Etihad zainteresowany zakupem LOT-u?

Etihad zainteresowany zakupem LOT-u? Arabskie linie Etihad Airways zainteresowane są kupnem Polskich Linii Lotniczych LOT. Zaawansowane rozmowy toczą się już w Ministerstwie Skarbu Państwa (MSP) - podał portal Aviation Week.MSP konsekwentnie odmawia komentarza na temat możliwej sprzedaży LOT-u.  Do tej pory arabski przewoźnik nie był nigdy wymieniany w gronie potencjalnych chętnych do zakupu LOT-u. Z...
10/08/2013 22:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2013-08-22 19:17   
greg0303 - Profil greg0303
Wedlug nieoficjalnych (ale sprawdzonych) informacji, Etihad Airways wyrazily zainteresowanie kupnem udzialow we wloskiej Alitalii. Linie Air Berlin natomiast chca zredukowac swoj dlug i sprzedac, a nastepnie ponownie kupic, 11 ze swoich samolotow typu B737 oraz A320. Obecnie flota berlinskiego przewoznika sklada sie ze 147 maszyn, z ktorych 28 jest jego wlasnoscia (po ewentualnej sprzedazy bedzie to tylko 17).
hariko 2013-08-19 14:24   
hariko - Profil hariko
@sauvi, to tylko jedna strona medalu i jak obaj wielmy i nie tylko ale i zapewne tzw wiekszosc, nigdzie nie jest doskonale,poza tym, gdzies jednak mamy zakorzenione narzekanie...to chyba juz nasza cecha narodowa...jednak co do LOT-u, podtrzymuje swoje zdanie, bedzie baaardzo ciezko !!!
sauvi 2013-08-19 14:10   
sauvi - Profil sauvi
@hariko: pelna zgoda. Odwiedzajac kraj co pare miesiecy widac, jak szybko wszystko idzie do przodu, i az raza czeste krytyki i alarmistyczny ton mediow.
hariko 2013-08-19 14:00   
hariko - Profil hariko
@sauvi , jedno jest pewne,zeby nie forowac liczbami, dawniej latanie bylo luksusem, wyznacznikiem statusu oraz zabieganiem o pasazera z nieco grubszym portfelem, od wielu lat tak nie jest i utzymanie sie na tym, jakze specyficznym i trudnym rynku wymaga wielu staran , nie tylko finansowych...ale art wart przeczytania podobnie jak komentarze pod nim zawarte...
sauvi 2013-08-19 13:49   
sauvi - Profil sauvi
@hariko: minionych czasow i LO z tamtej epoki nie ma co zalowac. I nawet choc troche zal ze np. SR z jego perfekcyjnym serwisem w klasie ekonomicznej odeszlo w przeszlosc, to latanie stalo sie znacznie bardziej demokratyczne. Natomiast chcialbym podzielac optymizm autora, ze LO ma spore szanse, aby nie upaść i dotrwać do prywatyzacji. Oby tak bylo. Pytanie, czy da sie konkurowac na rynku oferujac serwis nie lepszy niz LCC a ceny znacznie wyzsze. Co do malkontenctwa i czarnowidztwa - pelna zgoda.
hariko 2013-08-19 13:32   
hariko - Profil hariko
polecam tekst na temat LOT-u a zwlaszcza koemntarze znajdujace sie pod nim....gratulacje dla czytajacych uwaznie!
zobacz link
zobacz link
gosc_4b9f1 2013-08-19 13:31   
gosc_4b9f1 - Profil gosc_4b9f1
@gm717 - ludzie latają LCC z KRK bo jest szybciej, wygodniej i taniej. Pobudka o 4 rano (od jesieni trzeba będzie wstawać o 3) tylko po to żeby pokiblować 2h w WAW przy przesiadce to nie jest najlepsze wyjście jeśli się leci w celach biznesowych (zakładając, że leci się pracować a nie spać na siedząco na zebraniu).
sauvi 2013-08-19 13:27   
sauvi - Profil sauvi
@gm717: Pytanie brzmialo "czy darmowy katering jest wyznacznikiem tego, że linia jest tradycyjna". Istotnie, co kogo obchodzi przewoznik nie obslugujacy lotniska z ktorego zazwyczaj latamy (choc byc moze w przyszlosci bedzie to robil), po co w ogole o takich drugorzednych kwestiach dyskutowac. Lepiej caly czas maglowac wyzszosc Swiat Bozego Narodzenia nad Wielkanoca, czyli z jednej strony LO, a z drugiej FR i W6. A swoja droga, polityke handlowa LO bardzo dobrze obrazuje stwierdzenie "Nie podoba się, latajcie Lowcostami".
gm717 2013-08-19 13:13   
gm717 - Profil gm717
sauvi - wiem na jaki temat była dyskusja, skoro piszesz o Easyjet, to do tego trzeba się jakoś odniesc. Latają tylko z Krakowa, więc co mnie obchodzi ich polityka cenowa/katering/CC. Ta seria połączeń z KRK to 7 kierunków, więc...
krzysiekl - już widzę jak większosc latających Polaków leci FR/W6 tylko dlatego, że CC jest miłe. Jest wiele opinii na temat miłego, profesjonalnego CC w Locie, jak i wiele negatywnych komentarzy na temat pracy CC w FR czy W6. Ale to nie jest główną kwestią, która decyduje o wyborze przewoźnika - skąd bierzesz takie pomysły ? O większej cenie biletu w zamian za lepsze CC w LCC - tego już nie ma sensu komentowac - większej głupoty dawno nie czytałem.
jsg 2013-08-19 12:43   
jsg - Profil jsg
Podobnie jak BA na wiekszosc lotow z LGW.
sauvi 2013-08-19 12:32   
sauvi - Profil sauvi
@krzysiekl: a swoja droga, KLM na short-haulu tez wprowadzil platnosc za bagaz, zeby lepiej konkurowac cenowo z LCC.
krzysiekl 2013-08-19 12:26   
krzysiekl - Profil krzysiekl
podoba mi się takie stwierdzenie na tema bagażu:
to nie tyle LOT ma darmowy bagaż, to FR i W6 pozwalają nie płacić za bagaż jeśli się go nie bierze ;)

(inna kwestia to sposób prezentacji cen...)
krzysiekl 2013-08-19 12:23   
krzysiekl - Profil krzysiekl
i pozostaje jeszcze kwestia zachowania CC, jak ktoś poczyta ostatnie komentarze na temat LOTu to pewnie kupi bilet FR albo W6 nawet jak będzie droższy ;)

oczywiście LCC to nie kwestia cateringu tylko zarządzania linią. a niskich kosztów utrzymania linii to LOT nie ma;)
sauvi 2013-08-19 12:21   
sauvi - Profil sauvi
@gm717: Dyskusja byla na temat tego, czym rozni sie LO od LCC, a nie na temat tego, kto jest obecny w Polsce. Zreszta EZY, o ile mi wiadomo, obsluguje cala serie polaczen z KRK.
Zgoda, CC w LCC oplaca sie sprzedac jak najwiecej. Dlatego w EZY CC jest wobec pasazerow usmiechniety i ma duzy wybor cateringu. W LO wyboru nie ma, czesto w ogole braknie, placic mozna wylacznie karta kredytowa, a wiekszosc CC jest smiertelnie powazna wzglednie naburmuszona. Co wiecej niejednokrotnie wiekszosc czasu lotu spedza na swoich siedzeniach, wyglada na to, ze chca odbebnic obowiazki i odpoczywac. To ja juz wole LCC taki jak EZY od obslugi LO.
krzysiekl 2013-08-19 12:18   
krzysiekl - Profil krzysiekl
@gm717
catering jest najbardziej zauważalny.
przesiadki nie mają znaczenia dla lecących bezpośrednio a takich jest wielu, darmowy bagaż jest niezauważalny jeśli się go wliczy w cenę i porównuje cenę końcową w obu liniach, główne lotniska to jest różnie czasem LCC tez lata na główne (Warszawa) a czasem odleglejsze od centrum lotnisko może być dla kogoś plusem - jeśli i tak nie jedzie do centrum miejscowosci od ktorej lotnisko wzielo nazwe.
gm717 2013-08-19 12:03   
gm717 - Profil gm717
sauvi: tylko Easyjet jest prawie nieobecny w Polsce. CC w LCC musi sprzedac jak najwięcej. Gdyby stewkom LOTu wprowadzic jakieś bonusy za jak największą sprzedaż, to też wyglądałoby to inaczej.
sauvi 2013-08-19 11:58   
sauvi - Profil sauvi
@gm717: istotnie w SAS czy Iberii catering na short-haul jest platny. Podobnie bylo przez jakis czas w Swiss, ale juz nie jest. Od low-costu LOT rozni sie tym, ze umozliwia przesiadki tj. ze lest linia hubowa. Natomiast na glowne lotniska lata rowniez Easyjet, a ceny cateringu i wybor ma calkiem rozsadne. Do tego CC w EZY jest usmiechniety i prowadzi serwis przez cale trwanie lotu na wysokosci przelotowej. O LO tego powiedziec na ogol nie mozna.
gm717 2013-08-19 11:40   
gm717 - Profil gm717
krzysiekl - czy darmowy katering jest wyznacznikiem tego, że linia jest tradycyjna ? Masz wiele bonusów w Locie, o których możesz pomarzyc w LCC. Darmowy bagaż, dogodne przesiadki, główne lotniska. Nie podoba się, latajcie Lowcostami, płac 200 zł. za transport do centrum miasta z lotniska oddalonego o 100 km od np. Paryża, wydaj kolejne 200 zł. za bagaż i kup przepyszną bułę i wodę, za jedyne 5 euro w FR. Tak więc LOT ma jeszcze kawał drogi, żeby stac się lowcostem. Nie wiem dlaczego porównujesz LOT i jego katering do Air Asia czy GOLa, które działają na zupełnie innym rynku. Ceny kateringu w naszej narodowej linii są BARDZO PRZYZWOITE. Kanapki za 10 zł. są dostępne w subway`u. Kawa za 8 zł. - drogo ? W FR woda kosztuje 3 Euro.
Z czasem wprowadzą płatnosc gotówką i debit card - to jest raczej nieuniknione. Z czasem zapewne będzie więcej kateringu - minęły dopiero dwa tygodnie płatnego serwisu.
hariko 2013-08-19 11:31   
hariko - Profil hariko
smok1 , witaj w domu:)
krzysiekl 2013-08-19 11:16   
krzysiekl - Profil krzysiekl
po ostatnich zmianach to podobno LOT na trasach powrotnych w ogóle nie ma cateringu (bo maja za małe zapasy).
Pewnie jest za tanio i ludzie na trasie 'tam' za dużo kupują:P (bo pewnie tak tok myslenia jest w LOT??)
Juz obecnie za cena kanapki w LOT mozna miec cieply jako taki posilek w Air Asia.
a taki GOL daje zawsze wode a na dluzszych trasach orzeszki i sok. To jest LCC. LOT bez cateringu spadl ponizej LCC, do tego nie mozna placic gotowka.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy