Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_9fc74
2013-06-07 23:46
speedbird: ale EL AL to żaden przykład, bo oni lataja do takich małych lotnisk w całej europie podobnie jak Qatar, w BUD sa obecni jakos od poczatku lat 80 wczesniej niz w WAW mowa o EL AL oczywiscie.
speedbird
2013-06-07 23:46
Oczywiście w pierwszym zdaniu chciałem napisać, że to niby Emirates ma się wzorować na EL AL.
speedbird
2013-06-07 23:41
Kto powiedział, że EL AL ma się wzorować na Emirates? Co to za bzdury! Co ma piernik do wiatraka? Mój post był odpowiedzią na określenie stolicy Węgier mianem "drobnicy", a więc były to tylko przykłady! Nie przypuszczałem jednak, że wzbudzi to takie zainteresowanie wśród gimnazjalistów, dla których - jak widać - czytanie ze zrozumieniem to duży problem. I jeszcze te "wywody" na temat stosunków dyplomatycznych... Po prostu ręce opadają.
gosc_a98c7
2013-06-07 17:48
speedbird: już lepszego przykładu nie mogłeś trafić. Tak Emirates będzie sie wzorować na EL AL który uruchomi do BUD w okresie letnim rejsy na 747 i sami zaczną latać do BUD. Dobre. A jak się zapytasz w siedzibie firmy Emirates czy wiedzą co to są za linie EL AL to ci odpowiedzą, że takowe nie istnieją, no chyba, że przypadkiem zderzą się w powietrzu. Taką samą odpowiedź uzyskasz na pytanie, jaki mają stosunek do Izraela a w odpowiedzi nie ma takiego kraju:):):). Podobnie zresztą przedstawiciele EL AL wypowiedzą się o EK i ZEA.
gosc_e4c68
2013-06-07 16:47
speedbird: i co z tego, że ma latać EL AL 747 do BUD. Co to ma wspolnego z rozpoczęciem rejsów do BUD przez EK. Izrael z ZEA jak i z całym światem arabsko - islamskim nie utrzymuje kontaktów dymplomatycznych. Wg. ZEA taki kraj jak izrael nie istnieje. Tak więc trafiłes jak kulą w płot. Dla EK taka linia jak EL AL nie istnieje a dla EL ALu nie ma Emirates. :).
speedbird: to co piszesz wynika głównie z tego, że BUD to praktycznie jedyne lotnisko na Węgrzech. Jakby w Polsce było tylko WAW to też pewnie cargo by śmigało na większych maszynach. A co do możliwoście obsłużenia dużych samolotów to ja leciałem BA do LAX i na Heathrow wchodziliśmy...po schodkach;-) Po tym jak pod terminal podjechał autobus z napisem Los Angeles;-)
speedbird
2013-06-07 01:08
Do gosc_f1c6b:
Do tej "drobnicy" w sezonie letnim ma latać regularnie 747-400 EL AL-u (patrz link). Przy okazji - A320 i A321 Qataru latają do Budapesztu wypełnione na full, przy czym Qatar utrzymuje również z BUD regularne połączenia cargo na A300F oraz A330F. Mimo, że wątek ten nie dotyczy cargo, wspomnę tylko, że w Budapeszcie częstymi gośćmi są 747-400F Atlas Air oraz 747-8F Cargoluxu. I jeszcze jedno - lotnisko w Budapeszcie posiada odpowiednie stanowiska do obsługi szerokokadłubowców.
zobacz link
krzysiekl
2013-06-06 23:46
jeszcze ciekawsze plany mają. Latać do USA przez Azję. W ten sposób okrążyliby ziemię.
zobacz link
gosc_f1c6b
2013-06-06 22:06
lotnsko w Budapeszcie jest póki co za małe na wejście Emirates. EK nie obsługuje takiej drobnicy jak Budapeszt, Bukareszt, Sofia, Zagrzeb, Belgrad itd. Do BUD nie zapełnią szerokiego kadłuba. Taką drobnicę póki co obrabia Qatar swoimi A320. Także plotki o wejściu EK do BUD należy moim zdaniem uznać za przedwczesne. BUD to lotnisko maluch, tam nawet nie mają odpowiednich stanowisk przy rękawach do obsługi szerokokadłubowców.
gosc_8dd4d
2013-06-06 15:06
A380 vs B777...zgadza sie, że to linie lotnicze decyduja o komforcie pasażera a nie producent. Np B777 KLM w klasie Y jest wygodniejszy od klasy Y A380 AF i o wiele wygodniejszy niż B777 AA.
krzysiekl
2013-06-06 14:56
Lufthansa też mocno upakowała w klasie biznes swoich A380, natomiast w nowych B747-800 mają znacznie lepszą klasę biznes.
Wszystko zależy od linii.
gosc_de96f
2013-06-06 14:45
W Warszawie A380 może lądować i może być obsłużony bez problemu -- nie potrzeba do tego trzech rękawów. Na Heathrow często się pakuje pax'ów do B747 z jednego rękawa i nie jest to problem. Wszystko zależy, gdzie samolot stanie. Więc w Warszawie na pewno dałoby się obsłużyć A380 z dwóch rękawów, gdyby ktoś potrzebował.
A teksty w stylu "A330 jest wygodniejszy od B777" to... raczej piszą ludzie, którzy nie mają pojecia o samolotach. Wszystko zależy od linii lotniczej, jak sobie wyposaży wnętrze -- jedne linie w 777 wrzucają układ 2 4 2 w economy, inne 3 3 3. Tu niestety producent ma niewiele do powiedzenia oprócz podania wytycznych, a jak wiadomo linion lotniczym zależy by upakować jak najwięcej pax na jak najmniejszej powierzchni - wystarczy zobaczyć, jaki cyrk szykuje BA z klasą business w A380/B787 - masakra!
krzysiekl
2013-06-06 14:21
jeśli kogoś interesuje szczegółowa rozpiska floty EK to tu jest lista.
zobacz link
krzysiekl
2013-06-06 13:42
leciałem kiedyś ich A330, kiedy wtedy taki z Londynu latał, i rozrywka byłą uboższa niż to co znane jest w tych liniach ale i tak ok, był wybór filmów itp.
Nie wiem skąd w Polsce wzięły się pomysły by nazywać EK linią premium, na świecie tak na ogól nie ma. Dobra, solidna linia, tyle. Z resztą nie ma czegoś takiego jak linia premium. Są 5* np. Qatar ale tam nie oświadczy się nic szczególnie lepszego. Wiadomo, że klasa ekonomiczna to masówka, dzięki temu jest taniej niż w wyższych klasach. Jak ktoś chce linii premium niech kupuje bilety w wyższych klasach, albo znajdzie linie która sprzedaje klasę biznes za cenę ekonomicznej;) Linia premium to byłaby linia nie oferująca klasy ekonomicznej:P
Jak jest ewidentnie zepsuty fotel to zazwyczaj łatwo załatwić zmianę miejsca, a jeśli nie ma w ekonomicznej można czasem dostać w klasie biznes.
Są przypadki ludzi którzy dzięki potłuszczonemu jakimś sokiem fotelowi lecieli w wyższej klasie;)
gosc_66323
2013-06-06 11:15
Niestety A 330 obsługujący Warszawę to stary trup z fatalnym starym systemem rozrywki (bez opcji wyboru filmów czy muzyki). Ostatnio leciałem (31.05) i trafiłem np. na zepsuty fotel. Niestety Emirates to zwyczajna masówka, a nie żadna linia premium - przynajmniej w świniobusie, czyli economy.
krzysiekl
2013-06-06 11:14
co do A330 i B777 w Emirates to..kwestia gustu...a330 szersze fotele i tylko dwa pod oknem, w B777 ciasne i 3 fotele pod oknem ale więcej miejsca na nogi. W klasie biznes i pierwszej już nie ma co porównywać, B777 zdecydowanie wygrywa...
krzysiekl
2013-06-06 11:12
o Emirates do Budapesztu było ostatnio dyskutowane na różnych forach. Czy to faktycznie jest analizowane w Emirates to nie wiem, ale sugestia jest taka, że skoro nie dostali zgody na A380 do Wiednia, a mają tam niezłe obłożenia i sporo pax z okolicznych krajów to mogą uruchomić Budapeszt który jest w pobliżu.
Trochę ironii i jaka dyskusja się wywiązała;-)
wyglada na to ze jednak trzeba by wprowadzic koniecznosc logowania - poziom dyskusji bardzo sie obnizyl, od kiedy mozna byc anonimowym
gosc_a22a4
2013-06-06 08:07
Do b737800max
Jeśli chodzi o połączenie do Budapesztu napisałem "podobno". I nie pracuję dla Emirates.
A tu masz link do tych "plotek":
zobacz link