Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Na pewno wygodniej dojechać autem z Poznania do Schonefeld niż do Tegel, oszczędność myślę że spokojnie z 30 minut. Więc na pewno to jeszcze pogorszy sytuację Poznania. Z mojej firmy w służbowe ludzie już teraz latają z Tegel, jak będzie bliżej to już na pewno chęć wyboru Poznania będzie jeszcze mniejsza (kwestia czasu i cen - bilet 100 EUR z Berlina dojazd zamiast 400-500 EUR z Poznania z przesiadką - czasowo być może tylko trochę krócej).
gosc_52f85
2013-10-13 22:30
Na BER bedzie mozna dojechac S-Bahn, Regio, a pozniec IC/EC czy tez ICE. Ale najpierw niech otworza samo lotnisko. Choc podobno ma to nastapic szybciej niz przewidywano.
gosc_dd63e
2013-10-13 19:32
Chodzi o dojazd z PL ,do schonefeld czy nowego wjeżdżamy z dołu ringu a na tegel dłużej zajmuje , nie mówiąc juz o remontach na wschodnim ringu
gosc_e03bb
2013-10-13 17:16
Dojazd na BER lepszy niż na TXL? Ha ha. W czym lepszy? W tym, ze na TXL dojedziesz z centrum Berlina w 15 minut, a do BER bedzie trzeba jechać co najmniej pól godziny, albo i dłużej? A moze w tym, ze teraz taksówka na Tegel kosztuje w granicach 15-20
gosc_8d177
2013-10-13 16:27
gosc_c854b: LH raczej nie wstrzymuje sie teraz bo dodala sporo lotow miedzynarodowych z Berlina na krotko przed spodziewanym otwarciem BER. Wczesniej miala stamtad tylko pojedyncze loty miedzyrodowe. Zauwaz, ze wszystkie loty z BER bedzie realizowal lub juz to robi w imieniu LH Germanwings (zalogi stacjonujace w BER maja nizsze zarobki niz te z FRA czy MUC). Wedlug LH, nie ma tam biznesu na prawdziwy biznes - LH juz kilka razy probowala stamtad latac na dalszych trasach (np. do Waszyngtonu), ale oblozenie wysokoplatnych rezerwacji bylo zbyt slabe. Air Berlin moze miec duze plany, ale oprocz planow trzeba tez zarabiac kase, a z tym u nich jest gorzej. Szkoda, bo przydalby sie porzadny konkurent dla Star Alliance.
gosc_c854b
2013-10-13 14:40
Zawsze sie zastanawialem jak niby tak bogate miasto jak Poznan ma tak slabe lotnisko. Sam Berlin tu na pewno nie jest przyczyna. Lawice ledwo zipie. A co do aktywnosci LH w Berlinie to oni na razie wstrzymuja sie ze wszystkim do otwarcia BER. Na pewno nie oddadza wszystkiego OneWorld. A ci maja duze plany.
gosc_72b17
2013-10-13 13:45
Tylko zaorać ;-)
gosc_aec4b
2013-10-13 13:14
A jeszcze do tego co napisał @gosc_6c546 dodam, że Polacy w większości latają tanimi liniami a ani Wizzair ani Ryanair nie zawitają do BER- wspomniany Ryanair wręcz ogranicza siatkę z Schonefeld i zostawił 6 tras z tego 4 z nich są zarówno z POZ jak i WRO, więc po co się pchać do Berlina jak ma się to na miejscu? Tak jak było pisane, otwarcie BER za dużo nie zmieni. Easyjet lata z Niemiec, jest nieobecny (poza KRK) w Polsce, więc jak ktoś chce korzystać z ich usług to robi to już dzisiaj.Lufthansa nie chce otwierać hubu w stolicy Niemiec- rozwijają siatkę do FRA/MUC co widać po nowych lotach/większych maszynach z portów regionalnych i to od tego sezonu zimowego.
gosc_6c546
2013-10-13 12:30
gosc_de7de: lekko sie mylisz, bo w Berlinie sa juz dwa lotniska, z ktorych przeciez lataja samoloty, w nieokreslonej przyszlosci zostanie otwarte nowe lotnisko (opoznienie otwarcia to juz temat zartow w Europie) a zamkniete zostanie Tegel. Z Berlina mozna latac juz teraz, po otwarciu nowego lotniska LH nie przewiduje tam duzego zwiekszenia ruchu (LH zwiekszyla tam oferowanie przed samym planowanym otwarciem, ale potem otwarcie diabli wzieli), rejsy poza tymi do MUC i FRA beda obslugiwane przez Germanwings jako low cost, bo biznes jest tam za slaby, LH nie wprowadzi tez lotow miedzykontynentalnych z BER (kilka razy probowali w przeszlosci, ale to nigdy nie wyszlo). Oczywiscie, BER to hub Air Berlin, ale oni maja problemy finansowe. Czyli otwarcie tego lotniska niczego tak naprawde nie zmieni poza nieco lepszym dojazdem autostrada niz na Tegel.
gosc_18bf7
2013-10-13 11:09
Kraków 8 % wzrostu, Gdańsk 4 % wzrost, Wrocław 2 % wzrostu, Warszawa 25 % wzrostu, Katowice 2 % wzrostu co się dzieje z Poznaniem. W dużych portach wzrost a POZ spadek.
gosc_de7de
2013-10-13 09:39
Ale o co Wam chodzi??? To było do przewidzenia. Kiedy otworzą berlin Willi Brand to dopiero polecą spadki nie tylko w POZ ale i WRC bo wiadomo, że tam tylko te miasta a wogół wielka bieda i nic więcej więc kto ma latać tymi SAS LH itp??? Ludzi nie stać na jazdę pociagami IC a co dopiera samolotem do WAW czy KTW! Teraz tylko spadki i spadki oraz koszty urzymania więc w najblizszych latach wielka klapa i ruina!To nie wina zarządu ale sytuacji gospodarczej i rynku wokół tych lotnisk, który jest kiepski - bardzo kiepski!
gosc_78823
2013-10-12 22:13
Za silni i zbyt aroganccy- myśleli, że będzie tylko rozwój np. dopiero teraz zastanawiają się nad obniżeniem opłat. Przecież to nie była niespodzianka a fakt znany od lat, że budują A2 do granicy z Niemcami co poprawi dojazd do berlińskich lotnisk? Podobnie z A2 do Warszawy i tutaj samolot też stracił na rzecz samochodów/autobusów. Jak otwarto oba odcinki to wyszły na jaw braki i teraz to się mści. Do tego brak większych inwestycji w mieście a we wRO masa BPO czy jak ostatnio Amazon(2 centra we WRO 1 w POZ). Przez lata POZ rywalizowało z WRO(miasta podobnej wielkości) a teraz dolnośląski port ma od 2012 sporo przewagę, w tym będzie rekordowo duża a w przyszłym nie spodziewam się, żeby trend się odwrócił. Miną długie miesiące zanim pojawią się efekty np. niższych opłat.
Przy okazji IEG pochwaliła się na stronie internetowej swoimi statystykami. Od początku roku 9812 pasażerów.
gosc_2e278
2013-10-12 20:41
Poznań zostanie rozrobiony przez inne lotniska w najbliższym czasie, trochę za szybko poczuli się silni.
gosc_89025
2013-10-12 19:01
Nagroda dla zarządu , odnieśli sukces bo spadek jednocyfrowy . Kiedy w końcu skończy sie ten efekt olt
gosc_4f838
2013-10-12 18:53
Ten zarząd jeszcze nie został wymieniony?????
gosc_467b7
2013-10-12 18:33
Pieniądze wyrzucone w błoto. Ciekawe jak szybko Poznań zostanie wyprzedzony.