Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_35aa3
2017-10-17 13:08
no i wzruszyłem się na widok tych cyferek. a teraz zastanów się z czego wynika ta różnica. otóż kraków czerpie do dzisiaj zyski ze stołeczności, którą utracił 500 lat temu, a z czym do dzisiaj się nie może jak widać pogodzić. Rozumiem też, ze im więcej noclegów udzielonych turystom zagranicznym (swoją drogą czemu nie uwzględniacie w tych swoich rachunkach turystów krajowych - co to jakiś gorszy sort dla was? pewnie można znaleźć też statystyki bez podziału na narodowość czy obywatelstwo, ale pewnie w tych przoduje Warszawa więc lepiej ich nie przywoływać?) tym dłuższy pas? rozumiem więc, że najdłuższy pas na śiwecie mają lotniska londyńskie? naprawde logika fanbojów krakowskich dziwnymi szlakami meandruje. Ciekawe też swoją droga czy wszystkie życiowe niepowodzenia na warszawkę zrzucacie?
gość_ec29c
2017-10-17 10:57
Polityka "cały naród buduje swoja stolicę" jest również anty-rzeszowska, anty-białostocka, anty-lubelska, anty-kielecka, anty-olsztyńska.
Traci też na niej zachód Polski, zwłaszcza Wrocław i Poznań. Kraków dzięki połączeniu dużej liczby studentów i zabytków jakoś się obronił.
gość_89b60
2017-10-17 10:37
Antykrakowska polityka? Przenieś się pan na wschód. Rzeszów, Białystok, Lublin, świętokrzyskie, warmińsko mazurskie. Wtedy można porozmawiać o polityce "anty"... Niektórym w Małopolsce się w d..ch poprzewracało.
gość_ec29c
2017-10-17 10:01
A takie! I to przy anty-krakowskiej polityce prowadzonej niemal przez wszystkie rządy.
udzielone noclegi turystom zagranicznym (nierezydentom)
POLSKA 15 579 225
1 Powiat m.Kraków 2 770 246
2 Powiat m. st. Warszawa 2 389 302
3 Powiat kołobrzeski 1 265 202
4 Powiat m.Świnoujście 857 306
5 Powiat m.Gdańsk 822 478
6 Powiat m.Wrocław 698 382
7 Powiat kamieński (w tym Międzyzdroje) 385 718
8 Powiat m.Poznań 385 281
9 Powiat m.Szczecin 313 032
10 Powiat m.Łódź 208 519
11 Powiat m.Katowice 200 100
12 Powiat tatrzański (w tym Zakopane) 199 410
13 Powiat m.Sopot 166 882
14 Powiat mrągowski 149 269
15 Powiat gryficki 145 707
Pierwsza 15 powiatów, dane z Banku Danych Lokalnych
gość_35aa3
2017-10-17 09:51
a jakie wy macie argumenty, centusie. Nienawiść do Warszawy, to nie argument tylko objaw choroby
Dzięki za metoryczna odpowiedź 61e...,mądrość i głupota to przecież to samo.
gość_83076
2017-10-16 18:49
@ gość_61e2c
Aj waj? Szalom? Jak się nie ma co napisać to zawsze można z siebie zrobić błazna lub próbować zrobić z kogoś, typowa metoda towarzyszy z Warszawy gdy brak argumentów. Gratulacje.
gość_61e2c
2017-10-15 23:40
Aj waj ale skandal, potwarz, a wręcz srom korony polskiej. Kto śmiał w cesarsko ktolewskim grodzie, stolicy województwa małopolskiego, siedzibie powiatu krakowskiego, stolicy gminy Kraków oraz dumnej siedzibie najlepszego na świecie uniwersytetu krakowsko-czestochowskiego postawić krótszy pas startowy niż w jakimś tam zapyziałym rzeszowku. Ani chybi to jest spisek lobby warszawsko-rzeszowsko-madagaskarskiego przeciwko najwspanialszemu aeroportowi na kuli ziemskiej, a juz na pewno w rejonie Europy wschodnia-zachodniej. Ale nic to, my dumni, niezłomni i bohaterscy obywatele rzeczonego miasta, w czynie społecznym położymy pas o długości 7 km coby warszawce gul skoczył.
gość_5c067
2017-10-15 19:01
@ Kelo
Jak to się dzieje Kelo że gdy jest jakaś dyskusja o portach regionalnych to Ty zawsze potwierdzasz to co gada PPL, WAW, LOT lub jakaś firma powiązana z nimi? A materiały na które się powołujesz bardzo często są ich produktem. Dla kogo Ty pracujesz? Tak jak np. w przypadku Balic. Materiał z analizą pasa startowego do którego podałeś link jest wykonany przez firmę ARUP. To jest firma która ma budować ten pas a więc oni napiszą i przyklepią cokolwiek PPL im każe i trudno oczekiwać aby taka analiza była obiektywna i rzetelna. Nie dziwię się że ludzie którzy są przeciw temu wariantowi drogi startowej im nie ufają i chcą niezależnej analizy. Wymogi dla pasa startowego w Balicach ARUP oblicza na zasadzie minimum potrzeb lotniska i minimum wysiłku z ich strony a maksimum zysku dla nich co oznacza że samoloty dalekodystansowe mogą być zatankowane tylko częściowo bo inaczej start by się skończył na domach w Morawicy. To powoduje że jeśli samolot nie ma silników o zwiększonej mocy a takich jest większość to jego zasięg jest ograniczony. Analiza nie jest dla samolotów z MTOW lub z silnikami starszej generacji gdzie potrzeba dłuższego pasa bo to może dla wielu przewoźników oznaczać że połączenie będzie niewykonalne z powodów technicznych i o to chodzi PPL i WAW. Analiza i Twój komentarz nie odzwierciedla faktycznych potrzeb w Balicach. To dowodzi że nowy pas jest krojony tak aby był z korzyścią dla WAW a nadzór nad tym sprawuje PPL. Problem jest taki że nie bierze się pod uwagę potrzeb lotniska w Balicach a co za tym idzie pasażerów z południa Polski. A układ i jednomyślność PPL i ARUP są co najmniej podejrzane. Piszesz że ktoś powiela głupoty a to Ty jesteś tym co to robi. Zawsze gdy czytam Twoje komentarze to się słabo robi bo próbujesz robić ludziom pranie mózgu. Zaoszczędź sobie Twoich ekspertyz bo to tylko PRem śmierdzi tym bardziej gdy PPL i tacy jak Ty próbują wmówić ludziom że to jest dla ich dobra że ich latanie bardzo często odbywa się z przesiadką bo jacyś ludzie, firmy i państwo zdecydowali że na ich niewygodzie można nieźle zarobić.
Byłoby 3200m i po rozważaniach, to po pierwsze.Niech mi ktoś odpowie lub inaczej mówiąc uzasadni, dlaczego w Rzeszowie wybudowali tak długi pas.Nawet jak na przeglądy przylecą grubasy to bez pax. i ich bagażu.Wtedy może zrozumię czemu w największym porcie regionalnym w Polsce będzie pas stosunkowo krótki niż w KTW i RZE.Nie trzeba być budowlańcem, żeby wiedzieć, że budować od razu jest taniej niż potem dobudowywać.
gość_83076: Przestań powielać głupoty, nie masz bladego pojęcia o współczesnych wymaganiach maszyn. Twoja wiedza, zatrzymała się etapie samolotu typu Ił 62, pod którego wydłużano pas na Okęciu do ponad 3.6km. Poczytaj współczesne oficjalne broszury Boeinga i Airbusa dotyczące długości rozbiegu dla ich maszyn. Z długości 2800m którą ma GDN i chce mieć w przyszłości KRK można lecieć od Los Angeles na zachodzie po Tokio na wschodzie, nie skłamie jeśli powiem, że "prawie każdym" typem operujących dzisiaj maszyn, a za kilka lat zanim nowy pas powstanie z pewnością będzie to już "każdy" operujący po 2020 roku samolot. Taki dystans (od LA po Tokio) od starych B767/A330 po nowe nabytki A350/B787/A330neo to jest bułka z masłem. Nawet największy samolot świata superjumbo A380 nie będzie miał najmniejszych problemów. Tylko starsze wersja B777-200 i wymarłych/dogorywających modeli B 747/A340 miałyby problem dolecieć z 2800m dalej niż do Chicago, ale ich dni są policzone. Dosłownie zostały im już dni niż lata czy dekady. Dostępne są opracowania dostępności lotniczej na jakie lotnisko (pod przewodnictwem hejtowenego PPL) zaprojektowało długość nowej DS dla Krakowa. Nie wyobrażam sobie potencjału nawet do 2035 (data ważności projektowanego pasa) w na loty do Australii czy Chile/Argentyny dla których faktycznie taka długość rozbiegu będzie za mała. Nawet z następcy Chopina=> CPK Baranów nie będzie takich tras !
zobacz link
gość_be2f9
2017-10-14 19:41
gość_83076: No właśnie ma być następca dla 757 i będzie to 797
zobacz link
gość_83076
2017-10-14 16:55
@ gość_baba0: Prawda. Tylko że jest ich na rynku coraz mniej a te co są to są już wiekowe i za długo nie polatają. Swoją drogą jeśli Boeing nie zdecyduje się na budowę następcy B757 to klapa dla małych i średnich lotnisk z krótkimi pasami startowymi na loty długodystansowe bo A321 LR sięgnie z USA do Europy ale Zachodniej i w dodatku po przeróbkach z dodatkowym zbiornikiem paliwa w sekcji cargo i zmniejszoną ilością pasażerów a to już nie to samo. Małe i średnie lotniska w Europie Wschodniej na loty długodystansowe potrzebują albo długich pasów startowych (3-3,5 km) albo następce B757 a w Polsce jeszcze przychylność PPL. Balice jak na razie i z takim pasem jaki jest planowany nie mają ani jednego ani drugiego ani trzeciego.
gość_baba0
2017-10-14 07:47
@gość_83076 longhaule obsluza jeszcze B757 i B767.
gość_83076
2017-10-13 17:07
@ gość_06c6e: A320 nie jest na dalekie trasy. Max zasięg to jest chyba 6-7 tyś. km. Tu chodzi o loty do obu Ameryk i Azji a do tego trzeba A330, A340, B777, B787 i większe. Linie z tamtych kontynentów nie przylecą A320 tylko muszą użyć coś większego a przy obecnym i planowanym pasie jest to niemożliwe. Podejrzewam że Turkish, Qatar i inne "lokalne" linie mają inne kłody rzucane pod nogi przez PPL aby ich zniechęcić do latania do Balic.
gość_99f61
2017-10-13 12:42
Temat artykulu to loty do Pragi i Warszawy, a tu zlot fanbojow krakowskiego kurnika.
gość_ec29c
2017-10-13 10:59
@marcowy
Gdyby lotniska regionalne zostały przekazane samorządom, to one by decydowały o ich rozwoju.
Wystarczy wyzerować udziały PPL-u i przekazać dodatkowe grunty wokół lotniska, a w przypadku Balic opcję przeniesienia bazy wojskowej.
Blokowanie przewoźników spoza UE/USA powinno być prerogatywą samorządów. I to z samorządami LOT powinien negocjować warunki. Na przykład za zbazowanie dwóch Dreamlinerów w Krakowie blokowałbym konkurencję.
gość_4b824: nie w centrum tylko w stolicy :) A Niemcy to zupełnie inna sytuacja, nie ma co się na nią powoływać. Ale na szczęście są przykłady takie jak Rzym/Mediolan, Madryt/Barcelona więc i dla KRK są perspektywy :) Ale ja osobiście widzę drogę rozwojową w kierunku jakim są lotniska w Stuttgardzie czy Birmingham, hubami nie są a ładną liczbę ciekawych połączeń posiadają.
gość_06c6e: a dlaczego nie mógłby ? mało tam takich samolotów ?
gość_06c6e
2017-10-13 08:57
gosc_1c339: skoro władza centralna blokuje Turkisha, blokuje pozostałe linie przez długość pasa, to czemu QR nie wykorzysta takiej gratki? A320 też się w Krakowie nie mieści? Mógłby ktoś potwierdzić, czy A320 QR mógłby w Krakowie wylądować czy nie?