Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_7773a: boshe... napisane jest jasno i dobitnie "na którym chyba lata Q400", a nie zdanie orzekające: "na którym lata Q400". Wiem, że w turboprop z paliwem może być różnie, a jak jest w PL pewności nie mam (miałem) stąd słowo CHYBA :D Czym mam pisać do czego używa się w zdaniu tego słowa? Polecam czytanie ze zrozumieniem :)) W każdym razie do Ciebie/ pana goscia nie pisałem, bo nie znam ;P // 4tech, hops: dzięki, że rzeczowe informacje dane i informacje ciekawe tak dla mnie i dla wielu innych osób interesujących się lotnictwem na forum.
hoopsie, tak masz rację przeoczyłem B100 i Q400;)
ależ 4tech oczywiście, że trzeba poprawić ktgracz-a tym bardziej kiedy atakuje innych niewiedzą. Q400 jak większość turbopropów lata na nafcie lotniczej w Polsce JET A1 lub JP5/6=F44. gęstość tak jak piszesz zmienia się względem temperatury, ceny aktualne w linku, ale dla ogółu. każdy przewoźnik negocjuje cenę ostateczną, na którą składa się cena z notować plus dyferencjał (negocjowalny między innymi od zapotrzebowania). jeśli przewoźnik wykonuje poniżej 60% operacji poza granice płaci VAT, natomiast nie płaci akcyzy, będąc zwolniony na podstawie przepisów akcyzowych.
gosc_a7f10
2012-07-27 08:55
czy ktoś coś wie o lotach międzynarodowych. Jakie samoloty je obsługują? Trudno się czegoś dowiedzieć
gosc_7773a
2012-07-27 08:40
Ktgracz-u jak sie na czyms nie znasz to sie nie wypowiadaj. Q400, ATR jak i wszystkie turbopropy lataja na nafcie czyli w przypadku Polski na JET A1.
ktgraczu, nie musze cie poprawiać:P moge dodac tylko że ciężar właściwy Jet-A1 " ma widełki" 0,795-0,840 w temp. 15 st.C.oraz to że czym mniejszy ciężar właściwy to większa wartośc wyrażona w litrach :P
gosc_d1abc: swoje "farmazony" zostaw na forum onet.pl --> dyskusja o zużyciu paliwa (ważne przy kosztach operacyjnych) dot. OLT, jeżeli tak nieudolnie tłumaczą, to co planowali od początku ]:-> // Co do liczb dodam od siebie: trzeba jasno pisać czy komuś chodzi o 2500kg czy 2500 litrów, bo to pewna różnica i zaraz są niepotrzebne nieporozumienia. Osobiście znam przelicznik 1ltr = 0.81kg, ale jak jest 0.82 to nie będę się kłócił o 1dną-setną :D // Cena JET-A 3.45 - 3.5zł za litr (AVGAS - na którym chyba lata Q400 = 6.2-6.8zł per litr) paliwa w Polsce, ale to chyba tylko dla tras międzynarodowych, bo po kraju (LOT jeszcze się łapie na VAT 0%, ale ELO i OLT chyba nie bardzo -> więcej latają po kraju) trzeba dodać do ceny podatek VAT i akcyzę? (paragrafy na dole linku). 4tech: jak coś pomyliłem popraw mnie :)
zobacz link
gosc_e49d7
2012-07-26 15:49
A co to BZG jest odciete od swiata? przyjedz samochodem jesli masz tylko 120 km
4tech więc wyrwałem te 6 t z kontekstu od kogoś innego moja wielka mea culpa ;)
4-5 t i niech będzie moja strata :P
prikaz czy nie, mówimy o papierze i normach, a nie praktyce i jak to wychodzi w skali roku. btw w skali roku to jeden w silników jest bardziej zajeżdżony w takim razie :P
gosc_22b78
2012-07-26 13:56
1- czytajcie wsz komenty bo niektóre się nakładają
2-powrót z lizingów dotyczy tylko ATRów
3-może naprawdę muszą szybko wycofać ATRy i skasowac kilka tras bo nie mają na nich na czym latać i jak przyjdą nastepne airbusy wznowią loty
tylko czemu robia to w środku sezony kiedy ruch jest spory
hopsie:) ależ ja na pisałem 5 ton ;) a nie 6 ton:p ale dobra upierać się że to jest 5000 kg ( i to zaniżone) upierać się nie będe... Niech będzie 4500 kg ( i tak zaniżone);). Nie wiem jak jest teraz ale kiedyś w ELO i nie tylko, był " prikaz" wyłączania silnika ( jednego) po wylądowaniu, w trakcie kołowania. Ilość paliwa na taxi jest stała i tu zgoda ale obliczana dla dwóch silników, po wyłączeniu jednego mamy oszczędność, pojedyńczy lot mało, ale ilość properów razy ilość cykli w skali roku, to już " kilka ładnych litrów" ;)
gosc_bbc3f
2012-07-26 13:41
odpowiem zagadką: co będzie pierwsze? odlot OLT czy przylot "nowych" Airbusów?
gosc_c6f33
2012-07-26 13:35
Nie otrzyma nowych samolotów. Leasingodawca zarządzał zwrotu samolotów, a wszystkie wynajmowane samoloty wracają już do rodzimych linii i krajów. Historyczny dzień.
gosc_349f0
2012-07-26 13:24
Czy jest możliwość że OLT wróci do starej siatki połączeń krajowych, kiedy otrzyma nowe airbusy ???
gosc_31194
2012-07-26 13:23
Żenada POZ miał dobre obłożenie a skasowali wsz połączenia, a poz tym gdzie jest sens w otworzeniu wielu tras europejskich z Bydgoszczy gdy nie można sie tam dostać z innych miast ,podobnie z Rzeszowem
"To prawda, ze nie płacimy, ale nie można generalizować, ze wszystkim. Przynajmniej części płacimy
zobacz link
4tech masz rację co do krajówki i chociażby poziomu lotu, jednak 6 t to nadal za dużo.
flybe dzięki wielkie, ale... no właśnie z cały szacunkiem "wykład" zostaw na boku dla publiki.
btw turbopropy nie wyłączają silników, żeby było taniej, po raz nie robią tego zawsze (a sporadycznie), po dwa robią tak bo mogą i oszczędzają czas, po trzy ilość paliwa na kołowanie zwykle jest stała z góry zakładana.
krzysiekl
2012-07-26 11:57
Tego w sumie chyba nie wiadomo. W UM dopiero się zastanawiają. Przewoźnik (obecnie Przewozy Regionalne - podobno jeszcze nic na ten temat nie wie) Sądzę, że gdyby pokusić się o wspólną ofertę kolejowo-lotniczą to rozsądne byłoby uruchamianie pociągów rozpoczynających bieg na lotnisku.
(wtedy w rozkładzie byłby oznaczony jako 'oczekuje na samolot').
90 minut do Kołobrzegu to nie jest rewelacyjny czas, ale liczyć nalezy że cena za przejazd będzie wynikac ze standardowej taryfy a nie specjalnej jak w Krakowie...Obecnie Goleniów - Kołobrzeg to 18,50zł. Po odpowiednim remoncie byłoby do zrobienia lotnisko - Koszalin w 2h czyli imho jeszcze akceptowalne.
@krzysiekl: to super, tamta linia kolejowa przebiega blisko lotniska, więc nie jest to duży koszt. Rozumiem z tego, że wszystkie pociągi bezpośrednie jadące w relacji Szczecin - Kołobrzeg będą jechać przez przystanek Lotnisko? Na dziś jest to chyba 9 połączeń, czyli coś można trafić.
gosc_8c23e
2012-07-26 11:07
4tech podpowiedź IŁ76 hindus (Indian Air Forces) z BZG do WAW :P a powrót Jaczkiem