Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Gość fdcd9: rzeczywiście. Chodziło mi o low cost carrier, a napisałem limited liability company. Dziękuję za uwagę.
Gość 7e2bd: może i każda trasa nadaje się na lcc, ale VNO - Londyn, o ktorym jest ten artykuł ma już dwoch lcc, a chcą mieć flag carrier a czy linie premium (choć lot nie jest aż tak premium wg mnie), który poleci na LHR lub LCY. Easy jest obecny na wielu lotniskach tradycyjnych od lat, a Ryanair wchodzi od niedawna. Różnica między liniami powoli się zaciera i Lot jest gdzieś pomiędzy.
BA850: tu się zgodzę. Lot powinien popracować nad serwisem i organizacją.
@scrillo: żeby budować "premium hub", to trzeba mieć najpierw linię lotniczą w klasie "premium"...
gość_251b0
2018-07-18 22:54
Jeśli chodzi o linie LCC to jedna już lata na LHR - Vueling.
gość_7e2bd
2018-07-18 21:09
scrillo- Każda trasa nadaje się pod LCC. Ryanair jest choćby na głównym lotnisku we Frankfurcie, Easy Jet przymierza się do LHR po rozbudowie. Tak więc lysypiotr76 ma rację. Choć ja inaczej jego komentarz interpretuję. Choćby przykład LO który lata do Izraela z polskich regionów ( za dopłaty). W Budapeszcie też ma spore zniżki. Zachowuje się jak typowy low-cost.
gość_fdcd9
2018-07-18 19:18
Do Scrillo - jest drobny błąd ale różnica ogromna. LCC to linia niskokosztowa, a LLC to spółka z o.o.
Blazej UK
2018-07-18 19:11
Lysypiotr76 A wiesz je jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Tak jak lot.
@lysypiotr76: Lot jest za mały, żeby powoływać llc, a ta trasa nie nadaje się pod llc. Okęcie jest jeszcze nie rozwinięte na tyle, żeby tworzyć jakiś premium hub, ale ruch tranzytowy stałe rośnie.
lysypiotr76
2018-07-18 17:19
PLL LOT na dziś nie reprezentuje ani modelu nisko-kosztowego ani premium HUB. Jest przykładem modelu zbliżonego do hybrydy. Przykłady głównych linii tradycyjnych wskazują, że połączenia tego typu powinny być realizowane przez powołane przez te firmy linie lotnicze zbliżone do niskokosztowych.
gość_fd40e
2018-07-18 16:30
Z dobrych źródeł wiem, że nie będzie żadnego z tych połączeń wymienianych poniżej z KRK. Ma natomiast być połączenie KRK - Księżyc obsługiwane przez smoka wawelskiego.
Ludzie , przecież artykuł jest o Wilnie i Londynie a nie o jakiś miastach powiatowego kalibru.
gość_5a321
2018-07-18 15:34
@kitsune: airBaltic na teraz mógłby tam polecić na Q400. Maja ich 12 sztuk.
A220-100 oczywiście też jest certyfikowany na operacje do Londynu City, ale airBaltic ich jeszcze nie ma (musieliby kilka praw zakupu zrealizować jako -100, a nie -300, ale nie wiem czy to im się będzie opłacać - czas pokaże).
usuniety
2018-07-18 15:19
@gość_64a9d: Ciekawe tylko, jakimi samolotami airBaltic wykonywałby te loty, bo airbusy A220-300 nie są certyfikowane do lotów do Londynu City.
gość_64a9d
2018-07-18 14:17
Podobno największe szanse na obsługę tej trasy ma łotewski przewoźnik Air Baltic.
gość_33f9c: Pół żartem pół serio: Pierwszy kierunek czeka na zakończenie problemu z silnikami Dreamlinerów, a drugi na zakończenie zimnej wojny :D
gość_33f9c
2018-07-18 11:55
A wiadomo coś o nowych połączeniach LOT-u z polskich lotnisk? Na przykład Kraków-Moskwa albo Kraków-Nowy Jork?
gość_32a17
2018-07-18 11:24
Lotnisko London City ... LOT powinien poważnie zastanowić się nad zwiększeniem zamówienia E90 z 4 na większą liczbę samolotów by:
- 2 samoloty czyli 2 x dziennie z WAW w 2 kierunkach
- 1 samolot czyli 2 razy dziennie w 1 kierunku z BUD
- 1 samolot czyli 2 razy dziennie w 1 kierunku z VNO
- 1 samolot czyli 2 razy dziennie w 1 kierunku z TLL
- 1 samolot czyli 2 razy dziennie w 1 kierunku z RIX
- 1 samolot czyli 2 razy dziennie w 1 kierunku z ZAG
- 1 samolot czyli 2 razy dziennie w 1 kierunku z KRK
- 1 samolot czyli 2 razy dziennie w 1 kierunku z KBP
jest wiele lotnisk na które LCY LO mógłby wprowadzić i wykorzystywać zasadę monopolisty i negocjować spore zniżki i to w 2 strony