Z Krakowa za ocean z Air Italy

Z Krakowa za ocean z Air Italy W maju siatka połączeń z krakowskiego lotniska powiększy się o dwa nowe kierunki transatlantyckie, o czym pisaliśmy pod koniec stycznia. Wraca bezpośrednie połączenie z Krakowa do Chicago oraz zostaje uruchomione nowe połączenie do Hamilton, nieopodal Toronto, w Kanadzie. Reaktywacja lotów do Chicago oraz uruchomienie nowej trasy międzykontynentalnej jest możliwe dzięki...
17/02/2011 14:05   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
b747400er 2011-02-21 20:26   
b747400er - Profil b747400er
mimis: lotniskiem ktore rozwija sie w aglomeracji torontckiej jest YTZ - Toronto Billy Bishop Island Airport, polozone w sercu miasta, skad po okolicy fruwa swoimi 20xDH4 niejaki Porter (PD). W lutym miala tu wrocic leasingowanymi od Skyservice DH4 AC (na trasy do YUL i YOW) - ale nie moga sie dogadac z operatorem lotniska (notabene powiazanym z Porter'em) oraz CO na trasy do EWR i ORD, aby dowozic do hubow polaczonego CO/UA.
wr 2011-02-21 17:15   
wr - Profil wr
mimis: YHM sie wcale nie rozwija, nawet Westjet sie tam skorczył do czterech kierunkow. Dawno temu latał tam USAir, i przez pare miesiecy w lecie, flyglobespan, miał bardzo nieudany eksperyment lotow na wyspy brytyjskie.

Hamilton Airport nie jest w tej samej aglomeracji, jest za miastem Hamilton, i co najmniej godzina plus drogi w dobrych warunkach na QEW do Toronto.

Zgadzam sie tez z teza, ze glowni klienci to beda "babcia z wnuczkiem" ktorzy sie boja przesiadek i nie zalezy im na 10,000 milach Star Alliance. I na pewno tez wycieczki zorganizowane.
mimis 2011-02-21 15:22   
mimis - Profil mimis
gruszkatt, andrzej: Hamilton to po prostu drugie lotnisko dla Toronto, w zasadzie w tej samej aglomeracji. Coraz popularniejsze zresztą, z powodu chorych opłat jakie narzuca YYZ.
andrzej 2011-02-18 10:04   
andrzej - Profil andrzej
gruszkatt: Parę lat temu też pytano: po co latać do takich portów jak Sandefjord, Nykoping, Beauvis, Girona - jak widać się to liniom opłaca, a pasażerowie chętni na loty do takich destynacji też się znajdują. Więc czemu nie próbować tak robić na trasach międzykontynentalnych ? Mniejsze opłaty lotniskowe w Hamilton są korzystne dla linii, która lata w formulę point-to-point.
b747400er 2011-02-18 05:16   
b747400er - Profil b747400er
Zarobic, to pewno sie im uda... bo beda latac tylko w okresie kiedy na tych trasach jest duzy ruch typu 'babcia z wnuczkiem', ale kto sie skusi leciec po raz drugi w 762 w ktorym jest 253 foteli (C12Y241).... to oznacza seat pitch w Y 29-30 cali i 8 foteli w rzedzie... bedzie DOSYC ciasno.... (LO mial w 762 konfiguracje C12Y190) no i beda fruwac tylko 1-2x tygodniowo i sie dosc cenia wysoko porownujac z LO, LH, OS... ktorymi mozna na tej trasie min 1-2x dziennie miedzy KRK a ORD i YYZ poleciec i zdecydowanie wygodniej mogac rozprostowac nogi i zdobywajac mile.
marqoos_pl 2011-02-18 00:40   
marqoos_pl - Profil marqoos_pl
Też jakoś "szczególnie pięknej" przyszłości temu pomysłowi nie wróżę... Jak kilka osób wspomniało, Air Italy ma bardzo napięty rozkład i przy jakimkolwiek opóźnieniu sypie się prawie cały rozkład... Nie zmienią raczej rezerwacji na inną linię, nie wiem, jak z hotelami, opieką itd... Brak możliwości (jakichkolwiek) przesiadek oraz mocno ograniczona siatka agentów (to była główna droga sprzedaży biletów KRK-USA/CDN) nie wyglądają zbyt optymistycznie... Poza tym, linia lotnicza też ma na tym zarabiać, a biletów w cenach ok. 2000 jest na inne linie całe mnóstwo (nawet bezpośrednio przez FRA, LOL).
gruszkatt 2011-02-18 00:21   
gruszkatt - Profil gruszkatt
A dlaczego akurat do Hamilton? To jest jakies zerowe lotnisko a wiec to lot tylko dla tej polonii, ee tam nie kibicuje takimi lotami, strasznie dziwne, nie wiem jak to opisac ale to jest dziwne. Pamula niech sobie dalej jeszcze sobie pokombinuje bo nie mysle ze bedzie jakis sukces pomiedzy Ameryka a KRK, prosze; mu sie nie udalo z ameerykanskimi liniami to rzuci sie na Air Italy PL... nie trzymam kciuki.
jurek 2011-02-17 23:14   
jurek - Profil jurek
Ale o co chodzi z tymi wielokropkami ? To oznaka jakiegoś zamyślenia ? 4tech zlituj się. Postaraj się pisać poprawne zdania oznajmujące po polsku. Zaczynamy z dużej litery a kończymy kropką. Bardzo proszę :)
marius 2011-02-17 23:10   
marius - Profil marius
LOT nie ma maszyny na caly czerwiec na bezposrednie loty z ORD do WAW a co dopiero na trase do Balic. Bravo Air Italy
4tech 2011-02-17 22:40   
4tech - Profil 4tech
coby... AIP 30/05/11-15/06/11 cena 1.234 dolarów, LOT via WAW 966 baksów....ten sam termin KRK-YHM 965$, LO KRK-YYZ ( via WAW) 877$...także ceny jednak różne ze wskazaniem na LO....
coby 2011-02-17 22:09   
coby - Profil coby
ceny są ok w okresie letnim lot z KRK przez WAW lub MUC kosztuje też ok. 3000
spokoko że otwarto kanadyjski kierunek lotnisko się rozwija
wr 2011-02-17 21:36   
wr - Profil wr
Nie wiem kto by sie skusil na te ceny w klasie Y z YHM. Nie pomaga nawet reklamy w polskim radiu w Toronto. Polak poleci gdzie nizsza cena.
4tech 2011-02-17 20:38   
4tech - Profil 4tech
jeden samolot do obsługi kilku tras ( KRK-ORD/YHM, PRG-YHM, BUD-YHM...wystarczy że B762 się gdzieś wysypie...i qniec rozkładu:)
jjemiolo 2011-02-17 19:08   
jjemiolo - Profil jjemiolo
To sezonowa oferta. ORD od 23 maja do 21 wrzesnia (2 x tygodniowo), zas Hamilton (YHM) miedzy 27 maja a 16 wrzesnia, raz tygodniowo. Ja mysle ze chetnych na zapelnienie dwoch maszyn w tygodniu w sezonie do ORD bedzie wystarczajaco. Jestem mniej pewien co do YHM. Ale poza Ontario moga sie stamtad zalapac tez ludzie z polnocnego Nowego Jorku, Ohio jak tez z Pensylwanii. Nie widze tego czarno.
blizz 2011-02-17 15:59   
blizz - Profil blizz
To nie Pamuła, a GW pisała.

Aby co poniektórym popsuć krew :)
Air Italy nie wyklucza kolejnych połączeń z Krakowa, oraz na lotnisku ma powstać zaplecze techniczne.
nederland 2011-02-17 15:53   
nederland - Profil nederland
szkoda, że mr pamuła nie wspomina o kolejnych bezpośrednich przez fra , eh
antypilot 2011-02-17 14:46   
antypilot - Profil antypilot
Projekt został zrealizowany dzięki ogromnej determinacji... - tzn ile do niego dopłacono?
wojtek 2011-02-17 14:44   
wojtek - Profil wojtek
LF zapewne będzie dobry, bo większość miejsc sprzedadzą jako wycieczki. Sprzedaż indywidualna, to pewnie niewielka część biletów, dlatego są takie drogie. No ale czas pokaże.
cani 2011-02-17 14:42   
cani - Profil cani
To taki kilkumiesięczny czarter, w połowie września pewnie zniknie z rozkładu, pożyjemy zobaczymy. Cenowo konkurencyjnie nie są za bardzo.
aynis 2011-02-17 14:31   
aynis - Profil aynis
Chwalą się, bo Pamuła dopiął swego - będą połączenia transatlantyckie z Krakowa. Ciekawe, czy się pochwalą potem LF na tych trasach i czy faktycznie to taki dobry biznes.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy