym bardziej mam ochotę. Co do żółtej koszulki "lidera", to wcale się nie cieszę, bo teraz jestem mało widoczny... :o((((
Stenus: po pierwesze gratulacje z powodu utraty żółtej koszulki lidera. :-)
Finnairem jeszcze nei leciałrm, ale znajomi niedawno wrócili z Chin i bardzo sobie chwalili, szczególnie MD 11. Niestety, nie potrafili mi nawet opisać samolotu, kórym lecieli do Helsinek, ale wnioskuję, że było to E170
.
szkoda,ze nie zdecydowali sie jeszcze na Gdansk,bo wiem ze rozmowy byly takie przeprowadzane,moze za rok,trzymam kciuki
OOOO, to może w końcu przelecę się Finnairem, bo jeszcze nigdy okazji nie miałem. Jakiś miły rejsik do Singapuru przez Helsinki na pokładach E70 i MD11. Byłoby uroczo. Czy szanowni koledzy i koleżanki mają jakieś dobre (lub złe) odczucia o tej linii?