SAS poleci z Gdańska do Sztokholmu

SAS poleci z Gdańska do Sztokholmu To trzecie połączenie SAS-u do Gdańska: przewoźnik ten obsługuje już loty z Kopenhagi i Oslo. Rejsy do stolicy Szwecji funkcjonowały od października 2011 r. do czerwca 2012 r.Na trasie Gdańsk-Sztokholm latać będą turbośmigłowe ATR-y 72. Rejsy będą wykonywane na główne lotnisko Arlanda.Od poniedziałku do czwartku wylot ze Sztokholmu zaplanowano o godz. 12:30, przylot do...
14/10/2015 12:49   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
marcowy 2015-10-22 12:14   
marcowy - Profil marcowy
oczywiście jest to tylko i wyłącznie wyrażenie potoczne nad którym mozna długo dywagować. W polskim PKWiU tego nie ma :) Ale faktem jest to że dla firm skandynawskich istnieje tylko i wyłącznie SAS.
marcowy 2015-10-22 12:11   
marcowy - Profil marcowy
spotter: ale w potocznym rozumieniu słowo "offshore" raczej stosuje sie do określenia tej części przemysłu morskiego który zajmuje sie energetyką morska i instalacjami do wydobycia i przesyłania ropy i gazu z dna morskiego, a nie statkami. Dlatego np pisze sie że nasze stocznie weszły mocno w rynek "offshore", czyli np produkuje wieże do generatorów wiatrowych :)
spotter10 2015-10-22 11:13   
spotter10 - Profil spotter10
Dla określenia offshore i onshore w języku polskim używa się tylko jednego określenia - przemysł morski. Bo offshore oznacza wszystko, co nie jest na lądzie (statki, platformy), zaś onshore to co na lądzie (porty, bazy przeładunkowe). My tego tak nie wyróżniamy.
Jak napisałem wcześniej, sporo jest firm skandynawskich. A Skandynawowie dbają o swoich pracowników, jak również o interes narodowy. Dlatego pomimo istnienia tanich połączeń (FR, W6, DY), to i tak wysyłają SAS'em, bo to ich "narodowy" przewoźnik. Moja kuzynka pracuje w DNV (Det Norske Veritas) i często ją wysyłali na szkolenia pod Oslo. Nigdy nie leciała bezpośrednio DY, tylko zawsze SAS'em. I tak wszystkich pracowników w dowolne miejsca na świecie. Nawet lecących do Londynu też wysyłali SAS'em przez CPH.
marcowy 2015-10-19 13:13   
marcowy - Profil marcowy
mietek: zamaist eee proponuję: przemysł offshore. Do purystów językowych: jest to jedno z tych angielskich słów które ciężko spolonizować :)
mietek 2015-10-19 09:40   
mietek - Profil mietek
Tak jak wspomniał spotter10 trójmiasto jest polskim zagłębiem przemysłu....eee ogólnie morskiego, że tak to napiszę:) Znam sporo osób z trójmiasta i ogólnie pomorza, które pracują na platformach wiertniczych na morzu północnym, frachtowcach itp. Te osoby często latają właśnie na północ do różnych miejsc typu Norwegia czy północna Szkocja. A SAS jak wiemy ma najlepszą siatkę połączeń w tym regionie.
gość_e1d64 2015-10-18 12:59   
gość_e1d64 - Profil gość_e1d64
gosc 846f3
powinienes zostac nominowany do nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii za twoj wywod a zarobkach i koncertach zyczen
gość_846f3 2015-10-18 09:17   
gość_846f3 - Profil gość_846f3
michal5 - dziękujemy, Wam też życzymy systematycznego efektywnego rozwoju!!! A fakt połączenie do Lublina było super, chociażby nawet tylko na letni sezon!
gość_846f3 2015-10-18 09:14   
gość_846f3 - Profil gość_846f3
linie lotnicze nie otwierają połączeń dla otwierania połączeń... widocznie to jest największy potencjał zarobkowy. Nie ma co jęczeć i uprawiać koncertu życzeń bo to nie od Nas bezpośrednio zależy kto i gdzie zacznie latać.
gość_e1d64 2015-10-17 20:57   
gość_e1d64 - Profil gość_e1d64
wszystko fajnie kazde polaczenie cieszy ale kiedy bedzie cos na region inny niz na polnoc i wyspy? moze austria szwajcaria moze cos na wschod? wschod
spotter10 2015-10-15 08:09   
spotter10 - Profil spotter10
Bardzo miła niespodzianka. A już myślałem, że z Gdańska nic nie ogłoszą tej jesieni.
Gdańsk jest perełką dla SAS'u w Polsce. Jest to ewenement, że mamy tutaj znacznie więcej połączeń i kierunków, niż nasze największe lotnisko jakim jest WAW. Ale wydaje mi się, że głównym powodem jest morze oraz przemysł morski, jaki u nas występuje. O tym się głośno nie mówi, ale powstaje u nas coraz więcej firm mniejszych firm skandynawskich związanych właśnie z morzem. No i nie wspominając o naszych fachowcach, którzy bardzo często latają do Skandynawii. I nie mówię tutaj tylko o najzwyklejszych stoczniowcach, robotnikach, ale o fachowcach, superintendentach, inżynierach, projektantach itp.
nokturn 2015-10-14 23:31   
nokturn - Profil nokturn
SAS dbał o Gdańsk od wczesnych lat 90. albo nawet od 1989 roku, kiedy to powstały linie SAS Commuter dysponujące F50. Połączenie do CPH rozwijało się bardzo szybko, głównie ze względu na możliwości tranzytu. Później F50 zastępowano MD87 i większymi MD82/3. Rynek zdobyty wtedy procentuje do tej pory. Gratuluję Gdańskowi kolejnego połączenia tradycyjnego przewoźnika.
dareck 2015-10-14 22:33   
dareck - Profil dareck
Potencjał albo i nie. Lot do Krakowa to niemal godzina więcej w powietrzu, najwyraźniej przewoźnik stosuje przy planowaniu pewne reguły, które skłaniają go do ostrożnego dysponowania flotą na nieco dalszych trasach. Dłuższy lot to wyższe koszty, dłuższe blokowanie maszyny oraz - jakby nie patrzeć - mniejszy komfort dla pasażera. Być może nawet większy "potencjał" danego lotniska nie jest w stanie zrównoważyć tych czynników...
gość_6777c 2015-10-14 19:21   
gość_6777c - Profil gość_6777c
A po co te głupie riposty? Cieszy każde nowe połączenie z Polski, nie ważne z jakiego portu lotniczego!!! Ludzie nauczcie cieszyć się z tego że u innych też dzieje się dobrze. Wszystkiego dobrego
gość_97752 2015-10-14 18:06   
gość_97752 - Profil gość_97752
czy zawsze w każdym artykule w tym portalu musi być nawiązany komentarz do KRK???
A co żal ściska zwieracze, że GDN ma 6x a KRK tylko 3x ?? KRK to nie pępek Świata a GDN ma większy potencjał niż KRK więc w czym rzecz???
wizzair98 2015-10-14 17:27   
wizzair98 - Profil wizzair98
Super news !
Mam nadzieję, że szybko zamienią ATR na Benka :D
gość_50884 2015-10-14 17:12   
gość_50884 - Profil gość_50884
Super, GDN staje sie, a wlasciwie juz jest glowna brama na Skandynawie i najwazniejszym portem dla SAS w Polsce.
gość_3981c 2015-10-14 13:59   
gość_3981c - Profil gość_3981c
to trzeba teraz połączyć LUZ z GDN i korzystać z przesiadek :)
michal5 2015-10-14 13:44   
michal5 - Profil michal5
No to Gdańszczanie! Macie takie przesiadki na Szwecje i skandynawie, że tylko pozazdrościć
Lulea,Umea,Ostersund, Sundsvall, Kiruna... gratulacje z LUZ!
marcowy 2015-10-14 13:31   
marcowy - Profil marcowy
KRK dostało połączenie typowo turystyczne a GDN biznesowe, stąd też różnica.
gość_ecdbc 2015-10-14 13:22   
gość_ecdbc - Profil gość_ecdbc
Dużo ludzi lata w świat z Gdańska przez skandynawie, bo lepsze i w miare tanie połaczenia
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy