Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
oto czarna lista przewoznikow opracowana przez komisje europejska dzis na onecie dorwalem, linii Caspian Airlines jakos tu nie widze:).
Afganistan: Ariana Afghan Airlines
Angola: wszyscy przewoźnicy, z wyjątkiem trzech Boeingów 777 linii TAAG Angola Airlines, które warunkowo mogą latać do Portugalii
Bangladesz: na czarnej liście jest tylko jeden samolot, Boeing B747 o rejestracji S2-ADT linii Air Bangladesh
Benin: wszyscy przewoźnicy
Gabon: wszyscy przewoźnicy, z wyjątkiem dwóch Falconów 50 i jednego Falcona 900 linii Afrijet, jednego Boeinga 767 linii Gabon Airlines, oraz jednego Bombardiera Challangera CL-600 i Raytheona Hawkera 800XP linii Nouvelle Air Affaires Gabon
Gwinea Równikowa: wszyscy przewoźnicy
Indonezja: wszyscy przewoźnicy, z wyjątkiem Airfast Indonesia, Ekspres Transportasi Antarbenua, Garuda Indonesia i Mandala Airlines
Kambodża: Siem Reap Airways International
Kazachstan: wszyscy przewoźnicy, z wyjątkiem dwóch Boeingów 767, czterech Boeingów 757, pięciu Fokkerów 50 i dziesięciu airbusów A319/320 linii Air Astana, leasingowanych i zarejestrowanych na karaibskiej wyspie Aruba
Kirgistan: wszyscy przewoźnicy
Komory: Air Service Comores, z wyjątkiem jednego samolotu LET-410 UVP
Kongo (Demokratyczna Republika Kongo): wszyscy przewoźnicy
Korea Północna: Air Koryo
Liberia: wszyscy przewoźnicy
Rwanda: Silverback Cargo Freighters
Sierra Leone: wszyscy przewoźnicy
Suazi: wszyscy przewoźnicy
Sudan: Air West Co. Ltd
Ukraina: Motor Sich, Ukraine Cargo Airways, Ukrainian Mediterranean Airlines
Zambia: Zambezi Airlines
that jasne ze tak dlatego Aeroflot ma sie swietnie i ma silna pozycje, gdyby Polska nie byla w UE tak sama silna pozycje mialby LO i zaden FR czy wizz air nie moglby niczym LO zagrozic. Tak wiec kiepskawa kondycja naszego przewoznika jest w duzej mierze spowodowana przez LCC ale nie tylko. To ma takze tez swoje plusy poniewaz LO ma duzszo nizsze ceny biletow niz przed wejsciem polski do UE gdzie nie musial sie obawiac konkurencji, Aeroflot dla odmiany jeszcze dlugo nie bedzie mial zadnej konkurencji.
madaj: Tak, wiec- ochorna Aeroflotu ;) ale mialem na mysli rosyjskie low costu- na lotach krajowych.
that low costy w rosji sa w postaci szczatkowej poniewaz prawdopodobnie rosja nigdy nie przystapi do otwartego nieba bo nigdy nie bedzie w UE chyba niczego nie mozna przesadzac:).
na VKO to bardziej low-costy - np. Germanwings jak i te rosyjskie jak SkyExpress, Smart Wings.
chodzilo mi o linie tradycyjne oczywiscie
marceki na Vnukowo lata sam szajs, ja nie skorzystalbym z ani jednej linii latajacej na Vnukowo, my mamy tanie linie lotnicze a ruskie zamiast tanich ten caly po radziecki szajs w postaci prywatnych kompanii lotniczych, to sa pierwsi kandydaci do najblizszych katastrof w rosji:).
madej: wszystko się zgadza; podział jest ale nie w pełni konsekwentny; lata np. LO jak pisałes ale tez jesli sie nie myle np. TK, SAS. Poza tym zapomniałeś, że Moskwa ma jeszcze 3 lotnisko Wnukowo na które tez latają linie regularne (głównie rosyjskie i postradzieckie ale nie tylko).
stenus ale taki podział juz wlasciwie sie uksztaltowal OW i Star na DME , Sky Team na SVO. Od poczatku 2001 roku linie masowo przenosily sie z SVO na DME, wiec to mogla byc jedna z przyczyn dla ktorej SU przystapil do Sky Teamu. OW ani Star nie chcieli Aeroflotu mial za stara flote chodzilo glownie o samoloty produkcji radzieckiej jedynie sky team ich przyjal i w ten sposob SU swoich partnerow ze sky teamu zatrzymal na SVO. Swoja droga moskwa to jedno z niewielu miast gdzie tradycyjni przewoznicy operuja z dwoch lotnisk. W wiekszosci jest tak przeciez ze tradycyjni przewoznicy operuja z jednego lotniska glownego dla danego miasta jak np CDG czy LHR. Nowy Jork ma w sumie dwa glowne lotniska JFK i EWR ale tu przewoznicy w wiekszosci operuja na dwa zarowno JFK i EWR tak jest w przypadku BA, AF, LO, LH , KLM i wielu innych linii lotniczych.
madeju: Uwielbiam czytać Twoje spiskowe teorie dziejów. :o)
that: gdzies czytałem, że Lufa rozważa powrót, względnie częściowy powrót na SVO, ale nie wiem co z tego dalej wynika/wyniknie. madej: SVO się ostatnio podobno trochę odnowiło w cześci miedzynarodowej; w paźdzeirniku zobacze na własne oczy jak to wygląda;)
LH na DMK ma sie dobrze, i nawet nie mysli o powrocie do SVO :))
marecki Umowa jest chyba taka że LO nie moze sie przeniesc na DME lub przeniesienie oznacza utrate c-s z Aeroflotem. LH raczej nie SVO nie wroci. DME jest o wiele wygodniejsze i ma duzo nowoczesniejszy terminal wiec po co maja wracac na dworzec kolejowy.
hm....czy tych katastrof bylo sporo na TU154...?? chyba jednak nie, jest to jeden z bezpieczniejszych samolotow produkcji radzieckiej...latalem tym samolotem w barwach TAROM-u i w barwach PL jakos nie bylo problemow....a to ze w czasie lotu skrzydla chodza jak u wrobla lub inne ptaka to jakos mi nie przeszkadzalo:)
madej: c-s LOTu z SU wynikają m.in. z umów z rosją dotyczącą wzajemnych połaczeń; a co do SVO to np. LH rozważa powrócenie tam. Co do sojuszy: żadna linia nie wstępuje do sojuszu bezinteresowanie; po to się to robi żeby mieć korzyści (inna sprawa na ile pozniej sie czlonkostwo takie wykorzystuje)
krzysiekl
2009-07-16 10:21
Właśnie tak, bardziej kluczową sprawą jest jakość serwisu niż wiek samolotu(choć też będzie mieć to znaczenie), czy, że jest to Tupolev. (choć nigdy Tupolevem nie leciałem i pewnie bym się trochę obawiał:D - ale właśnie bardziej bym się zastanawiał nad tym czy samolot jest poprawnie utrzymywany a nie ile ma lat.
Był to Tu 154M, to jest nowsza wersja, w produkcji od 1982 roku (dla porównania 747 od 1970)
Tu 154 to jeszcze wynalazek poprzedniej epoki, wiec nic dziwnego że beda spadać. Jedyną linią gdzie odważyłbym się wsiąść do Tu 154 to Aeroflot. Wierze w to że jako członek Sky Teamu zapewniają swoim maszynom odpowiedni serwis. Choć mam też swoją teorię na temat tego dlaczego Aeroflot zdecydował się na uczestnictwo w sojuszu, bo mysle ze im żaden sojusz nie jest potrzebny. Moja teoria brzmi : od 2001 roku kiedy większość dobrych linii poczynając od British Airways, Iberia, Singapore Airlines itd zaczely uciekać z SVO na DME w Aeroflocie zobaczyli że za pare lat sami beda latać z SVO więc zaczeli szybko zawiazywac code share z poszczególnymi liniami żeby zostały na SVO i to na niewiele sie zdało wiec postanowili zawalczyć o Sky Team i dzieki code share i uczestnictwu w tym sojuszu zatrzymali takie linie jak Alitalia, Air France, Delta czy KLM czy CSA na SVO. Dodam że jezeli chodzi o sojusz star alliance czy one world praktycznie caly wyniosl sie na DME wyjatkiem jest oczywiscie SAS, LOT gdyz maja jakies dziwaczne code share z SU poza sojuszowe i jeszcze siedza na DME czy Finnair w przypadku OW. Tak więc to cała tajemnica uczestnictwa Aeroflotu w Sky Teamie. Ruskie to przewrotne bestie nic nie robia bezinteresownie. Uważam ze LOT juz dawno powinien sie przeniesc na DME i dołączyc do swoich sojusznikow ze Star Alliance a nie tkwić w jakims beznadziejnym CS z SU po to zeby siedziec na dworcu kolejowym pt SVO:).
hm..świstak to teraz zabezpiecza teren katastrofy.właśnie czytam o wypadku z 88,aż się krew gotuje...:/
gosc_robi
2009-07-15 18:18
a świstak siedzi i zawija w sreberka...
żadne dane statystyczne nie potwierdzają tezy, że ma tu zastosowanie jakies bliżej niesprecyzowane prawo serii...
nie piszcie głupot, ale zapraszam do komentowania na onet czy tvn24
gosc_lola
2009-07-15 15:57
seria 3. zawsze rozbijaja sie po 3!!!
to byl 3 wiec bedzie spokuj.