Airbus rozważa stworzenie wersji A321 o jeszcze większym zasięgu

Airbus rozważa stworzenie wersji A321 o jeszcze większym zasięgu Nowa wersja samolotu nosiłaby nazwę airbus A321XLR, anonimowo informują dobrze poinformowane źródła Airbusa w rozmowie z agencja Reuters. A321XLR, który obecnie jest w fazie projektowej, umożliwiłby producentowi z Tuluzy zachowanie dominacji w segmencie rynku samolotów dla 200-270 pasażerów, który zgodnie z analizami przedstawicieli branży może być w ciągu najbliższych 20...
20/06/2018 09:09   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2018-06-21 02:24   
greg0303 - Profil greg0303
@gość_f1e70: Dokładnie tak, jeśli na danej trasie średniego zasięgu można zapełnić samolot szerokokadłubowy to koszty operacyjne większego samolotu (na jednego pasażera) będą niższe. Dodatkowo można jeszcze zarobić na przewozach towarów (cargo).

A321neoLR ma spore limity załadunku, w przypadku wypełnienia zbiorników paliwa zbliżonego do maksymalnego, tak więc trzeba mocno ograniczać nawet liczbę miejsc.
Ewentualny wariant A321XLR będzie miał jeszcze większe ograniczenia.

Przedstawiciele Boeinga nadal twierdzą, że w przypadku rozpoczęcia oferowania B797 ten samolot będzie gotowy w połowie przyszłego dziesięciolecia. Odbiorcy zainteresowani tym modelem mają bardzo zróżnicowane wymagania/oczekiwania wobec nowych maszyn środka rynku.
gość_f1e70 2018-06-20 19:27   
gość_f1e70 - Profil gość_f1e70
Kraków nie potrzebuje aż tak bardzo A321(X)LR, bo już teraz lata do USA Dreamliner, połączenie LOTu spisuje się dobrze, dokładają kolejną rotację, a wraz z dalszym rozwojem lotniska, to codziennie jeden lot za wielką wodę wydaje się oczywistością w perspektywie 2-5 lat.
Obstawiam, że koszt jednostkowy lotu z takiego Krakowa do Chicago jest porównywalny na A321 i B787, przewaga Airbusa jest taka, że może latać z miejsc gdzie ciężko wypełnić Boeinga, a skoro KRK nie ma z tym problemu, to co tam zmieni A321?
gość_ec29c 2018-06-20 10:29   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Na Wiki piszą, że A321XLR będzie, w konfiguracji z mniejszą liczbą pasażerów, miał zasięg 9 300 km.

Czyli przesadki w naszym regionie zostaną jeszcze bardziej ograniczone, bo ten XLR doleci ze Wschodniego wybrzeża również do Krakowa, Rzeszowa, Lwowa, Budapesztu, Bukaresztu, Belgradu, Sofii, Pragi.

Do Gdańska doleci już A321LR (chyba możemy już złożyć Gdańszczanom gratulacje z powodu co najmniej sezonowych bezpośrednich połączeń transatlantyckich).
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy