Raport: Polsko-węgierskie roszady LOT-u

Raport: Polsko-węgierskie roszady LOT-u Od 3 maja tego roku ruszą bezpośrednie połączenia lotnicze z Budapesztu do Nowego Jorku, dwa dni później uruchomione zostanie połączenie z Budapesztu do Chicago. Obie trasy z Węgier obsłuży polski przewoźnik narodowy PLL LOT. 

Według LOT-u z Warszawy do Stanów każdego dnia lata średnio 656 pasażerów, mając do dyspozycji 27 bezpośrednich połączeń...
01/02/2018 15:49   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
eFJot 2018-02-09 15:17   
eFJot - Profil eFJot
Jak ja kocham takie pseudoargumenty jak:
"Ludzie wykształceni i rozsądni są tym przerażeni"
"Przyklaskuje temu tylko ciemny roszczeniowy motłoch"
"wiekszosc pis to banda debili".
To są takie sprytne chwyty erystyczne, które stosują Ci, którym brak merytorycznych argumentów do dyskusji, więc w ten sposób rozpaczliwie próbują wywierać stosowne wrażenie na bardziej podatnych czytelnikach.
To działało przez wiele lat, gdy monopol na przekaz był większy i różne pseudoautorytety mogły ludziom wciskać taki kit, że "ci to są jedyni oświeceni, a tamci to totalny ciemnogród".
Jak widać wielu nie zauważyło, że to się jakiś czas temu skończyło i już nie działa :-)
mluben 2018-02-08 12:12   
mluben - Profil mluben
eFJot pomijajac ze wiekszosc pis to banda debili, pomysl cpl w obecnej formie to absurd za kilkadziesiat miliardow zl. No kurde dziwie sie ze jeszcze nie podepna pod cpl nowy kosmodrom. A co. Kto nam, polakom zakaze. A moze jeszcze kanal z gdanska przekopmy zeby eskimosy mialy skad latac do chicago. To ze jakis ciec z pisu wymyslil mega lotnisko posrodku niczego to nie znaczy ze ludzie beda z niego latac. Skala bezmyslnosci, rozrzutnosci tego rzadu jest porazajaca. Zaorajmy lotnisko w ktore wpompowano kupe kasy i postawmy sobie nowe 5 razy wieksze. No tak bo u nas zlotowki rosna na drzewach. Placimy oczywiscie my, podatnicy.
pablakiss 2018-02-08 09:36   
pablakiss - Profil pablakiss
@eFJot-możesz się pocałować z panem Czarneckim .Ten sam poziom :)
eFJot 2018-02-08 09:08   
eFJot - Profil eFJot
voyager1: tak, tak, oczywiście. "Wy" to młodzi, wykształceni i z wielkich ośrodków, postępowi i nowocześni, a "PiSowcy" to chamy, prostaki, wieś i ledwo skończona podstawówka, mohery i ciemnogród.
Jak Cię czytam, to aż się chce zakrzyknąć: "Unia Wolności" wiecznie żywa!
Błagam - pisz więcej, jeszcze więcej. Twoja pycha i pogarda, to balsam na moje serce. Bo dowodzi, że nadal nie rozumiecie, dlaczego przegraliście. I dlatego będziecie dalej przegrywać.
Jedziesz, stary, jedziesz!
mluben 2018-02-08 07:58   
mluben - Profil mluben
Voyager1 popieram. CPL kompletnie kosmiczny pomysl. Wystarczy popatrzec na zdjecia lotnicze i odrazu widac jak wiele jest jeszcze miejsca na okeciu. Co za problem zbuzyc stare hangary i niektore biorowce na pólnocy i wybudowac nowe na południu. Tam sie zmieszcza jeszcze 2 takie terminale jak obrcnie. A cpl? Chore ambicje a na miare najwiekszej huty w europie (katowice) za komuny. Tylko po to aby po kilku latach bylo nowe lotnisko imienia lecha kaczynskiego a moze juz jaroslawa? Bo watpie zeby dozyl do otwarcia.
aguirre 2018-02-06 00:06   
aguirre - Profil aguirre
voyager1, pablakiss ma racje. Ich zwolenników tym językiem nie pozyskasz, a ich przeciwników (czyli nas) stawiasz w niezręcznej sytuacji, bo przy takiej formie przekazu trudno bronić zasadnej treści. Generalnie BUD, jak i loty z regionów do USA czy czarterowanie Dreamlinerów biurom podróży zimą świadczy o przeinwestowaniu i braku strategii jeśli chodzi o loty długodystansowe. Są maszyny, a koncepcje co z nimi zrobić ciągle się zmieniają i wracamy do tego co było (bo pewnie było bardziej opłacalne). Nawiasem mówiąc kiedy ogłoszono loty LO z BUD i przebąkiwano o Bałkanach na stronie o lotnictwie w dawnej Jugosławii (90% postów po angielsku i nazwa też) Chorwaci aż marzyli, by LO latał też z ZAG. stawiając lotowskie Dreamlinery 100 razy wyżej od lotów do USA przez JU wyeksploatowanym A330 z BEG ;-). Ale to tylko fani lotnictwa na tym portalu, podobni do nas, więc nie wiadomo, jakie jest istotnie zapotrzebowanie rynku, plus tradycyjne animozje między zwaśnionymi nacjami.
voyager1 2018-02-05 21:46   
voyager1 - Profil voyager1
to ich język ale do nich trzeba mówić takim jezykiem jakiego sami używają.
pablakiss 2018-02-05 21:42   
pablakiss - Profil pablakiss
@voyager1 - Czytając Cię ,.,odnosze wrażenie że jesteś radykalnym Pis-lamistą .To nie jest ich język ? Podzielam Twoje zdanie,ale takie skamlenie nic nie da .Oni tego nie rozumieją ;)
voyager1 2018-02-05 21:25   
voyager1 - Profil voyager1
gość_ec29c: jedynymi którzy chcą klęski Polski jest obecny rząd uprawiając taką politykę. Poważnie wydaje sie tobie, że po ewentualnym wybudowaniu CPL będą jeszcze istniały jakiekolwiek połączenia TATL BUD - USA by LOT do tego czasu? Wizja kaczystów jest zupełnie oderwana od rzeczywistości. CPL w 2027? To jest zupełne science fiction. Poza tym jeżeli obecni stracą władzą CPL zostanie zamrożony na dziesiatki lat a w pierwszej kolejności będzie rozbudowywane Okęcie, na którym miejsca do rozbudowy jest że ho ho. To obecnie rządzący bredzą że Okęcia nie da się rozbudować żeby udowodnić swoją tezę o konieczności budowy CPL. CPL najwcześniej 2040-2045. Realnie patrząc. Wcześniej rozbudowa Okęcia. Ale to muszą robić racjonalnie myślący a nie ekipa szaleńców której się wydaje że cokolwiek zbuduje. Ci ludzie to nieudacznicy do kwadratu oni nic nie budują oni wszystko póki co niszczą.
gość_ec29c 2018-02-05 18:16   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_29954

"O ile mogę się zgodzić na dopłacanie do LOTu raz na 10 lat 300-400 mln to już wyrzucenie w błoto 50 mld na CPK jest chore. A zarządzają tym zupełni amatorzy. "
Bardzo celna uwaga! Cieszę się, że nie jestem jedyny.

"50 mld" na CPL to już nie są żarty i wypadałoby zrobić jakieś analizy:

CPL- Przeciw:

1) ponad 50% ruchu lotniczego w Polsce to LCC z ceną biletu poniżej 200 zł
2) Modlin będzie bliżej Wa-wy, niż CPL i będzie tańszy niż CPL
3) CPL, gdyby wyszedł i gdyby LOT nie zbankrutował, to pogłębi przepaść pomiędzy Warszawą, a Wielką Piątką (Poznań, Trójmiasto, Wrocław, Aglomeracja Śląska i Kraków). "Cały naród buduje swoją stolicę" po raz drugi, to już nie Gierkizm, tylko Stalinizm.
4) tanie linie są w stanie zrobić sieć przesiadek w oparciu o kilkadziesiąt tanich lotnisk w Europie

CPL- Za (bardzo słabe, podaję tylko dla zachowania uczciwości intelektualnej):

1) można zlikwidować nierentowne krajówki (ale je można zlikwidować bez CPL-u)
2) LOT może zaoferować więcej dogodnych przesiadek i przejąć również te najwyżej płatne (ale świat idzie w kierunku P2P, dodatkowo Boeing pracuje nad modelem 797, który taką tendencje jeszcze umocni)P2P zarówno do BUD i KRK to oczywistość, być może nawet RZE z 32 000 pax rocznie ma jakiś sens.

@voyager1

zmień język, bo Twoje merytoryczne spostrzeżenie sam obtaczasz niepotrzebnym anty-kaczystowskim błotem. Powstaje wrażenie, że chcesz klęski Polski i LOT-u, bo teraz rządzi Kaczor.
voyager1 2018-02-05 17:25   
voyager1 - Profil voyager1
gość_0a7ad: TXL to dalej niemcy i Lufa operuje ze swojego kraju z dowolnego lotniska co w tym dziwnego? A teraz szybko powymieniaj mi kiedy ostatnio Lufta operowała TATL z bud do jfk z prg do ord i z cdg do lax. Bo do są odpowiednie przykłady do tego co robi teraz LOT a nie TXL-KEF. Walnąłeś tym przykładem jak kulą w płot.
voyager1 2018-02-05 17:22   
voyager1 - Profil voyager1
eFJot: ból d***y jak to napisałeś to będą mieć tacy jak ty kiedy kaczy rezim w koncu upadnie, bo wszystkie te szalenstwa kaczora i jego ekipy będą odkręcane łącznie z tym co to teraz robi LOT czyli latanie TATL spoza swojego hubu. Ludzie z tej ekipy będą sądzeni jak pospolici przestępcy. Nie każdemu wyobraź sobie podoba sie to co teraz robią PiSowcy czyli nagminne łamanie prawa na każdym kroku na polecenie jednego człowieka. Zawłaszczanie wszystkiego po kolei. Ludzie wykształceni i rozsądni są tym przerażeni. Przyklaskuje temu tylko ciemny roszczeniowy motłoch takie gnidy bez żadnego honoru którym jak napluje się w twarz powiedzą, że deszcz pada. Kaczyński to bandzior który wyzwala w ludziach najgorsze cechy rasizmu, antysemityzmu i wszystkiego co najgorsze. Ja pragnę spokojnego i normalnego kraju a nie skłóconego ze wszystkim kłótliwego państwa które reprezentuje w sobie najgorsze cechy jednego mściwego starca.
gość_0a7ad 2018-02-05 15:30   
gość_0a7ad - Profil gość_0a7ad
@voyager1 - rozumiem, że KEF-TXL Lufthansy w 2013 to mi się przywidzialo? Otóż wyobraź sobie że Lufa leciała, do tego leciala 15 minut po Air Berlin lecącym dokładnie tą samą trasę. Godzine później odlatywało Monachium (też LH), później jeszcze Franfurt i Hamburg. I coś jeszcze w Niemczech. Oprócz Lufy i Air Berlin leciał też Icealandair i coś jeszcze. Terminal w Keflaviku pelen Niemców wracających z urlopu na Islandii. Samoloty pełne. Jak widać Lufthansa potrafiła wykorzystać duże potoki pasażerskie dokładając KEF-TXL.
gość_29954 2018-02-05 13:38   
gość_29954 - Profil gość_29954
eFJot
nie chcę mieszać polityki do biznesu ale jak słucham prezesa LOT to po prostu zęby bolą. Każda decyzja ma jakiś polityczny kontekst w stylu wstawania z kolan, budowanie narodowych czy regionalnych linni lotniczych gdy gołym okiem widać że to ściema dla Tv Trwam.
O ile mogę się zgodzić na dopłacanie do LOTu raz na 10 lat 300-400 mln to już wyrzucenie w błoto 50 mld na CPK jest chore. A zarządzają tym zupełni amatorzy.
Nikt żadnej najprostszej analizy nie zrobił czy w ogóle będzie wystarczająca liczba pasażerów aby zapełnić to lotnisko ale budujemy bo prezes jeden czy drugi rzucił takie hasło.
gość_d592a 2018-02-05 13:08   
gość_d592a - Profil gość_d592a
eFJot w pełni się z Tobą zgadzam
eFJot 2018-02-05 11:08   
eFJot - Profil eFJot
voyager1: "Jeżeli popyt na loty WAW - SIN byłby duży to już dawno Singapore Airlines czy nawet Scoot byłby w WAW. Gdzie są te linie?"
Ani Singapore Airlines ani Scoot nie lata też do Helsinek, co nie przeszkadza Finnair latać na tej trasie. Też nie ma popytu?
Ani Singapore Airlines ani Scoot nie lata też do Taszkientu, co nie przeszkadza Uzbekistan airways latać na tej trasie. Też nie ma popytu?

LOT da radę? Super. Nie da rady? Trudno, to się połączenie zlikwiduje. Biznes to ryzyko i oni to ryzyko podejmują, bo mają podstawy sądzić, że to się może udać. "Może" nie oznacza "musi". Ale żeby się przekonać, to trzeba zaryzykować. A nie być takim zakompleksionym jak Ty i uważać, że tylko innym może się udać, a Tobie na pewno nie.

A im więcej w Twojej pisaninie odniesień do "dyktatury PiS", "reżimu Kaczora", "faszyzmu Orbana" itp. bzdur, tym większy miód na moje oczy. Pisz, trolluj dalej, miło poczytać, jak takich jak Ty d**a boli :-)
gość_ec88e 2018-02-05 10:32   
gość_ec88e - Profil gość_ec88e
voyager1 - dokladnie tak, jak mowisz. brawo
aguirre 2018-02-04 22:50   
aguirre - Profil aguirre
gość_69afd - właśnie to napisałem, że LH musiałaby wyczuć żyłę złota, by wejść na biedny rynek węgierski. jak LO, a i tak łatwiej byłyby im dać promocje na loty przez huby LH. FR, U2 i W6 to nie rywale dla Lufy, Z europejskich tylko AF-KL i BA. Co do LO to zobaczymy. Na razie jest duża ekspansja, ale przynajmniej co do lotów długodystansowych chyba nie przynosi kokosów, bo następuje powrót do wożenia bzp do USA z regionów.
gość_69afd 2018-02-04 18:29   
gość_69afd - Profil gość_69afd
aguirre
Ale po co LH ma uruchamiać loty bezpośrednie z Budapesztu do USA jeżeli większość Węgrów i tak zapewne lata przez niemickie huby?
Będą kanibalizować własne loty?
Poza tym akurat teraz LH jest i przez jakis czas będzie zajęta ochroną rynku niemieckojęzycznego. Muszą jakoś połknąć AirBerlin nie dając się zjeść LCC. Ryanair, EasyJet i Wizzair będą teraz coraz mocniej wchodzić na wysokodochodowy rynek niemiecki.
To stwarza korzystną sytuację dla LOTu. Pytanie jak długo to potrwa. Dosyć szybki wzrost kosztów paliw (a zapewne i wynagrodzeń) może mocno pogorszyć wyniki finansowe i ograniczyć ekspansję a być może spowodować likwidację niedochodowych połączeń.
Ostatnio latałem kilka razy do Madrytu i LF słabo wygląda.
aguirre 2018-02-04 01:21   
aguirre - Profil aguirre
voyager1 - nie wiem, czy było zamówienie polityczne, czy może wykorzystano dobrą koniunkturę polityczną w tym kraju, a piszę to jako człowiek, który co najmniej tak jak ty nie lubi obecnych władz. LO to nie rywal dla LH czy AF czy BA. W tej chwili takie linie jak LO muszą szukać swoich nisz, bo rynek się konsoliduje i niedługo będzie w całej UE 5-6 linii plus ich feederzy (w tym LCC). Sądząc po ruchach LO połączenia azjatyckie nie dorównują rentownością lotom do USA z regionów, a być może i z BUD. LH czy AF czy BA latają z własnych hubów bo z innych lotnisk latają ich subsidiary (np. LX czy OS) np. oraz inne linie z właściwego sojuszu (np. OK czy AZ). Twój przykład z lotami LH do USA z WAW nie jest dobry, bo po pierwsze BUD ma mniejszy potencjał niż WAW, a po drugie BUD ma do USA znacznie mniejszą konkurencję. LH jakby chciała, to by każdego zniszczyła, ale po co, szczególnie innego członka sojuszu. I bez trudu wykończyłaby i LO w BUD, ale ona woli wozić do USA ruch wyżej płatny, niż Węgrów. Gdyby z feedeingu do MUC, FRA i DUS miała z BUD dużo wysokopłatnego ruchu do USA, to na pewno nie pogardziłaby tym rynkiem. Ale ona ma z czego ściągać większe profity, a LO nie.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy