tak oczywiście pchajcie LO w objęcia OW to skończy jak Malev albo BD. Poza tym to poniższych postów QR w WAW to zadna konkurencja dla LOTu. QR zreszta nie będzie tu konkurencja dla nikogo, to taka nic nie znacząca ozdoba dla okecia, która to ozdoba zdecydowała się wejść do WAW dlatego bo EK ogłosił to połączenie. I to właśnie głowny konkurent QR w WAW a nie LO. Poza tym na tej konkurencji będzie tracić już od pierwszego dnia, mały samolot 4 razy w tyg vs EK A330 7 razy w tygodniu. Tak więc ta ozdoba będzie głównie tutaj po to, żeby spoterzy mieli co pofocić.
gosc_ea001
2012-10-09 21:45
Etihad mowi, ze obecna wspolpraca z AF/KL to dopiero poczatek czegos wielkiego... mozna to rozszyfrowac jako przylaczenie sie do skyTeam w niedalekiej przyszlosci. Oprocz AF i KL juz wspolpracuja z AZ i OK, wiec widac, ze wspolpraca sie zaciesnia. Sa tez najmniejsza linia z wielkiej trojcy. Ek bez aliansu sobie da rade, bo jest duzy, choc byc moze z QF stworza cos nowego i przyciagna do siebie kilku innych i stworza nowy 4ty alians. QR wchodzi do oneworld, wiec EY jako najmniejszy z 3ki musi pojsc ta sama droga. W Starze nie ma miejsca, wiec wybrali skyteam, jedynie beda musieli zabrac AB z oneworld i byc moze wspolnie jeszcze z AerLingusem, ktorego tez po czesci kupili wejda do skyteam. Zanosi sie zatem na sporo zmian aliansowych, bo kilkoro starowcow sie przenosi do oneworld: BD (przejecie przez BA), US (fuzja z AA), TAM (fuzja z LAN), TAP (prawie pewne przejecie przez QR lub IAG). Po odejsciu AB z owa zrobiloby sie tam miejsce dla LO, tylko ten powinien sie najpierw wzmocnic zanim pojdzie na wojne z LH/LX/OS/SK. Stosunki juz teraz nie sa super i raczej poprawy nie widac. IAG tez mogloby kupic LO.
gosc_4d38f
2012-10-09 21:14
Ciekawe, co na to Etihad, który ma udziały w Air Berlin
gosc_377d5
2012-10-09 20:57
gosc_90728: od 5.10 wznowili rejsy więc jeszcze lata, ale w oneworld go nie ma ;) Kingfisher zgodnie z tym co było tu pisane i z tym co powiedział oneworld nie wejdzie do sojuszu ;)
gosc_97f10
2012-10-09 20:49
Jest spora roznica miedzy aliansami: star i coraz bardziej skyteam to rzeczywiscie alianse, gdzie linie ze soba dosc scisle wspolpracuja. a oneworld jest glownie oparty o porozumienia bilateralne miedzy czlonkami i jedynie wspolprace w ramach FFP. Pamietajmy, ze alianse to porozumienia miedzy konkurentami, wiec mimo, ze pod jednym aliansowym logo dalej wszyscy czlonkowie ze soba ostro konkuruja. @gruszkatt: trudno sie zgodzic, ze w oneworld sa same dobre linie. Mialem okazje leciec kilkoma z nich (BA, AA, LA, QF, IB, MA) w biznesie na long haulu i short haul i musze przyznac, ze bylo marnie. Jedynie BA bylo na poziomie. Reszta do kitu. JL linia, ktora zbankrutowala bo byla glownie miejscem do ciagnienia kasy do prywatnych kieszeni pracownikow japonskiej urzedu lotnictwa... gdyby nie ogromna pomoc panstwa, to by juz ich nie bylo jak MA i MX (dwoch bankrutow zaliansowanych w oneworld). QF tez ledwo przedzie, jedynie na trasach krajowych koszty pokrywaly wplywy, a wszytkie polaczenia zagraniczne byly nierentowne. stad drastyczna zmiana strategii i rozstanie z BA i sojusz z najwiekszym wrogiem EK w mysl zasady: 'jesli nie jestes w stanie wygrac ze swoim wrogiem, zacznij z nim kooperowac'. Z IB na odwrot: longhaul rentowny, za to polaczenia short haul permanentnie na czerwono. Dlatego powstala IBExpress. Ale sytuacja gospodarki hiszpanskiej raczej im wiele nie pomoze. BA tez mial spore problemy i ma dalej z uwagi na ograniczenia na LHR. Dzieki przejeciu BD troche sie im poprawi. AA kolejny bankrut, teraz w Chapter 11. Nie wspomne o serwisie AA, bo takiego syfu na pokladzie to czesto sie nie spotyka. Ot oneworld in general.
to nie prawda ze mozna wejsc do jednego saloniku mozna do trzech , zalezy tez na jak linie masz bilet.Mnie naTurkish nie wpuscili ale na LH to wszedzie, tez jest to dla mnie dziwne ze turkishjest w SA a na lotniskach róznicuja linie w tym samym aliansie.
gruszkatt
2012-10-09 18:05
Oneworld ma same dobre linie.
gosc_190a7
2012-10-09 11:30
no to rosnie konkurencja dla SA. W tym roku do oneworld dolacza jako pelnoprawni czlonkowie Malaysia, Sri Lanka i kingsfisher.
Jezeli Star Alliance/Miles@More nadal bedzie ograniczal przywileje i maksymalnie utrudnial zdobywanie punktow /mil za loty ( juz nawet w biznesie P i Z ledwo co sie dostaje), zostanie wkrotce zdetronizowany przez oneworld. Na srebrna karte oneworld mozna w Polsce wejsc do 3 salonikow, a na srebrna karte Mileas and More/LOT do .... jednego. Brawo LOT. podcinacie wlasne skrzydla!